Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Får ikke koblet til Readynas som nettverksstasjon, Win7

Anbefalte innlegg

Som trådtitelen sier så har jeg da altså problemer med å få opp shared folderen på min readynas ultra4 som en nettverksstasjon på en laptop som kjører Win7.

Nasen er koblet til ruteren via kabel mens laptopen kobler til ruteren trådløst. Nasen dukker opp under nettverksenheter men får som sagt ikke "mountet" den som en nettverksstasjon. Hver gang jeg prøver for jeg beskjeden "Får ikke tilgang".

Blir ikke klokere av at en macbook pro, trådløst, får tilgang samt at en stasjonær som kjører Win7, går over kabel, også "mountet" share folderen.

Både APF og CIFS er aktivert på nasen

Tips og råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan legge opp dette så den automatisk mounter denne eller flere share på naset med et bat script som du legger i oppstartkatalogen på maskinen din.

Åpne et notepad dokument og bruk følgende syntax "net use t: \\192.168.1.10\media /user:vidar Passord01"

Her er brukenavnet vidar som da er en konto på NASet med passord Passord01.

Syntaxen er uten ". Lagre dokumentet som f.eks mapping.bat og legg det i oppstartkatalogen på din brukerprofil på datamaskinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan legge opp dette så den automatisk mounter denne eller flere share på naset med et bat script som du legger i oppstartkatalogen på maskinen din.

Åpne et notepad dokument og bruk følgende syntax "net use t: \\192.168.1.10\media /user:vidar Passord01"

Her er brukenavnet vidar som da er en konto på NASet med passord Passord01.

Syntaxen er uten ". Lagre dokumentet som f.eks mapping.bat og legg det i oppstartkatalogen på din brukerprofil på datamaskinen.

Kjørte commandoen via commandline og det gjorde at den mappet riktig. Skal få satt opp ett script slik du anbefaler. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...