IkKe123 Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Står litt fast på en oppgave her. Den lyder slik: En sprinter på 100m har konstant akselerasjon i 2,0s etter starten og deretter konstant fart fram til målstreken. Sluttiden blir 10,8s. Finn den konstante farten. kan noen forklare meg dette veldig enkelt? Tusen takk! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Du må dele opp problemstillingen. For å hjelpe deg på vei så er oppskriften som følger: Hvor langt er han kommet etter 2 sekunder? Hvor langt har han igjen før mål etter 2 sek? Hvor lang tid bruker han på resten av strekninga? Har du svarene på disse så kommer du i mål med oppgaven din Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Du må dele opp problemstillingen. For å hjelpe deg på vei så er oppskriften som følger: Hvor langt er han kommet etter 2 sekunder? Hvor langt har han igjen før mål etter 2 sek? Hvor lang tid bruker han på resten av strekninga? Har du svarene på disse så kommer du i mål med oppgaven din Vel, han akselerer i 2 sekunder og etter det holder han en konstant fart i 8,8 sekunder.. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan vite hvor rask han er på starten.. det er det jeg sliter med.. kan du hjelpe? Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Du må dele opp problemstillingen. For å hjelpe deg på vei så er oppskriften som følger: Hvor langt er han kommet etter 2 sekunder? Hvor langt har han igjen før mål etter 2 sek? Hvor lang tid bruker han på resten av strekninga? Har du svarene på disse så kommer du i mål med oppgaven din Vel, han akselerer i 2 sekunder og etter det holder han en konstant fart i 8,8 sekunder.. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan vite hvor rask han er på starten.. det er det jeg sliter med.. kan du hjelpe? Akkurat idet han starter, har han farten 0 m/s ... Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Du må dele opp problemstillingen. For å hjelpe deg på vei så er oppskriften som følger: Hvor langt er han kommet etter 2 sekunder? Hvor langt har han igjen før mål etter 2 sek? Hvor lang tid bruker han på resten av strekninga? Har du svarene på disse så kommer du i mål med oppgaven din Vel, han akselerer i 2 sekunder og etter det holder han en konstant fart i 8,8 sekunder.. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan vite hvor rask han er på starten.. det er det jeg sliter med.. kan du hjelpe? Akkurat idet han starter, har han farten 0 m/s ... ja, men hvor fort akselerer han? Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Du må dele opp problemstillingen. For å hjelpe deg på vei så er oppskriften som følger: Hvor langt er han kommet etter 2 sekunder? Hvor langt har han igjen før mål etter 2 sek? Hvor lang tid bruker han på resten av strekninga? Har du svarene på disse så kommer du i mål med oppgaven din Vel, han akselerer i 2 sekunder og etter det holder han en konstant fart i 8,8 sekunder.. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan vite hvor rask han er på starten.. det er det jeg sliter med.. kan du hjelpe? Akkurat idet han starter, har han farten 0 m/s ... ja, men hvor fort akselerer han? Åja, da misforsto jeg litt! Fant en fin link for deg: http://www.matematikk.net/ressurser/matteprat_2.0.19/viewtopic.php?t=23564. Dumt at hele oppgaven er gjort, men. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå