Gå til innhold

Astronaut Neil Armstrong er gått bort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neil Armstrong er kanskje det eneste navnet fra vår tid, som fremdeles huskes om 1000 år.

R.I.P.

Tja. Jeg vil si med stor sannsynlighet (5-sigma) at Peter Higgs vil bli husket om 1000 år :D

Han har jeg aldri hørt om

Det er nok mange som ikke har det. Men vi har alle Higgs-bosoner i oss, som gjør at vi veier noe. Det kommer til å være sant lenge etter månen har blitt blåst i fillebiter av atomvåpen.

Lenke til kommentar

Neil Armstrong er kanskje det eneste navnet fra vår tid, som fremdeles huskes om 1000 år.

R.I.P.

Tja. Jeg vil si med stor sannsynlighet (5-sigma) at Peter Higgs vil bli husket om 1000 år :D

Hva mener du med "husket"?

Det er visst veldig populært nå for tiden å slenge rundt seg med Higgs boson i øst og vest for å prøve å selv fremstå som "vitenskapelig" ovenfor andre fordi man har hørt om hele Higgs boson hypen og LHC partikkelakseleratoren. Men jeg tror nok ikke han vil bli husket noe særlig mer om 1000 år enn dusinvis av andre vitenskapsfolk som har gjort signifikante opptagelser, men som i dag allikevel ikke er kjent i det heletatt for almenheten.

Alle vet om Einstein, Newton, da Vinci, Tesla og Edison i dag. Men spør folk på gata om f.eks hvem som fant opp transistoren som er helt sentral i dagens teknologiske verden, eller spør dem om hvem John Bardeen, Walter Brattain og William Shockley var og du vil være heldig hvis du i det heletatt finner en eneste en som vet det uten å slå det opp et sted.

By the way. On Topic:

RIP Neil Armstrong

(Men jeg ser egenklig ikke på han som noen storhet. Han var jo bare en pilot og en "poster boy", det er vel heller Wernher von Braun og teamet hans som skal ha æren for månelandingen)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

R.I.P.

Hva mener du med "husket"?

Det er visst veldig populært nå for tiden å slenge rundt seg med Higgs boson i øst og vest for å prøve å selv fremstå som "vitenskapelig" ovenfor andre fordi man har hørt om hele Higgs boson hypen og LHC partikkelakseleratoren. Men jeg tror nok ikke han vil bli husket noe særlig mer om 1000 år enn dusinvis av andre vitenskapsfolk som har gjort signifikante opptagelser, men som i dag allikevel ikke er kjent i det heletatt for almenheten.

Alle vet om Einstein, Newton, da Vinci, Tesla og Edison i dag. Men spør folk på gata om f.eks hvem som fant opp transistoren som er helt sentral i dagens teknologiske verden, eller spør dem om hvem John Bardeen, Walter Brattain og William Shockley var og du vil være heldig hvis du i det heletatt finner en eneste en som vet det uten å slå det opp et sted.

Kanskje det har noe med oppkalling av teknikker og oppfinnelser etter seg selv. Ikke vet jeg. Men når vi vet hva som gir oss masse (vekt), og dette havner i lærebøkene (og det vil det), så er nok Peter Higgs på linje med de mest celebre vitenskapsmenn, og har den fordelen at bosonet som gir oss masse kalles Higgs-bosonet.

Jeg vet ikke hva du prøver å insinuere når du sier at folk slenger vitenskapelige ord rundt seg for å virke "vitenskapelig" overfor andre. Om du prøver å si at jeg gjør det, så var det ikke meninga. Men det er jo ren idioti hvis jeg må begrense hva jeg velger å si bare fordi du eller andre tar det ille opp når jeg sier hva som helst som har med vitenskap å gjøre. Spesielt med tanke på hvilket forum vi diskuterer i ;)

Lenke til kommentar

By the way. On Topic:

RIP Neil Armstrong

(Men jeg ser egenklig ikke på han som noen storhet. Han var jo bare en pilot og en "poster boy", det er vel heller Wernher von Braun og teamet hans som skal ha æren for månelandingen)

Ja, Neil Armstrong var aldrig på månen.

Lenke til kommentar

By the way. On Topic:

RIP Neil Armstrong

Ja, Neil Armstrong var aldrig på månen.

Seriøst...? Mannen døde akkurat.. Hva med å vise litt respekt, ihvertfall i denne tråden.

Konspirasjons fjaset har du mulighet til å komme med til alle andre tider. Men i en tråd for å respektere en som akkurat har mistet livet bør du la sånt tull ligge....!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...