DionysosDale Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har "bredband" via trådløst nettverk. WLAN kortet står i en WinXP maskin, og eg ønsker å dele ut tilkoblingen til en maskin eg skal installere Gentoo Linux på. Problemet er at eg ikkje kan benytte Internet Connection Sharing i windows, da denne automatisk setter nettverkskortet's IP til 192.168.0.1, som er det samme som gateway'en min på bredbands nettverket. Må derfor installere en annen form for deling. Noen som har noen idé om hva eg kan bruke? Proxy server eller no? Dionysos Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Kan du ikke forandre gatewayen til 192.168.0.100, elns? Eller 254? Eller 2? Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Går det da? Trudde den måtte være 192.168.0.1 siden den blei satt automatisk til dette... Skal teste. Takk for svar forresten Dionysos Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du får, nå vet jeg ikke hvordan du forandrer det, men, gå inn på http://192.168.0.1 og se om du finner noe der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå