Luringen95 Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hei! Jeg blir veldig frustrert over at nettet mitt er så ustabilt, her kan dere se hastigheten på nettverket mitt: http://www.speedtest.../2140149465.png Når det er stabilt så har jeg 43 ms og det er greit, men det hopper veldig mye fram og tilbake. Sitter å gamer skytespill og prøver å drepe folk men det funker ikke fordi det lagger for mye. Har dere noe forslag for hva jeg kan gjøre for å få et mere stabilt nettverk? har denne routeren: zyxel 2602HWT Ville det da hjelpet å kjøpt et bedre et? Veldig dårlig trådløs nettverk på dette. prøvde en gang å bytte det til et modem uten trådløs, det blei plutselig veldig mye mer stabilt da. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Opplastingen var ekstrem da. Deler du filer med mange eller? Hvis du kun er tilkoblet trådløst, så kan kabling være løsningen. Hvis det er dårlig trådløst signal som er årsaken, så kan jo en aksesspunkt/repeater være løsningen. Asus f.eks har ganske gode løsninger der, om du har råd: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751411 Denne routeren passer også utmerket sammen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746279 Men den er sikkert litt dyrere enn routeren din da. Lenke til kommentar
Luringen95 Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Har ikke så mye peil på internett osv så bare lurer på en ting, Kan den routeren jeg har nå (zyxel 2602hwt) ha noe med at internettet er så tregt? (bruker kabel) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hvis du bruker kabel, så kan f.eks kabelen være årsaken. Prøv med en annen kabel. Det er mulig du og har dårlig internett. Hvem har dere som internettleverandør? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 "Dårlig internett" skyldes ofte overbelastning av nettverket. Dette kan skyldes flere faktorer. 1. For stort konsum av hastighet opp eller ned. 2. For mange samtlige forbindelser (eks: bittorrent og svak router/routermodem). 3. Dårlig forbindelse på eget nett (trådløst?). Du må nesten ha kontroll på båndbreddeforbruk på hver enkelt PC som er tilkoblet. (Ctrl_alt_delete, task manager, nettverk). Har man f.eks ukryptert trådløsnett, så kan noen koble seg til og bruke opp hele båndbredden/ping. Lenke til kommentar
Luringen95 Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Har telenor (12MB) Kabelen var fra de forrige som bodde her så kablene kan være en del år gamle. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Er ikke vanskligere en å ta en kjapp telefon til Telenor da, når det gjelder det med ruteren så vet jeg ikke med Telenor. Men jeg regner med at de har konfigurert den mot sitt system før du fikk den. Altså om du kjøper en random en så vil ikke den være ok opp mot de. Men som sakt jeg vet ikke hvordan Telenor gjør det. At linjen er ustabil kan faktisk skylles at Telenor "presser" linjen din for hart, kanskje du betaler for la oss si 10/5 men linjen tåler bare 5/0.5. Dette er jo i praksis noe de nok i de fleste tilfelder har tenkt på før salg, men man jo skje en glipp. Men det kan jo selvsakt være uendelig mange andre gruner, så mitt tips er å ringe kundesenteret Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 At linjen er ustabil kan faktisk skylles at Telenor "presser" linjen din for hart, kanskje du betaler for la oss si 10/5 men linjen tåler bare 5/0.5. Yes, vi har/hadde samme problem her i huset grunnet dårlig linjeføring og lang avstand til sentral. Vi kan ikke få mer enn ca. 12Mbit men linjen er noe ustabil. Betaler for 16Mbit linje som ikke kan leveres her av Telenor. Akkurat nå får vi ca. 7-8Mbit som funker relativt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå