Movieheart Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har nettopp lagt meg noen actions for å klargjøre bilder som skal ut på bloggen min. Actionen gjør følgende. Først resizer den bildet til 941 pixels på den lengste siden. Deretter legger den inn et vannmerke fra en .png fil i en mappe på macen min. Den resizer bildet til rett størrelse og legger det nederst i høyre hjørne. Deretter flytter den vannmerket litt opp og inn i bildet så det blir et lite mellomrom mellom vannmerket og bildekanten. Så lagrer den bildet og avslutter. Det som er problemet er når jeg skal gjøre dette på bilder som er mindre enn det bildet jeg spilte inn actionen på. Så på bilder som er mindre enn original bildet vil vannmerket komme utenfor bildet og dermed ikke med på det bildet som blir lagret. Finnes det en mulighet for å si at vannmerket skal bli plassert i nederste høyre hjørne uansett hvilken størrelse det er på bildet? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvis du har Lightroom så overlot jeg den jobben til det programmet istedet, syns det fungerte 50 ganger bedre der. 1 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Har forsåvidt den muligheten i Aperture, men liker best å legge det inn i Photoshop. I og med at jeg allerede må inn der og resize bildene. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Prøv denne instruksjonen og se om den fungerer. Merk tipset om "Droplets" som sparer deg for å bruke actions. http://www.photograp...atch-of-photos/ Ett tips jeg så fra Adobe var; "Make your action with rulers set to percentages. It will then place it in the same relative postiion" Gi tilbakemelding om det fungerer. Jeg har ikke testet dette selv enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå