Gå til innhold

Privatist som trenger litt hjelp?

wakka91

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ta en del valgfag, for å få fult vitnemål.

Og jeg har noen spørsmål.

1 - Hvordan finne ut hvilken skolebøker som skal brukes i de forskjellige fagene?

2 - Jeg er veldig usikker på hvilke valgfag jeg burde ta, men jeg er veldig mye flinkere muntlig enn skriftelig, så fag med muntlige eksamener ville være en stor fordel. Jeg lurer også på hvilke valgfag det generelt sett er letteste å få gode karakterer i ? Mine beste fag fra tidligere på VGS var KRL, historie og engelsk.

3 - Har alerede internasjonal engelsk, og sosiologi. Så jeg lurer på hvilke muligheter jeg har for å få til 2 fordypnings-områder? Har skjønt det slik att Sosial kunskap og sosiologi henger sammen, og internasjonal engelsk og samfunsfagelig engelsk. Er det noen flere alternativer ?

4 - Om jeg klarer å svare utfyllende, og riktig på vært eneste kontroll spørsmål i lærerboken, vil det være nok til 5 eller 6 på muntlig eksamen?

håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Du kan gå inn på forlagssidene til Gyldendal, Cappelendamm og Aschehoug og søke på de ulike fagene dine. Siden disse er store til vgs-pensum, burde du finne lærebøker som tilfredsstiller pensumet.

2) Hva med samfunnsøkonomi og rettslære? Jeg sier ikke at du bare kan hente en god karakter i disse emnene, men jeg vil da si det virker vesentlig lettere enn matematikk, fysikk eller fremmedspråk nivå 3. IT 1 er vel også ganske greit også, hvis du har noe interesse for data.

3) ...

4) Ikke nødvendigvis, men du vil vel uten tvil være godt forberedt. En femmer burde vel være innenfor rekkevidde, men mye handler om å trekke linjer mellom pensumet og aktualisere det.

Hvis du tar ting som privatist, vil du ikke da "risikere" å måtte opp i skriftlig uansett? I alle fall i fordypningsfagene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...