Lami Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Heisann! Jeg har at veldig merkelig og irriterende problem. Nylig så skjedde det noe som gjorde at router til PC med kabel går nesten ikke rundt. Det tar UFATTELIG lang tid å laste sider. Over WiFi derimot, går det kjapt, dvs i den hastigheten det skal gjøre. Jeg skjønner ikke hvorfor det går så tregt over kabel. Det er jo da det skal gå raskt.. Det er slik på alle de 3 andre PC'ene koblet til med kabel også, ingen brannmur eller slikt her. Tenkte jeg skulle snakke med NextGenTel men glemte selvfølgelig det og nå er de stengt selvfølgelig! Er det noe jeg kan gjøre? Har skrudd av og på routeren. Kan det være modemet? Takker for svar! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Har du prøvd å resette routeren? Edit: Hvilken router har du forresten? Produsent og modell. Endret 25. august 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Nope, har ikke prøvd å resette routeren. Har ikke så veldig lyst til å gjøre det.. Rart at det skal fikse kabel-problemet isåfall... Har en Gigabyte AirCruiser Extreme N router. EDIT: Modell GN-BR33V. Endret 25. august 2012 av Lami Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Mye tyder på at problemet ligger i routeren, siden det går kjapt over wifi. Jeg ville ha prøvd å resette routeren først, slik at den har default innstillinger etc. og sett om ethernet er kjappere da. Hvis det er en instilling, f.eks brannmuren i routeren som skaper trøbbel, så blir alt resatt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Har ikke resettet ennå. Får gjøre det hvis det ikke er noe annet å gjøre, for.. Det går kjapt på en annen PC som er koblet til med kabel Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg trodde du sa det gikk like tregt på de andre pcene som var koblet til via kabel? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Mye tyder på at problemet ligger i routeren, siden det går kjapt over wifi. Jeg ville ha prøvd å resette routeren først, slik at den har default innstillinger etc. og sett om ethernet er kjappere da. Hvis det er en instilling, f.eks brannmuren i routeren som skaper trøbbel, så blir alt resatt. Hvordan klarer du å konkludere med at det er router som er problemet? Vi vet ikke om TS bruker samme kabel på de tre andre pcene. Til trådstarter: Bruker du samme kabel på de tre andre maskinene eller er det forskjellige kabler du bruker? Mvh Faller Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Mye tyder på at problemet ligger i routeren, siden det går kjapt over wifi. Jeg ville ha prøvd å resette routeren først, slik at den har default innstillinger etc. og sett om ethernet er kjappere da. Hvis det er en instilling, f.eks brannmuren i routeren som skaper trøbbel, så blir alt resatt. Hvordan klarer du å konkludere med at det er router som er problemet? Vi vet ikke om TS bruker samme kabel på de tre andre pcene. Til trådstarter: Bruker du samme kabel på de tre andre maskinene eller er det forskjellige kabler du bruker? Mvh Faller Fordi han sier i åpningsinnlegget at det gjelder de andre pcene på nettverket som også bruker kabel. Derfor konkluderer jeg med at problemet må ligge sentralt. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Men vi vet ikke om trådstarter prøver samme kabel på de andre maskinene eller ikke. Det er jo et vesentlig spørsmål å få på plass før man konkluderer med at router er feilkilden Mvh Faller Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Men vi vet ikke om trådstarter prøver samme kabel på de andre maskinene eller ikke. Det er jo et vesentlig spørsmål å få på plass før man konkluderer med at router er feilkilden Mvh Faller Absolutt. Slik jeg tolket TS, gikk jeg utifra at alle maskinene var koblet til routeren med hver sin kabel. Men som du sier, det er godt mulig det er samme kabel som er brukt på de andre også. Endret 12. september 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå