AnonymDiskusjon Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Unnskyld meg? Jeg nevner at han har skrytt av den typen ting fra tidlig av, ikke at han faktisk har gjennomført det! Jeg tenkte jo selvfølgelig at det var ord han likte å ha i munnen. Når jeg ser på det i ettertid ved dette som er kommet fram, så ser jeg en link, hvilket var det jeg forsøkte å forklare. Forstår heller ikke resonnementet ditt ift mine nevnte venner. At de liker å høre på det? Hvordan skal de kunne vite eller bestemme hva han svarer på et spm om "noe som er artig"?! De satt å måpet, faktisk. Synes det der var ganske frekt av deg. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) "Dette er ting han fortsatt nevner, f eks til venner av meg når jeg ber han fortelle noe artig han har gjort i livet. Er tydelig at han anser slik aktivitet som tøft." Ja, du kjenner han OG du ber han fortelle - du kjenner han jo og tydeligvis er dette noe han syns er tøft og vil fortelle om. Tydeligvis har du venner som liker å høre det når du velger å be han fortelle forran de, ikke sant? Har du venner som reagerer negativt på slikt, så tviler jeg at du har bedt han fortelle noe 'artig' - noe som du vet kan resultere i en historie om slike ting Endret 25. august 2012 av kandasa 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Så om noen ber deg fortelle noe artig, er det da gitt hva det skal dreie seg om fra den som stiller deg spm? Jeg ville kanskje ha fortalt om idioten jeg så på byen sist helg, du ville kanskje ha fortalt om horer - hvis du nå ser tegningen. Hva man anser som artig er individuelt, i dette tilfellet syntes ingen andre enn han at det aktuelle var kult. Håper det klarte opp litt. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Jo, men du fortalte at han forteller slike ting og syns tydeligvis det er tøft. Da skal det ikke akkurat være overraskende at det kommer og det på oppfordring fra deg - med andre venner der. Samt 'ikke at han har gjennomført det' blir jo litt på kanten når du starter tråd med at han jo gjør noe kriminelt og som du ikke vet hva er. Mulig jeg tar feil, men på meg virker det som du likevel syns det er litt pirrende og tøft selv. På meg virker fyren som en fyr uten snev av selvtillit med destruktiv adferd - kanskje ikke akkurat den perfekte typen for noen - spesielt ikke for noen som selv sliter med selvtillit. (ingenting av det jeg sier er ment frekt, bare sier ting rett ut hva jeg syns utifra hva du sier) Edit: btw har jeg en kompis som kommer med mye rart og som jeg vet folk kan reagerer på - selvfølgelig ber jeg han ikke fortelle historie sammen med svigers f.eks - jeg vet jo det kan komme ting de reagerer på. Jeg kjenner han og dermed vet jeg at også slikt kan komme. Så da legger jeg selvfølgelig ikke opp til det, selv om det kan komme 'normale' morsomheter også. Endret 25. august 2012 av kandasa 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Forstår at du kan tolke det slik, men da har du mistolket (mye mulig det skyldes mine formuleringer) - det er svært forskjellig hvilke situasjoner eller sammenhenger han nevner slike ting i, og jeg så ikke for meg at det var påfallende i den nevnte situasjonen. Når det gjelder inntrykket ditt av at jeg synes det er tøft eller pirrende, så er det på ingen måte riktig. Etter jeg fikk vite det har hele humøret mitt sunket drastisk ned, og jeg irriteres over tanken hver gang den dukker opp. Hadde det ikke vært for hvor glad jeg er i han, så hadde han vært dumpet på samme time som det kom fram. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Når du sier: Unnskyld meg? Jeg nevner at han har skrytt av den typen ting fra tidlig av ... Samt du forteller at han går og kjenner på bildører slik at han og kompisene kan gjøre noe, så vet du jo hvilken type du har med å gjøre. "Fra tidlig av..." skrøt han av slike ting. Mulig det ikke sa deg noen ting 'tidlig', men det hadde nok sagt mye for meg om hvilken type jeg hadde med å gjøre. Så du overså det og lot deg bli glad i han - så sier du nå at du hadde dumpet han hvis .... Unnskyld at jeg sier det, men akkurat det tror jeg lite på. Endret 25. august 2012 av kandasa Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Høres ut som en som prøver hardt å være kriminell, men ikke tør "på ordentlig" - og derfor går rundt med kameratene sine på natta og tagger i bussbuer. Vedder en sprayboks på at han og kompisene er et "beinhardt" tagger-miljø. 2 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Si til han at hvis han ikke forteller deg hva det er blir det ikke noe mus på han. Pleier som regel å funke. Dette er faktisk et seriøst innlegg. Eller så kan du bare dumpe han og gå over til å leve et lykkelig liv? Du er bare 19, du har god tid til å finne deg en ordentlig gutt 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Si til han at hvis han ikke forteller deg hva det er blir det ikke noe mus på han. Pleier som regel å funke. Dette er faktisk et seriøst innlegg. Eller så kan du bare dumpe han og gå over til å leve et lykkelig liv? Du er bare 19, du har god tid til å finne deg en ordentlig gutt Han klarer merkelig nok å holde ut med høyrehånden i krisetider, så tror ikke jeg hadde kommet langt med det. Er jo helt sikkert andre der ute som jeg ikke ennå har møtt som ville gjort meg lykkeligere, men å se det fra mitt nåværende ståsted er håpløst.... dessverre. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Så han kan ha myrdet noen - altså være morder uten at du bryr deg egentlig - så lenge du er glad i personen. Eller han selger dop i stor skala som ironisk nok kan slå tilbake på ditt barn når/hvis du får og det begynner med dop i ungdomstiden og kanskje dør av det. Ja, satt på spissen, men jeg syns det sier mye om deg som person dette. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Så han kan ha myrdet noen - altså være morder uten at du bryr deg egentlig - så lenge du er glad i personen. Eller han selger dop i stor skala som ironisk nok kan slå tilbake på ditt barn når/hvis du får og det begynner med dop i ungdomstiden og kanskje dør av det. Ja, satt på spissen, men jeg syns det sier mye om deg som person dette. Det er veldig satt på spissen, ja - for jeg har allerede nevnt at det ikke angår verken drap eller dop! Såpass har jeg fått vite, men ikke mer. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Poenget var ikke dop eller drap - men at det kan være noe alvorlig. Noe han kanskje ser anderledes på og bagatalisere det. Han kan f.eks utnytte barn. Uansett, hvis han har en slik adferd, så kan han fortsette videre uten at du vet det - du vet hvilken person han er og likevel lar du han bare holde på. Ja, det er nettopp det du gjør bare med å være sammen med han slik du er idag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Problemet i denne situasjonen er at jeg ikke vet hva det dreier seg om - det kan være en "bagatell" eller et mindre alvorlig lovbrudd som han hauser opp av egne ønsker, eller det kan være noe (svært) alvorlig. Det at jeg ikke vet skaper hele denne situasjonen jeg søker hjelp til her - jeg vet ikke om det er alvorlig nok til at jeg må skygge unna. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Ser ikke problemstillinga her.. Du sier du er blitt så gla i han at du ikke vil gå fra han... Se litt logisk på det da. Hvis han får deg til å føle deg så crappy nå, se for deg hvor ille det blir om 2,3 eller 5 år.. Du er i en ond sirkel som bare du kan komme deg ut av på egenhånd ved å ta problemet med rota og gjøre det slutt. Det er de ferreste av de andre fiskene i havet som vil få deg til å føle deg sånn.. Kan jo ikke si annet enn skjerp deg og lykke til... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Alvorlig nok er at du har en partner som holder essensielle ting skjult for deg - i tillegg er dette kriminell aktivitet og/eller en person som sliter mye med seg selv. Så du/dere starter et forhold på helt feil premisser. Det er dømt til å gå dundas. Du har mer enn nok med deg selv, så får du han i tillegg, så bygger dere forholdet på løgn osv osv ... Personlig skjønner jeg ikke engang at du vurderer å fortsette forholdet på slike premisser. For ikke å tenke framover med kanskje barn osv - med 2 foreldre med skrantende moral/verdier ++ (du vet ikke hvordan han utvikler seg, så han kan bli en skikkelig kriminell når moralen/verdier er så fraværende) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Tok beslutningen å ende det.... dersom han for alvor avbryter alt han driver med, samt forteller meg hva det har dreid seg om, senere, så skal jeg vurdere derifra om det er verdt å starte på nytt. Men dette er vel det beste. Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå