Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten

Anbefalte innlegg

http://www.scribd.co...rt-on-S1-iPhone

Her, du kan lese denne der samsung nitidig gjennomgår iOS for kopiering, et dokument som ble brukt som bevis under rettssaken av apple. Vil anbefale deg å lese det før du lirer av deg enda flere festlige sitater som at "å zoome ved å klype med TO fingre burde ikke være LOOOOV å ta patent på" :cry:

Også dette fantastiske utsagnet fra SA, som tar for seg hvorfor du poster 12x så mye som noen andre om det elskede operativsystemet ditt:

There's a segment of repressed nerds who lack control in their daily lives and seek it in technology. These people hate the appliance computing concept, want everything to be like a desktop PC so they can "tinker", and generally overcomplicate everything in order to feel a sensation of mastery and control that they don't get elsewhere.

These are the same kinds of people who ranted against "Micro$oft" on Slashdot. Apple's design aesthetic necessitates the removal of configurability that most people didn't want to deal with in the first place, but for tinkering nerds who obsessively customize everything, that removal of control generates an emotional lash-out.

Their reactions sound personal because it is personal. Apple's representation of technology for the masses breeds resentment among hardcore geeks who justify their feeling of alienation by convincing themselves that they're smarter than the neurotypicals. That's why you see "iSheep" comments and other bitterness. While Apple had devoted followers in the 1990s, and a few of their users today are still assholes (making Apple no different from any other popular brand), the vast majority of their customers today are just normal people who want something nice-looking and pleasant to use and don't put as much thought into it as these bitter critics want to believe.

The notion that Apple presents ideas that the rest of the industry tends to follow clashes with the self-image of smart, innovating engineers who are too intelligent to use anything from Apple. Android has become a rallying cry for this demographic. Apple filing a lawsuit against a prominent Android manufacturer--and winning big--is a cold stab to the heart.

Desverre så er personlige meninger bedre enn andres meninger.

Så uansett hvordan dere måtte like iOS, så er det alltid, og jeg mener ALLTID bedre å kunne velge selv.

For en enhet vil ALDRI fungere best eller optimalt for meg om jeg ikke selv kan bestemme hvordan oppsettet på den skal være.

I Windows har man friheten selv til å velge hvordan skrivebordet skal være. Og dette er alle vandt med og vil også være vandt med at det er likens i Android at man selv kan velge etter sine egne ønsker.

Måten Samsung har satt opp Galaxy Note out of the box er dårlig ja. Derfor mener jeg uansett hvilket merke det er snakk om, så er alle produsenter drit elendig til å vite hvordan en enhet virker best for meg. Derfor setter jeg opp enhetene selv sånn at dem fungerer best i hverdagen for meg.

Dem som ikke orker å gjøre dette er som regel gamle latinger som er slitne.

Å få sydd puter under armene av produsentene er noe jeg holder meg unna. Og det er ikke bare jeg som tenker slikt.

EDIT: Å ta egne valg er som regel noe som er mye bedre enn å ikke ta egne valg. Og man er smartere ved å ta egne valg også.

Gud den var så treffende :p

Måtte bare "quote" denne slik at jeg får vist frem den nye signaturen... :green:

Din signatur er til å le av. Apple gjør nøyaktig det samme mister smartypants.

Signaturen din viser jo alt om din fanboisme da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er nevnt før, men hadde ikke ene jurymedlemmet eierinteresser i et av patentene det var snakk om? Bare det er vel grunn nok til å sette dommen til side

Det stemmer ja.

Så langt så er det ingenting som plager meg med denne saken så langt. Er så mange brister i det som skjedde i rettsaken at jeg tviler på at Apple kommer videre med saken sin.

Jeg tror heller det ender opp med at Samsung vinner mesteparten av saken.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Mulig det er nevnt før, men hadde ikke ene jurymedlemmet eierinteresser i et av patentene det var snakk om? Bare det er vel grunn nok til å sette dommen til side

Det stemmer ja.

Så langt så er det ingenting som plager meg med denne saken så langt. Er så mange brister i det som skjedde i rettsaken at jeg tviler på at Apple kommer videre med saken sin.

Jeg tror heller det ender opp med at Samsung vinner mesteparten av saken.

Utrolig mye feilinformasjon her. Det var en i juryen som hadde ett patent relatert til TV-opptakere.

En som hadde eierinteresser i en av patentene ville åpenbart blitt luket ut i juryseleksjonsprosessen. F.eks. ble en som jobbet i Google luket ut av Apple sine advokater. Dette er ikke en rettsak i en bananrepublikk.

Endret av eisa01
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo også begynne å boikotte kalkulatoren også, så har du 100% kontroll på hvilke rekkefølger og løsningsmetoder du ønsker å bruke. Er jo alltids bedre å kunne velge selv, ikke sant? :)

Mener nå å tro at grunnen til at vi oppfant datamaskinene in the first place var nettopp for å gjøre hverdagene våre enklere, og la alle de små, unødvendige oppgavene falle på computeren. Synes beskrivelsen i Liliac1s post, spesielt det at det ligger en dybere besettelse av å være i kontroll for å føle seg "bedre" enn hvermansen, stemte overraskende bra med den oppfatningen jeg har opparbeidet om deg, Vindicator. I det store og det hele er jo majoriteten av oss ikke noe særlig tech-savvye, tenkt på små barn, husmødre og besteforeldre, og da appelerer jo Apples filosofi og brukervennlighet langt bedre enn resten? Så dersom man ser objektivt på det er jo produktene til Apple "best" når det kommer til brukervennlighet. Jeg tror at tilogmed du, dersom du bare slutter å kjempe mot, og prøver å jobbe med produktene til Apple, vil kunne trives.

Når vi snakker om å boikotte Samsung: Har planer om å innvistere i en skjerm, helst 24" LED. Sies vel at Samsung lager de beste skjermene, så er det noen som kan anbefale en utenom Samsung? Eller er de unnskyldt på det markedet? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dem som ikke orker å gjøre dette er som regel gamle latinger som er slitne.

Jeg er 25 og studerer elektronikk. Allikevel gidder jeg ikke dedikere all min fritid til å konfiguere telefonen. At du nekter å vise forståelse for det skaper bare kvalme hos andre som kun du er skyldig i.

Din signatur er til å le av.

Og signaturen din er støtende.

Signaturen din viser jo alt om din fanboisme da.

Og det gjør ikke din? Du har den mest avskyelige fanboysignaturen på hele forumet (som jeg har sett)

Moving on:

Det er faktisk enda mer realistisk at Apple vil kunne sitte igjen med enda mer penger enn 1 milliard dollar. Måten juryen har gjort enkelte valg med spesifikke telefoner var inkonsekvent. Men med det sagt tror jeg ikke det blir veldig mye mer enn 1 milliard. Det så sant at dommeren ikke sier at Samsung må betale 3x det de allerede har blitt dømt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Så dersom man ser objektivt på det er jo produktene til Apple "best" når det kommer til brukervennlighet.

Selv min far som er helt 'mongo' når det kommer til tekniske 'duppedingser' kjøper androide og andre uten å oppleve at han har noe problem med å bruke de enkelt. Ja, jeg har sagt til han at hvis han vil ha en mobil som er enkel å bruke uten valg han kan rote seg borti, så velg iPhone - hvorfor? spør han meg - de jeg har kjøpt er jo enkel å bruke.

Så den 'objektive' iPhone argumentet ditt er nå iallefall den 'mongo' faren min uenig i. (ja, han har sett på iPhone uten å ville ha den - han syns ikke den virket enklere)

Lenke til kommentar

Tja, saken er ikke over, så ville ikke kalt det en "elendig jobb" enda, at man kan anke og få juryens avgjørelser endret er jo nettopp en del av rettsystemet som skal sikre rettsikkerheten hvis feil blir begått.

Men linken din viser også hvor komplisert denne saken er, bare se på denne kommentaren i artikkelen:

Yet the Epic 4G, a phone I own (uh oh, Apple's coming after me)—which has a slide out keyboard, a curved top and bottom, 4 buttons on the bottom, the word Samsung printed across the top, buttons in different places (and I know this because I look in all the wrong places on my wife's iTouch), a differently shaped speaker, a differently placed camera, etc.—that device infringes the iPhone design patents....

Tok en titt på juryens avgjørelse og The Verge sin guide, og da viste det seg at Epic 4G bare ble anklaget for å ha brutt ett av designpatentene. Nettopp på grunn av forskjellene han nevner... Den ble dog tatt for å ha brutt '305-patentet for ikonoppsettet på hjemskjermen til iOS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi snakker om å boikotte Samsung: Har planer om å innvistere i en skjerm, helst 24" LED. Sies vel at Samsung lager de beste skjermene, så er det noen som kan anbefale en utenom Samsung? Eller er de unnskyldt på det markedet? :p

Har aldri hørt snakk om at Samsung lager de beste skjermene, men har registrert at de ofte er billige - og at "kvaliteten" er deretter.

Personlig ville jeg vurdert en skjerm fra Eizo, som jeg har gode erfaringer med, og som har gode alternativ for de fleste behov. S-IPS panel og matt skjermoverflate er gode greier. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

There's a segment of repressed nerds who lack control in their daily lives and seek it in technology. These people hate the appliance computing concept, want everything to be like a desktop PC so they can "tinker", and generally overcomplicate everything in order to feel a sensation of mastery and control that they don't get elsewhere.

These are the same kinds of people who ranted against "Micro$oft" on Slashdot. Apple's design aesthetic necessitates the removal of configurability that most people didn't want to deal with in the first place, but for tinkering nerds who obsessively customize everything, that removal of control generates an emotional lash-out.

Their reactions sound personal because it is personal. Apple's representation of technology for the masses breeds resentment among hardcore geeks who justify their feeling of alienation by convincing themselves that they're smarter than the neurotypicals. That's why you see "iSheep" comments and other bitterness. While Apple had devoted followers in the 1990s, and a few of their users today are still assholes (making Apple no different from any other popular brand), the vast majority of their customers today are just normal people who want something nice-looking and pleasant to use and don't put as much thought into it as these bitter critics want to believe.

The notion that Apple presents ideas that the rest of the industry tends to follow clashes with the self-image of smart, innovating engineers who are too intelligent to use anything from Apple. Android has become a rallying cry for this demographic. Apple filing a lawsuit against a prominent Android manufacturer--and winning big--is a cold stab to the heart.

Knallbra!

http://www.scribd.co...rt-on-S1-iPhone

Her, du kan lese denne der samsung nitidig gjennomgår iOS for kopiering, et dokument som ble brukt som bevis under rettssaken av apple. Vil anbefale deg å lese det før du lirer av deg enda flere festlige sitater som at "å zoome ved å klype med TO fingre burde ikke være LOOOOV å ta patent på"

Det er interessant å se at hvis Samsung hadde vært litt mindre arrogante, og akseptert lisensieringsavtalen som de ble tilbudt av Apple så hadde de sluppet unna med et mye mindre beløp en hva de så langt er dømt til å betale, samt mye mindre dårlig PR og mindre utgifter til advokater:

Trial testimony revealed that Samsung executives had rejected an Apple offer to sell smartphone and tablet patent licenses for $24 a unit. Based on the 21.3 million smartphones and 1.4 million tablets that Samsung has sold in the U.S. that infringed the Apple patents, Samsung would have paid $545 million so far had the company accepted the licensing offer.
http://online.wsj.co...wsj_share_tweet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

These people hate the appliance computing concept, want everything to be like a desktop PC so they can "tinker", and generally overcomplicate everything in order to feel a sensation of mastery and control that they don't get elsewhere.

Ikke så opptatt av båssettingen her. Folk får like det de vil for meg. Men jeg har flere ganger gitt uttrykk for at datautstyr har godt av å bli nettopp "appliances". Det er verktøy for folk flest, det skal gjøre en jobb og gjøre den godt. Men bare i spesielle tilfeller har folk behov for å programmere vaskemaskinen eller kaffemaskinen.

Så er det en god ting at det finnes verktøy for en hver smak, inklusive programmerbare verktøy. Men de færreste brukere er altså opptatt av å kunne "programmere" disse verktøyene. Det gjelder selv for folk som meg, som har hatt programmering som levebrød. Når jeg leker med widgets på min Galaxy S2 så er det nettopp bare lek. Det betyr ikke at ikke noen av dem er praktiske. Men jeg mistenker at hvis(!) jeg kjøper en iPhone neste gang vil jeg ikke savne dem så fryktelig. (Vi får se om hva jeg synes best om av iPhone 5 og Galaxy S3.)

Hvis X% av verdens befolkning foretrekker den ene framfor den andre, hvorfor skal man ha en evig debatt om deres respektive intelligens eller motiver? Jeg ser moroa i litt vennlig "erting", som når jeg kaller naboens digre svarte Cayenne for en traktor, men hvorfor så voldsomt og hatefullt?

De respektive produsenters forretningstaktikk, derimot, er selvsagt verd en debatt.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

These people hate the appliance computing concept, want everything to be like a desktop PC so they can "tinker", and generally overcomplicate everything in order to feel a sensation of mastery and control that they don't get elsewhere.

Ikke så opptatt av båssettingen her. Folk får like det de vil for meg. Men jeg har flere ganger gitt uttrykk for at datautstyr har godt av å bli nettopp "appliances". Det er verktøy for folk flest, det skal gjøre en jobb og gjøre den godt. Men bare i spesielle tilfeller har folk behov for å programmere vaskemaskinen eller kaffemaskinen.

Så er det en god ting at det finnes verktøy for en hver smak, inklusive programmerbare verktøy. Men de færreste brukere er altså opptatt av å kunne "programmere" disse verktøyene. Det gjelder selv for folk som meg, som har hatt programmering som levebrød. Når jeg leker med widgets på min Galaxy S2 så er det nettopp bare lek. Det betyr ikke at ikke noen av dem er praktiske. Men jeg mistenker at hvis(!) jeg kjøper en iPhone neste gang vil jeg ikke savne dem så fryktelig. (Vi får se om hva jeg synes best om av iPhone 5 og Galaxy S3.)

Hvis X% av verdens befolkning foretrekker den ene framfor den andre, hvorfor skal man ha en evig debatt om deres respektive intelligens eller motiver? Jeg ser moroa i litt vennlig "erting", som når jeg kaller naboens digre svarte Cayenne for en traktor, men hvorfor så voldsomt og hatefullt?

De respektive produsenters forretningstaktikk, derimot, er selvsagt verd en debatt.

Vel enkelte har jo sagt rett ut at de ønsker å få andre til å forstå hvor mye bedre z er enn y. Derfor oppretter de ørten tråder om hvorfor stor skjerm er bedre uansett bruk etc. Eller fyller signaturene sine med x er mer bruker vennlig enn y. Alle mulig slagsmål bullshit, som egentlig ikke er for å hjelpe andre, men for å få dem selv til å føles seg bedre. Synes de faller rett inn i båsen som teksten til lilac forteller om.

Lenke til kommentar

Akkurat det er forsåvidt et bål jeg ikke ser noen grunn til å bære mer ved til. Den slags diskusjoner har jeg opplevd med nesten alt jeg har drevet med i livet: Gitarer (Gibson vs. Fender), damer (blondiner vs. brunetter vs. rødhetter), vin eller øl, biler, fotball, you name it. For ikke å snakke om politikk.

Det ligger åpenbart i menneskets natur å ville tilhøre en gruppe, og å idiotforklare andre og "konkurrerende" grupper. Jeg har lite forhåpninger om å endre menneskenaturen, men jeg føler ikke noe behov for å oppmuntre til slikt heller. Spesielt ikke når det gjelder teknologi og duppedingser.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe debatten ikke sporer av igjen ^^

Synes det er synd at det er kommet så langt i patent krigen,men samtidig forstår jeg jo de som har tatt patent også.

Tror nok alle selskaper har noen små usle kort de kommer til å kaste på bordet når muligheten byr seg. Apple har nå vist frem sine kort,blir morsomt å se hva de andre sitter med:)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...