Wheeljack Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Heisann, Er i beit etter litt rådføring her. Kjøpte meg en Peugeot 407 ifjor og har tutla og putla litt med den. Trodde egentlig jeg var ferdig med å bygge bilstereo, men jeg blir visst aldri voksen. Hovedproblemet er at spilleren har ikke Phono-utganger, så koble på forsterker til sub el.lignende blir trøblete. Var visst ikke bare-bare å bytte den spilleren heller har jeg lest meg til. Den som står der i dag er av typen Blaupunkt RD4 Den fungerer jo egentlig helt greit, spesielt siden den støtter MP3... MEN, savner litt trøkk baki. Problem nummer to er jo at mange av bilens funksjoner styres av den enheten der. Sånn som f.eks stille klokka, sette Fahrenheit eller Celcius, skru av og på park-sensorer og regnsensor etc etc... Er det noen som har bytta spiller i en 407 og har noen forslag til hvilken type som bør benyttes? Har googla litt og noen sier at enkelte Blaupunkt-spillere støtter menyene jeg nevnte. Eller om noen har noen forslag til hvordan jeg kan få mer juice ut av originalspilleren? Tips mottas med takk. Bilen btw, hvis noen skulle være interessert Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Du har rett i at denne spilleren ikke har linjeutganger, så her må du nok benytte et adapter som kobles inn på høyttalerutgangene. Spilleren har derimot AUX inn hvis det skulle være av interesse 2 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Takker for svar. Hadde vel egentlig kommet fram til omtrent den konklusjonen jeg også etter å ha tråla nettet opp og ned etter løsninger, men tenkte det var greit og forhøre meg litt rundt jeg også før jeg ga helt opp. Hva slags adapter tenkte du på? (ISO --> RCA eller?) Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Cossie tenker nok på et lowpass filter. Noe sånt som dette 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Aha! Der har vi muligheter ja. Takker for link. Har aldri kobla opp en sånn en, er det bare å koble den på f.eks bakre høyttalerutganger? Styrestrøm må enten legges opp separat eller hente fra f.eks sigarettenner? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Aha! Der har vi muligheter ja. Takker for link. Har aldri kobla opp en sånn en, er det bare å koble den på f.eks bakre høyttalerutganger? Styrestrøm må enten legges opp separat eller hente fra f.eks sigarettenner? Du får adapter med remote, som du ser der, men de koster da litt mere. Disse er det beste å bruke, men du kan til nød koble remote til en plass som gir strøm med tenningen på. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Do'h... ja se der ja. Hvis jeg lærer meg å lese ordentlig så hadde jeg fått svaret med en gang. Det er jo selvfølgelig ønskelig å bruke en sånn løsning fremfor jallamekk med strømtjuver o.l. Takk igjen, dette kommer nok til å bli prøvd. Er det problematisk og koble den på høyttalerutgangene? Om du har gjort noe sånt før? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Do'h... ja se der ja. Hvis jeg lærer meg å lese ordentlig så hadde jeg fått svaret med en gang. Det er jo selvfølgelig ønskelig å bruke en sånn løsning fremfor jallamekk med strømtjuver o.l. Takk igjen, dette kommer nok til å bli prøvd. Er det problematisk og koble den på høyttalerutgangene? Om du har gjort noe sånt før? Nei, det er null problem 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Flotte saker, da kan det se ut som om det blir bygging alikevel. Tusen takk for råd og tips. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Tja... omtrent et år tok det før jeg fikk gjort meg ferdig med alt sammen, men jeg fant til slutt en annen løsning som fungerte ypperlig. Tenkte jeg skulle poste resultatet i tilfelle det er fler som lurer på det samme. Endte opp med å kjøpe en Connects2 CTSPG013 adapter og en ny spiller. Spilleren jeg gikk for var Pioneer DEH-X8500DAB, tenkte jeg like gjerne kunne kline til med DAB-radio siden jeg først skulle bytte alikevel. Da jeg bestilte adapteret, kjøpte jeg også en Patch Lead for Pioneer, som skal kobles inn i den grå boksen på bildet og så på spilleren i form av en jackplugg. Viste seg, etter mye banning (herregud så trangt det er baki der!!) da jeg kobla opp at jeg kunne justere alle bilens funksjoner via fjernkontrollen på rattet. Stille klokka, skru av og på regnsensor osv osv osv. Ryggesensoren virker også. I tillegg slapp jeg å måtte legge opp konstantstrøm, det har mangla på en del andre adaptere jeg har finni til 407. Krystallklar lyd med DAB, selv om det var et svare styr og strekke ledning til antenna. Demonterte dashbordet og la ledningen via høyttaler-dekselet på dashbordet. Spilleren har også støtte for Hands-Free over Bluetooth, så jeg strakk også ledning til mikrofon. Nå gjenstår det "bare" å handle inn forsterker, sub og så begynne marerittet med å strekke den type ledninger også, men det får bli seinere kjenner jeg. Lenke til kommentar
Mahakmar Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 prøvde på samme løsning som deg på min 407 sw 2005 modell men etter innkjøp av ny spiller og connect2 + den patch lead fra connect2 koblet på var det helt stille i høytalerne , endte opp og levere tilbake alt og satt inn igjen orginal spiller 8( , så nå blir det vel innkjøp av dension gateway 100 , var det bare plug og play for din del når du satt inn ny spiller eller stille så fikk den til og funke ? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Alt virka på første forsøk, men den første adapteren jeg kjøpte viste seg å være defekt, fikk bare lyd på venstre sida, helt til jeg snudde litt på den så kom det lyd bare bak osv... sendte den inn og fikk en ny en. Det skal tre ledninger inn på det adapteret, to fra ledningsnettet og så en patch-kabel som skal kobles bak på spilleren. Kanskje spilleren din ikke støtter det? Synd, for det her virker over all forventning. Tilogmed ryggesensoren. Lenke til kommentar
Mahakmar Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 vel fikk tak i dension gateway 300 , men det funka jo heller ikke , plugger i og valg cd 6 på displayet, og når en prøver skifte på menyer så hopper den bare fram og tilbake , eneste jeg kan komme på nå er få peugeot verkstedet her og aktivere aux og se om det funker , og funker ikke det så returnere deler igjen , er nå mektigt lei og høre på radio for så mye vrøl som sendes musikk messigt der driver en til vanvidd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå