Gå til innhold

Lei iPhone?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone er fin den, for de som liker den og hvis det passer de - men kom ikke å si den har store valgmulighetene, for da lyver du. Så og si alle andre tlf har mer valgfrihet enn den. Det som er fint er at man ikke trenger å velge annet enn 'out of the box' heller - for de virker utmerket uten at man trenger å gjøre noe valg - men man har valgene hvis man vil.

Jeg sier ikke at iPhone har store valgmuligheter. Det har den ikke, på godt og vondt.

Det jeg argumenterer mot, er hvor reell fordelen av denne "valgfriheten" er for den jevne forbruker. Altså de som er

Og du sier den virker "utmerket" out of the box. Det gjør den overhode ikke. Den er kansje "brukbar", men iOS er overlegent Android out of the box. Det nærmeste man kommer iOS er en Google utgave av Android, men dette får man jo bare på Nexus. HTC, Samsung og Sony er ikke i nærheten med senseless og bloatwiz.

Eksemplet er jo helt klart når den første kommentaren jeg får på mine klager er "har du ikke prøvd swiftkey?", og "du bruker vell ikke nettleseren som kom med telefonen?"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eksemplet er jo helt klart når den første kommentaren jeg får på mine klager er "har du ikke prøvd swiftkey?", og "du bruker vell ikke nettleseren som kom med telefonen?"

Men det er jo bare fordi det ikke er mulig på iOS...

Så forresten at det ble jobben med en nytt SMS app (Handcent) på jailbreaka iPhones, så det er absolutt folk som er interessert i å bytte ut ting på iPhone også.

Lenke til kommentar

Vell, du får holde deg til stor skjerm da. Jeg for min del bruker telefonen svært ofte på plasser der jeg bare har en hånd tilgjengelig, og da er alt over 4" for stort, siden tommelen ikke rekker over hele skjermen.

Og om du føler at skjermen blir for liten til androidprogrammene dine, så er det ikke skjermen du burde se på, men heller kjefte på utviklerne av programmene for at de gjør en råtten jobb.

Hahahahahahahahaha dagens lættis. Tror du skal spørre diverse spillutviklere og programmerere på hvorfor dem foretrekker stor skjerm over småe skjermer.

Grunnen til at dem foretrekker store skjermer å arbeide med er fordi alt blir mye enklere å jobbe med siden dem har mye mere rom til å kunne arbeide under. Og det samme gjelder alt det andre også. Alt blir lettere å bruke når man skal surfe på nettet, bruke GPS'en, spille spill, se filmer.

Å si at gaming er bedre på en iPhone 4S over en Galaxy Note er det samme som å si at gaming er bedre på en 15 tommers PC skjerm over en 24 tommers PC skjerm. Klart det vil alltid være bedre å spille på en 24 tommers skjerm over en 15 tommers skjerm.

Hæ? jeg snakker om iOS sin kalender nå, og ja, den funker bra! Og når den på toppen av dette fungerer prikkfritt med Google sin kalender så trenger jeg ikke noe mer. Til samenheng så fungerer ikke den innebygde kalenderen på android særlig bra.

Jeg snakker om kalenderen som er i iOS. Jeg sa at selv om synkroniseringen i kalenderen i iOS fungerer bra, så BETYR det ikke at alt det andre i kalenderen fungerer noe bra.

Har den støtte for exchange eller er det bare den vanlige imap støtten?

Om ikke er det forholdsvis ubrukelig for bedrifter (noe som også er et av ankepunktene til Android, at det presterer latterlig dårlig i en bedriftsløsning)

Jeg har muligheten til å legge til 'Microsoft Exchange ActiveSync under 'Kontoer og synkronisering' som da ligger under 'Instillinger'.

Så ja, Exchange er noe Android har.

Så, bluetooth er fint når man skal piratkopiere?

Så det å dele filer betyr automatisk at vi piratkopierer?

Så jeg piratkopierer eller noen piratkopierer i fra meg om jeg gir / deler bilder og filmer jeg har tatt med telefonen min altså?

Hvorfor er det mulig å dele filer i det hele tatt om alt bare er piratkopiering da?

Er mye som ikke er piratkopiering i det hele tatt når det kommer til å dele filer.

Eneste filene jeg ahr bruk for å sende mellom maskinen og telefonen er musikk og bilder. Men hei, jo det stemmer, disse synkroniseres jo _automatisk_ av iCloud, uten at jeg trenger å bruke noe som helst :D

Og har du noen filer på telefonen din noen av kompisene dine vil ha, skal du da bare si at du har en drittelefon som ikke kan sende noen filer over til hannes mobil og si at han bare må glemme å få noen filer i fra meg / deg da eller?

iCloud hjelper lite i dette tilfellet.

Selv min eldgamle Ericsson T68i jeg hadde for mange mange år siden kunne sende filer over Bluetooth lol. Og dette kan ikke en telefon som er laget i 2011 :rofl:

Så, det at man trenger dette er kun en unskyldning for å forklare hvorfor Android har denne muligheten, men fremdeles mangler features som feks fullkryptering.

Har ingenting med Bluetooth å gjøre. Snakker vi om Bluetooth så hold deg til temaet.

All musikk koster penger (med mindre man er pirat da, men da har man jo allerede eksludert seg selv fra den saklige delen av diskusjonen) Men greit. Android er bedre om man er pirat! :wee:

Til opplysning så bruker jeg iTunes under windows (og OSX på laptopen) og har ikke hatt noen problemer så langt:)

Ja alle er jo pirater i Windows siden man kan laste ned musikk. Fungerer det fint for Windows, hvorfor skulle det ikke fungere fint for Android?

Over 90% av alle som har datamaskiner bruker Windows og er da heller ingen problem for dem å kunne bruke Android siden dem er ganske lik når det kommer til hvordan man bruker OS'ene.

99% av alle Windows brukere jeg vet om sier at iTunes er noe dritt der. Du sier den fungerer bra der fordi du vil ha deg selv til å tro det.

Sannheten er at per 100 app launch, så kræsjer iOS 0,69 ganger mer enn Android. Dette er ikke akkurat MYE mer ustabilt.

http://www.forbes.co...id-a-data-dive/

69% mere kræsj er ganske mye skal jeg si deg. Dere kan ikke bruke argumentet med at iOS er mere stabil enn Android lengere.

Her har du jo et stjerneeksempel. Her brukes 100% av skjermplassen til to helt unyttige ting:

Klokka, som du uansett har øverst til høyre, og som er mye enklere å tolke enn den benevningsløse skiva du har midt på skjermen.

Nederst har du værmeldingen, noe som heller ikke er kritisk informasjon på noen måte, og dermed ikke rettferdiggjør "rett i fleisen" plaseringen.

IMO er løsningen på iOS mye bedre. her har du aldri klokke inf dobbelt opp. I stor utgave når den er i lock modus (for enkelt å sjekke klokken) og altid tilgjengelig ellers.

Værmeldingen er, og bør være, i en egen app da man ikke trenger å se den samme infoen hver gang man ser på telefonen.

Klokken er der fordi jeg kan trykke på klokken og komme inn til Alarm, Verdensklokke, Stoppeklokke, Timer og Skrivebord. Du tenker jo ingenting over på hva man faktisk kan bruke en slik widget klokke til.

Så i stedet for at man må gå inn i app draweren og scrolle helt ned til klokke appen, så kan jeg direkte trykke meg inn i den applikasjonen.

Værmeldingen i widget'en er satt opp til å oppdatere seg hver 4. time. Så den er ikke så ubrukelig som du skal ha oss til å tro. Jeg får vite været med en gang ved å se på skjermen der. Der får ikke du med iOS.

Så igjen, hvordan er løsningen i iOS bedre enn dette i Android?

Et stoooooooort bilde av ingenting? Skjønner at du trenger stor telefon om det er dette du sløser bort plassen på? De to enderste widgetene er forsåvidt grei, men er de tilgjengelig når telefonen er låst? Nei, ergo temmelig ubrukelige. Jeg sitter ikke å kikker på rett homescreen når jeg hører på musikk, og om du dermed må først låse opp, så finne rett skjerm, og så bruke musikkknappene så kan man like greit droppe hele greia.

i iOS så er musikk knappene tilgjengelig med _ett_ trykk på låsknappen, og de vil bestandig være tilgjengelig med en gang du tar telefonen opp av lommen for å skifte sang eller slikt.

Igjen tilsynelatende "nyttig" men i praksis er det bare fiksfakseri som ikke gjenspeiler den faktiske bruken av telefonen.

Oh my god. At du ikke ser at dette på bilde 2 er kun en widgets gjør at jeg ler meg skakk. Snakk om å være clueless :rofl:

Det du ser på bilde 2 er bilde av coveret til den sangen / albumet jeg spiller i musikkspiller widget'en (PowerAMP). Ikke nok med det, jeg kan selv bestemme hvor stor widget'en skal være. Denne widgeten får du normalt i størrelsene 2x2, 4x1, 4x2 og 4x4. Men jeg kan selv velge hvor mange ruter og linjer den skal være i. Det jeg bruker nå er 5x5.

Jeg kan til og med velge hvilke 4 andre programmer jeg skal bruke i lockscreen'en som du ikke kan.

Så fortell meg hva som er best av å ha forhåndsvalgt program i lockscreen'en eller av å kunne bestemme selv hva man vil ha der?

Jøss, en skjerm med SPAM, kansje like greit det ikke er noe widgets til iOS om det er dette som er resultatet. Er dette på noen som helst måte informasjon som er nyttig? Dersom det er face eller twitter som er forsøkt der så har jeg apps som viser det MYE bedre. faktisk så mye bedre at hele den skjermen der er bare et irritasjonsmoment. Og for min del så er face og twitter bare et dobbeklikk unna. Dobbeltklikk på home, så ligger de i recent apps.

Jøss, når ble Facebook spam da?

Velkommen til 2012 hvor veldig mange bruker Facebook.

Hint. Du kan scrolle nedover i listen i FriendCaster widget'en. Og den har jeg til å oppdatere seg hver 3. time. Så jeg trenger ikke å gå inn i noen programmer for å kunne få denne informasjonen jeg får via Facebook.

Her får jeg all denne infoen direkte.

Nok en skjerm med bare piss. Begge de to nederste rekkene er informasjon som man overhode ikke har noen som helst bruk for i dagliglivet. Og den er der bare for "gøy" og dermed oversaturerer hjernen din med støy informasjon.

SMS greia (antar det er det) er kansje til en viss grad nyttig. Uanset tikke noe slagspoeng overnfor iOS da den informasjonen finnes på iOS også, og etter min mening løst mye mer elegant. SMS appen får et merke om at det er ny beskjed, og "widgeten" finnes i nedtrekksmenyen om man ønsker mer informasjon.

Den første widget'en på bilde 4 er Go SMS widget'en som viser om jeg har noen uleste meldinger. Har jeg noen uleste meldinger så vises dem i widget'en og jeg kan da bare trykke rett på widgeten for å kunne svare direkte på SMS'en. Ganske hendig. Samme er det med e-post widget'en jeg også kan bruke.

Man slipper å åpne SMS programmet for å så finne den uleste meldingen for så å måtte svare på den.

Og dette skulle liksom være enklere i iOS over Android :rofl: ?

Nei jeg synes fremdeles den er ganske treffende. Spesielt siden du ikke har presentert et eneste argument omkring hvor nyttig dem er, men bare vist bilder. Er som å bevise gud ved å hennvise til bildet i taket på det sixtinske kapell.

Se på svarene mine over. Jeg har et tips til deg. Prøv ut Android og sett deg inn i på hvordan widget'ene fungerer før du uttaler deg på noe du ikke har snøring på.

Og det at du må ha dette inn med teskje sier oss alle på at du er en totalt newb på Android og kan ikke en dritt om Android. Det jeg vil si til deg er: Get a clue about Android.

Ingen :) Har slikt på bestandig.

Kanskje du skal prøve å slå av disse tingene for å se at batteritiden blir bedre?

Hvis Wi-Fi'en og Bluetooth'en står på hele tiden, så vil dem stå å scanne etter nye nettverk hele tiden. Og dette bruker strøm uansett hvordan man vil at det skal fungere. Og det er også greit å vite at man ikke lar eventuelle programmer bruke unødvendig med data under 3G f.eks om man bare lar det stå på.

Når man slår av 3G nettverket, så er man 100% sikker på at man ikke får unødvendig med data forbruk.

Men alle iPhone brukere skiter jo penger, so who cares sant?

iOS justerer lysstyrken selv.

Velkommen etter mister. Dette kan vi med Android også. Men dette bruker faktisk mere strøm enn om at du har lysstyrken på en fast %. Men det er ikke nok. Jeg kan til og med justere lysstyrken vare ved å swipe fingeren min til høyre eller venstre på statusbaren.

Kan du det med iOS?

Nemlig, du må inn i instillingene å græve for å kunne justere lysstyrken. Dog er det mere styr i iOS for å få dette til.

Men om vi skal telle, så tar det i iOS 3 steg

settings--->wifi--->on/off

og i android 2 steg

pulldown---->on/off

Dermed er det enklere i Android. Case closed.

Hvor mange steg tar det å justere lysstyrken i iOS i forhold til det jeg sier på hvordan man kan justere lysstyrken i Android til min Galaxy Note som jeg nevnte i svaret over her?

At dere har så store skjermer at dere må drive å skru av og på alt av funksjoner i tid og utide for at telefonen skal holde en hel dag?

Vi som har så store skjermer på mobilene våres har som regel også store batteri i telefonen siden telefonen vil være større med en så stor skjerm. Og dermed er det plass til større batteri som gjør at batteritiden ikke blir dårlig.

Jeg har 3G og GPS'en aktivert hver dag på min Galaxy Note når jeg er på jobb. Men batteritiden er meget bra uansett.

Pisspreik fra ende til annen. Tastaturene i Android lider av akkurat det samme symptomet uansett hvilken av dem man velger, nemlig interface lagg. Det å skrive er en handling som er veldig koordinert mellom øye og hånd, og når man i android opplever en merkbar lagg mellom man trykker, og til telefonen registrerer trykket så blir hele opplevelsen ræva.

Spesielt for oss som er iPhonebruekre opplever dette som irriterende, da man på android føler at man driver å hammrer på en treg mekanisk skrivemaskin fra før krigen.

Beklager å måtte si dette, men du kan aldri ha prøvd Android 4.x.x. Jeg har aldri opplevd at noen tastaturer i Android 4.x.x har lagget at all. At noen programmer kan lagge fra tid til annen har jeg dog opplevd, men det er som regel elendige programmer som opprinnelig har vært laget for Android 1.6 og Android 2.1.

Smart Keyboard Pro (som jeg bruker nå), SwiftKey, Swipe osv er tastaturer som knuser iOS sitt tastatur fullstendig.

Ikke nok med det, men hva må du trykke på iOS tastaturet for å kunne skrive ned /, &, -, ?, + osv?

Jo da må du trykke på denne '123' knappen for så å finne de symbolene.

Slikt ser mitt tastatur ut nå.

Screenshot_2012-08-27-20-25-58.png

Desverre så er iOS tastaturet dritt i forhold til det tastaturet jeg bruker nå. Jeg kan også skifte på skins som gjør at mitt tastatur ser indentisk ut med iOS tastaturet.

Gjerne vis meg kildene dine her. I antall telefoner knust tror jeg helt klart at iPhone ligger høyest, men det er kansje fordi det er solgt 100 ganger flere iPhones enn en random Samsung model?

Nå har jeg ingen konkrete linker å vise til, men jeg baserer meg utifra på hvor mange som skriver om at dem har knuste iPhones over hvor mange man ser har knust andre telefoner. Så det er helt klart mye mere tilfeller av knuste iPhones enn det som er av andre mobiler.

Hvem i he**vette gidder å stjele en Galaxy Note?

Grunnen til at iPhone er så dyre er fordi de er tyveriobjekt nummer 1. De er latterlig lette å omsette etter at de er stjålet. Jeg spurte netcom om dette når jeg kjøpte iP4en, og han sa rett ut at dette var fordi det var så mange telefoner som bje stjålet.

Javel, så du mener at man har en forsikring kun for å ikke miste en mobil til tyvery altså?

Ok, så la oss se på dette.

NetCom Forsikring Medium

Månedspremie 59,-

checked.pngMisbruk av SIM-kort inntil 2000

close.png iPhone

checked.pngSkade

checked.pngFuktskade

checked.pngTap og tyveri

Jeg tror du burde ta deg en bolle å sette deg inn i på hva man faktisk har en forsikring for.

Ja, iPhones blir stjelt litt fordi det er mange kids som vil han en slik og dermed så er det mange idioter og pøbler som stjeler dem. Men det er ikke hovedårsaken til hvorfor forsikringene til iPhones er så mye dyrere, det er fordi iPhones er de telefonene med mest skader på.

Blir jo det samme med BMW'er som har dyre forsikringer. Dem er dyre å forsikre fordi det er mange ungdommer som bruker dem og har MYE skader på grunn av det. Klart slike biler blir stjelt litt også. Men det er ikke det som er hovedårsaken til at dem har så dyre forsikringer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...