Gå til innhold

Bygging av gaming Pc, har jeg med noe unødvendig dyrt her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jo fint ut dette her.

Hvis du vil spare penger kan du jo kjøpe lillebroren til skjermen, som er en 24-tommer, for halve prisen og vel så det.

Jeg er også litt usikker på hva det er du vil oppnå med 2 stk GTX 660 ti. Du kan jo si litt om det

Lenke til kommentar

660 Ti SLI høres ut som en merkelig idé, da bør du heller gå for et GTX 670/680 eller 7970 GHz Edition. Alternate Frame Rendering er ikke bedre i dag enn det var for 7 år siden, altså særdeles sketchy, og inntil man slutter å bruke Alternate Frame Rendering og går over til en metode som resulterer i "dårligere" skalering med mindre varianse i tid per bilde vil SLI være noe man bør kun gå for om man skal ha det beste av det beste.

Du bør også merke deg at AMD generelt gir mer ytelse for penga når man går over til 2560x1440 eller høyere.

Lenke til kommentar

Ideen er å få til SLI ja slik at jeg ikke kjøper det dyreste kortet men samtidig får opp en god ytelse og kan spille tunge spill på maks. Så SLI er altså ikke så godt som jeg hører at det er?

Skal se på AMD.

Lenke til kommentar

Ideen er å få til SLI ja slik at jeg ikke kjøper det dyreste kortet men samtidig får opp en god ytelse og kan spille tunge spill på maks. Så SLI er altså ikke så godt som jeg hører at det er?

Skal se på AMD.

SLI er en teknologi skapt for å levere mer ytelse enn en enkelt GPU kan levere, å bruke det som en løsning for "mer ytelse for penga" blir feil. Selv om benchmarks viser flere fps blir det feil siden Alternate Frame Rendering aldri vil være i nærheten av like jevnt som en enkel GPU.

Lenke til kommentar

Jeg ville i første omgang bytta ut skjermen helt, valgt noe i en litt mindre størrelse, Benq XL2420 er en mye bedre skjerm for gaming enn hva dell skjermen er og koster en del mindre.

Jeg ville heller ikke valgt det AMD kortet, referanse kortene bråker noe forferdelig, jeg ville kjøpt fra Gigabyte eller Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...