Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sammen med en som tydeligvis er kriminell

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått greie på at kjæresten min mer eller mindre er kriminell. Han sier han sammen med noen andre begår et lovbrudd/en handling som kan føre til fengsel, men nekter å fortelle meg hva han gjør. Grunn for å ikke fortelle meg; 1) kan miste meg 2) om det lekker ut allment kan han bli drept. Sier han. Når jeg sier han kan miste meg ved å ikke si det, kaller han det dumt og sier det i så fall er "jævlig dårlig gjort" å dumpe han fordi han driver med noe jeg ikke får vite - men saken er jo at jeg kan bli dratt inn i det ved å fortsette å være sammen med ham!

Han sier jeg aldri ville blitt satt i fare pga dette, han ville tatt skylden selv og fortalt politiet at jeg er uviten, men det er da opp til politiet og ikke ham om det skulle komme opp. Jeg mener jeg tvilsomt har noen garanti for det.

Kunne han bare fortalt dette før jeg rakk å bli så glad i ham, så hadde jeg hatt det veldig mye bedre nå. Uansett hvor nye jeg prøver å få det ut av ham, nekter han og blir nærmest amper. om han mot formodning skulle komme i fengsel, så skulle jeg få vite det. Samtidig sier han det ikke er så fælt som jeg tenker det er, og at jeg bare skal glemme det, men det er jo da "litt" for sent !!

Vet såpass som at det ikke har med råkjøring å gjøre, og ikke dop/hasj eller drap.. Torpedo er han hvert fall heller ikke; mangler kvalifikasjoner for det.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg selv havne i klammeri pga han?

Er 19

Anonym poster: 083b935b74e361923c9bb0b01f40366e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig fått greie på at kjæresten min mer eller mindre er kriminell. Han sier han sammen med noen andre begår et lovbrudd/en handling som kan føre til fengsel, men nekter å fortelle meg hva han gjør. Grunn for å ikke fortelle meg; 1) kan miste meg 2) om det lekker ut allment kan han bli drept. Sier han.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg selv havne i klammeri pga han?

Er 19

Spør du seriøst som svar på disse to spørsmålene?

Vel:

1. Kom deg ut av dette forholdet!

2. Ja, utvilsomt!

Han sier han er redd for å miste deg og vil derfor ikke si det?

- Hvis han havner i fengsel har han mistet deg uansett. Samme gjelder hvis han skulle bli drept.

Hadde ikke orket et slikt forhold, men enkelte jenter får vel kick av sånne typer.

Endret av Nickless
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg antar dere ikke bor sammen? I så fall er du ikke beskyttet av straffeprosesslovens regler om fritak for vitneplikt - den gjelder bare samboere og ektefeller (retten kan frita forlovede). Dette innebærer at alt du vet kan brukes mot ham.

Om du kan havne i klammeri spørs på hva du legger i det. Blir han tatt vil du bli bedt om å forklare hva du vet. Når du intet vet kan du heller ikke straffes for det forholdet.

Hva du bør gjøre beror på i hvilken grad du takler å leve et liv basert på en hemmelighet. Dette vil nemlig komme mellom dere, og det vil alltid være der. Kan du ikke takle det bør du gå.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Vi bor ikke sammen, nei. Det er heller ikke slik at jeg får noe kick av "sånne typer" som noen påsto - jeg har ikke vært mer i ubalanse enn etter jeg fikk vite dette, det har virkelig plaget meg i stor grad.

Jeg vet også at om jeg skal være sammen med en som aktivt oppsøker slike kriminelle situasjoner vil jeg skuffe både meg selv og andre, problemet er bare at jeg er sinnsykt glad i han.

Lenke til kommentar

Du vet aldri hva han kan finne på å si i eventuelle avhør. Og uansett, dersom det på en eller annen måtte kan rettes bevis mot deg så sitter du fint i saksen.

Så mitt råd er som sagt å gå din egen vei, hva tjener du på å være sammen med en kriminell?

Se på det store bildet: Hvordan vil det være å stifte familie med en kriminell person? Hva hvis han havner i fengsel og dere har barn?

Lenke til kommentar

Og du vil fortsette å være det så lenge du utsetter deg selv for ham, inntil han faktisk skader deg eller dine interesser, og da er det for sent. Det er bare ved separasjon at du vil begynne å bli mindre glad i ham - det er litt av et paradoks.

Det finnes veldig mange andre fisk i havet. Du kan kaste fisken som har en granat i halen ut igjen, selv om den ser fortreffelig ut og smaker godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært så "heldig" at noen barndomsvenner jeg vokste opp med ble kriminelle(heldigvis har alle tatt seg sammen nå),så kan litt om dette temaet.

Selv plettfritt rulleblad da.

Punkt 1. Kom deg vekk.

Punkt 2. Vær smart neste gang,og sjekk bedre hvilken type du holder på med før det blir alvor.

Nå vil ikke jeg beskrive hvilke situasjoner disse damene kom opp i siden man da kan google seg til hvem det gjelder,men kan jo si at det sjelden går bra å være dama til en sånn fyr.

Men husransakelse,vitne til grov vold mot sin kriminelle kjæreste og det å oppleve at samboer sitter inne i ett år for å nesten å ha drept en person er ikke moro,mange som sprer dritt og rykter om disse damene også da(noen var forøvrig av typen som tente på slike menn,og fikk dem til å gjøre ting ,de hører hjemme i psykiatrien IMHO).

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks har fått vite at dama er kriminell og hun driver med ting hun ikke vil fortelle meg, så hjelper det lite hvor glad jeg er i a. Det dreier seg ikke om det - det dreier seg om hvor glad hun er i meg, for jeg aksepterer ikke å ha ei dame som holder ting skjult for meg og heller ikke at hun bedriver ulovligheter(kommer litt an på hva det er) - da får hun velge.

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks har fått vite at dama er kriminell og hun driver med ting hun ikke vil fortelle meg, så hjelper det lite hvor glad jeg er i a. Det dreier seg ikke om det - det dreier seg om hvor glad hun er i meg, for jeg aksepterer ikke å ha ei dame som holder ting skjult for meg og heller ikke at hun bedriver ulovligheter(kommer litt an på hva det er) - da får hun velge.

Fullstendig enig med ditt synspunkt, og jeg har spurt han om han er villig til å risikere forholdet for å drive på med den aktiviteten sin, og da var svaret at det var han ikke. Henger dog lite på greip med oppførselen hans, når han så kynisk setter meg i et slikt hjørne som han har gjort nå.

Vet det finnes mange fisk i havet, men akkurat nå er det vanskelig å se. Bare typisk at når alt ser ok ut, finner du ut at du nok en gang skal mislykkes...

Lenke til kommentar

Eventuelt at det bare er oppsinn for å virke mere tøff?

Det sa en venn av meg også, men ettersom han blir så sint når jeg prøver å presse ut noe svar, virker det troverdig.

Vi har vært sammen rundt et år, til den som spurte.

Jeg kjenner igjen typen...

Dette er en undermåler som er en som prøver hardt å være kul sammen med kompiser og for å være den som har makta NOEN plasser velger han å plassere den sammen med deg.

Og selvfølgelig blir han sint når du konfronterer ham, vedkommende er så svak at han ikke kan argumentere vekk løgnen sin.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eventuelt at det bare er oppsinn for å virke mere tøff?

Den har jeg vært borti før,en tulling fortalte meg at han var venn med mange av byens verstinger og nevnte også noen navn.

Det morsomme var at en av de han nevnte var naboen min da jeg var 10-12 år(samme alder og gikk på skolen med ham),så jeg lo litt innvendig.

Uansett så er det jo ikke noe stort ved å kjenne en som har bolet og knarket så mye at man havnet på psykiatrisk i en periode på nesten ett år.

Han hadde forøvrig aldri hørt om fyren.

Er TS "heldig" så har hun en type som skryter på seg diverse i ett desperat forsøk på å dekke over en lav selvtillit og ett ønske om å være tøff,eller så er han føkka i hodet og holder på med masse faenskap som skader andre mennesker.

Uansett så er det best å komme seg unna før man selv blir involvert i trøbbel,er ikke noe moro å bli telfeonavlyttet,avhørt eller arrestert pga. av at de man kjenner/er sammen med holder på med kriminalitet.

Kutt ut typen før det går så langt,ingen forelskelse er så fantastisk at man skal måtte godta alle problemene en kriminell partner kan før med seg...

Hva om han holder på med narko og gjemmer det i en leilighet som dere leier sammen senere(vet ikke hvrdan dere bor nå),er TS da villig til å risikere fengsel for sin kjæreste?

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...