Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lei iPhone?

Anbefalte innlegg

...er også enig i at en del av menyvalgene ligger litt mange tastetrykk unna. Det å skru av og på wifi på en iPhone er uhorvelig tungvint. Jeg mistenker at filosofien til Apple er at wifi skal stå på hele tiden, og da er det ikke noe problem, men jeg liker å kontrollere dette selv, og da blir det slitsomt. Jeg velger oftere å bare la wifi være avslått.

Bedre å ha wifi på, batteritestene til Anandtech viser at wifi trekker mindre strøm enn 3G.

Men ja, noen ganger hadde det vært greit å kunne skru av wifi lettere. Har selv opplevd å sitte på bussen når iPhonen kobler til eduroam, men den ikke har god nok forbindelse til å laste inn sider.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er et poeng, men den er ikke mye for lite. S3 er til gjengjeld ALT for stor, og umulig å betjene med en hånd. Jeg mener da også at S2 er i overkant stor.

Du går igjennom det samme som jeg gjorde for mange år tilbake. Når jeg hadde Sony Ericsson XPERIA X1, så syntes jeg at Sony Ericsson XPERIA X10i ville bli aaaaalt for stor. Men når den kom ut og jeg måtte ha en ny telefon uansett, så tenkte jeg at jeg skulle prøve ut XPERIA X10i bare for å se hvordan det var. Men til min overaskelse, så ble opplevelsen meget bra. Jeg syntes da at 4 tommers skjerm var det største jeg noen sinne kunne bruke.

Men så lærte jeg etterhvert at programmene til Android bare ble mere og mere funksjonsrik på mange ting og ville da bli vanskelig å kunne bruke på en liten skjerm. Så jeg innså etterhvert at jo større skjermen var, jo mye mere fleksibilitet og lettere var det å kunne bruke programmene.

Så kom Samsung Galaxy S II. Jeg tenkte mye over på om 4.3 tommers skjerm kanskje ville bli for stort. Meh tenkte jeg, jeg går for den. Og etter at jeg hadde startet å bruke den, så fant jeg ut at alt ble enda litt lettere i bruk.

Jeg hadde så min Galaxy S II i ca ett år før jeg bestemte meg for å gå for en Galaxy Note. Og per dags dato, så synes jeg faktisk Galaxy Note har en perfekt størrelse med tanke å hva den kan gjøre.

iPhone 4S kan gjøre mye den også, men den blir ganske mye begrenset på hva den kan gjøre med en så liten skjerm som 3.5 tommers skjerm. iPhone 4S har et meget stort potensiale, men disse tingene blir begrenset av den lille skjermen.

Synker helt uten vidre med google calendar og da er jeg strålende fornøyd.

Det betyr jo lite på om resten av kalenderen virker bra.

Snakker du av erfaring? Min erfaring med android var at jeg måtte ha tre forskjellige klienter for å få full funksjonalitet på både hotmailen min, google, og jobbmailen. På iphones mailklient gikk alle inn uten problemer, og jeg får støtte for exchange helt uten vidre.

Jeg har både Hotmail og Google Mail. Jeg bruker begge e-postene mine under samme e-post program som er det vanlige e-post programmet i Android. Det funker fjell det.

Har enda til gode å trenge dette?

Bare fordi du ikke bruker dette, så betyr ikke det at mange andre ikke vil bruke dette. Jeg sendte nylig 2-3 filer via Bluetooth til en kompis av meg på jobb. Han ville ha noe av de samme programmene som jeg brukte på telefonen min, så da ga jeg han filene via Bluetooth.

Det er piss enkelt å sende filer over Bluetooth, og mange vil gjøre det om dem har muligheten til det. Jeg har til og med en egen Bluetooth dongle som går via USB porten på PC'en min som egentlig er til mitt Apple Wireless keyboard. Men jeg bruker den også til å sende filer i fra min datamaskin over til min Galaxy Note.

Så det at man ikke trenger dette er kun en unskyldning for å bortforklare på hvorfor iPhone 4S ikke har denne muligheten.

Spotify? Og bortsett fra det så opplever jeg iTunes/iCloud som så effortless at det er helt fantastisk.

Spotify koster penger. Jeg vil ha mine egne MP3 og OGG filer over på min enhet i fra min datamaskin. Dette koster ingen penger og jeg vil heller ikke betale for noe jeg kan få gratis via min datamaskin. Ja du opplever iTunes som effortless kun fordi du bruker Mac OSX / OSX. Der har du grunnen. Prøv heller å bruk iTunes under Windows, så vil du se hva vi snakker om når vi mener at iTunes er noe herk.

Opplever heller det motsatte, enkelte apps kræsjer (beejive, og skype før oppdateringen) men ellers er det meget skjeldent.

Bra for deg at du ikke opplever dette i iOS. Men diverse undersøkelser bekrefter jo at iOS er MYE mere ustabil enn Android. Apps og spill kræsjer mye oftere på iOS enn det det gjør på Android. Så du trenger ikke å ro deg vekk i fra sannheten.

Meget personlig preferanse. Jeg selv _hater_ widgets da det er 99% bloatinformasjon i dem.

Jeg personlig vet ikke hva du snakker om her.

Se her.

Screenshot_2012-08-27-17-25-50.png

Screenshot_2012-08-27-17-26-05.png

Screenshot_2012-08-27-17-26-16.png

Screenshot_2012-08-27-17-26-23.png

Ditt argument med bloat i widgetene er bare svada og unnskyldninger.

Hvilke operasjoner?

Det at du må spørre om dette sier jo oss alt på hvor din intelligens er. Hvor mange steg tar det å aktivere Wi-Fi, Wi-Fi Hotspot, Bluetooth og Mobile Data (3G) under iOS?

Hvor mange steg tar det deg å justere lysstyrken i iOS?

Og hvor mange steg tar dette deg under Android?

Akkurat ja. Tror du skjønner hva vi vil fram til her.

Kan velge språk? Og bortsett fra det er iPhone tastaturet latterlig mye bedre enn det som kommer med Android, og jeg ser ikke at noe annet enn qwerty skal være noe alternativ for andre enn meget spesielt intreserte?

Er fullt mulig at det standarde tastaturet er bedre enn det standarde tastaturet i Android. Men tingen som du ikke ser er at det finnes andre tastaturer i Play Store som rett og slett rævkjører og springer sirkler rundt det standarde tastaturet til iOS. Det finnes mange tastatur programmer i Play Store som rett og slett knuser iOS sitt tastatur.

Så ditt argument er moot.

Har selv en iP4 som brukstelefon, og den har fått hard medfart. Flere fall (10+) fra lomma ned på betomg (ca 1m) og 3-4 ganger på asfalt (løping i joggebukse med telefona i lomma er fail) og har enda ikke hatt noen problemer med skjermen.

Men i bunn og grunn er det da en smaksak, så man må bare prøve :)

Jeg kommer i alle fall aldri til å bytte fra iPhone med det første. Jelly bean løser mye av interfaceproblemene som android har slitt med (lagg) men enda er det mye igjen før alt (etter min mening) er like smooth som iOS.

Selv om du har gullhår en viss plass, så betyr det null niks på at alle andre er like heldig som deg. Undersøkelser og rapporter viser jo at iPhone 4 / 4S er de telefonene i verden som ødelegges / knuses mest. Og forskjellen mellom iPhone 4 / 4S og den telefonen som ligger under dem på listen er det ENORMT stor forskjell på.

Hvorfor tror du forsikringene til iPhoners er mye dyrere enn de vanlige jeg får til min Galaxy Note f.eks?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan velge språk? Og bortsett fra det er iPhone tastaturet latterlig mye bedre enn det som kommer med Android, og jeg ser ikke at noe annet enn qwerty skal være noe alternativ for andre enn meget spesielt intreserte?

Det jeg har markert i svaret ditt er vel kanskje hovedforskjellen på iOS og Android. Ja, det kommer med en standardfunksjon, men dersom man ikke liker den, kan man bytte til en annen. Apple nekter jo som kjent 3. partsutviklere i å lage alternativer til grunnfunksjonene i iOS.

Jeg regner med at du har hørt om Swype/SwiftKey osv?

Dvs. alternative måter å bruke tastatur på? Begge langt mer effektive enn standardtastaturet.

Liker du ikke SMS funksjonen på Android-telefonen din?

Bytt til en annen, feks. GoSMS eller Handcent.

Har ikke Android-telefonen din støtte for et spesielt videoformat (ref. johanf's innlegg over) så installer en annen videoavspiller. Hvorfor skal dette være anderledes enn på PCen din? Liker man ikke WMP i Windows kan man jo installere VLC i stedet.

Valgfriheten man får på en Android-telefon er langt større enn på iOS, og for oss som liker å kunne velge selv er ikke iOS et alternativ.

Lenke til kommentar

Det jeg har markert i svaret ditt er vel kanskje hovedforskjellen på iOS og Android. Ja, det kommer med en standardfunksjon, men dersom man ikke liker den, kan man bytte til en annen. Apple nekter jo som kjent 3. partsutviklere i å lage alternativer til grunnfunksjonene i iOS.

Jeg regner med at du har hørt om Swype/SwiftKey osv?

Dvs. alternative måter å bruke tastatur på? Begge langt mer effektive enn standardtastaturet.

Liker du ikke SMS funksjonen på Android-telefonen din?

Bytt til en annen, feks. GoSMS eller Handcent.

Har ikke Android-telefonen din støtte for et spesielt videoformat (ref. johanf's innlegg over) så installer en annen videoavspiller. Hvorfor skal dette være anderledes enn på PCen din? Liker man ikke WMP i Windows kan man jo installere VLC i stedet.

Valgfriheten man får på en Android-telefon er langt større enn på iOS, og for oss som liker å kunne velge selv er ikke iOS et alternativ.

Google: "Vi gidder ikke lage dette skikkelig selv, så da kaller vi det åpenhet og muligheter, så får brukerne lage det selv." :closedeyes:

Stjerne eksemplet på denne "filosofien" er at man fikk funksjoner som face-unlock før google fikset opp ting som virkelig var problematisk i OSet, nemlig interface lagg. Om jeg legger min gammle 3GS side ved side med Google Nexus med 4.1 og feks en S3 med 4.0, så er det fremdeles min eldgammle 3GS som er smoothest. Jeg kan jo enda engang nevne eksemplet der en av utviklerne på jobb kom innom kontoret og ville teste sitt rykende ferske 4.1 mot min iP4 brukstelefon. Og triumferende erklærte at "nå er det faen meg nesten på iPhone nivå!"

Det er litt som å kjøpe seg en bil, og det man får er bare ramma og motor. og interiør, styring, understell osv fra en 80talls japaner, for så å bli sendt på jakt etter deler slik at man kan få seg en funksjonell (mo)bil.

Jeg har forsåvidt ikke noe problem med det heller. Problemet er at majoriteten av salg det siste året, og i årene fremover vil være til personer som ikke kommer til å laste ned en dritt fra Google Play.

Android på billigtelefoner, med late majority adopters som hovedmål, er en sørgelig brukeropplevelse, og de gir kort og godt brukerne fingern.

Jeg ser ikke for meg at noen av disse kommer til å bruke en eneste krone på apps, langt mindre finne på å lete etter keyboard eller sms apps. Deres mentale model på hvordan en telefon virker passer overhode ikke overens med dagens smartphones. Og som alle vet så kan man ikke lære en gammel hund å sitte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Google: "Vi gidder ikke lage dette skikkelig selv, så da kaller vi det åpenhet og muligheter, så får brukerne lage det selv." :closedeyes:

Vel, vi får være enige om å være uenige.

Du liker at andre tar valg for deg, mens jeg liker å ta egne valg...

Lenke til kommentar

Det er litt som å kjøpe seg en bil, og det man får er bare ramma og motor. og interiør, styring, understell osv fra en 80talls japaner, for så å bli sendt på jakt etter deler slik at man kan få seg en funksjonell (mo)bil.

Når du kjøper deg en bil, så får du en bil som fungerer og som går fra a til b. Men at man forventer å få like mye tillegsutstyr og kjøreglede ved å kjøpe en Toyota Yaris som du vil få med en Nissan 200SX S14a blir jo fullstendig galt.

Hvordan kan du forvente å få like mye ut av en telefon til 1500 kr som det man får ut av en telefon til 4000-5000 kroner?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg har ikke giddet å lese igjennom hele tråden. :)

Nå har hatt en Samsung Galaxy S, mot iPhone 3 og nåværende 4s. Grunnen til at jeg gikk tilbake til iPhone var at Samsungen sluttet brått å virke, uten noe som helst forvarsel. Var ikke den helt store forskjellen i fra iPhone 3 & 4 og til Samsungen i den daglige bruken. Synes at materialløsningen til iPhone er bedre enn Samsung sin plastikk greie. Også hos meg har iPhone bare virket, og virket uten noe tull.

Og akkurat nå hjemme hos meg er økosystemet kun bestående av epleprodukter. Og da er greit at alle dingsene bare snakker sammen, uten noe som helst dilldall. Jeg liker spesielt at jeg kan bruke iPhone'en som trådløs ruter via Bluethooth koblingen på MBP'en den er undervurdert!!! Brukte det på en eksamen en gang, og jeg hadde plutselig nettilgang i full 3G hastighet, uten at dette vises noen plasser... :D

EDIT: battle of leif..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Bedre å ha wifi på, batteritestene til Anandtech viser at wifi trekker mindre strøm enn 3G.

Men ja, noen ganger hadde det vært greit å kunne skru av wifi lettere. Har selv opplevd å sitte på bussen når iPhonen kobler til eduroam, men den ikke har god nok forbindelse til å laste inn sider.

Interessant, men jeg lurer på hvor bra det er hvis man beveger seg inn og ut av dekning hele tiden. Det er jo ikke alltid man er i nærheten av wifi og da må telefonen drive å bytte frem og tilbake. Logikken tilsier jo at det vil være bedre å bruke én radiosender (GSM/3G) enn to (GSM/3G OG wifi)...?

Lenke til kommentar
Jeg liker spesielt at jeg kan bruke iPhone'en som trådløs ruter via Bluethooth koblingen på MBP'en den er undervurdert!!! Brukte det på en eksamen en gang, og jeg hadde plutselig nettilgang i full 3G hastighet, uten at dette vises noen plasser... :DEDIT: battle of leif..

Akkurat dette var vel Apple blandt de aller siste som støttet.

Det samme funket fint på min gamle Nokia mange år før iPhone kom på markedt. Det fantes på Windows Mobile og Android også lenge før også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Akkurat dette var vel Apple blandt de aller siste som støttet.

Uvesentlig om hvem som var først eller sist i fra mitt ståsted! Bare det virker som det skal!! :)

Lenke til kommentar

Du går igjennom det samme som jeg gjorde for mange år tilbake. Når jeg hadde Sony Ericsson XPERIA X1, så syntes jeg at Sony Ericsson XPERIA X10i ville bli aaaaalt for stor. Men når den kom ut og jeg måtte ha en ny telefon uansett, så tenkte jeg at jeg skulle prøve ut XPERIA X10i bare for å se hvordan det var. Men til min overaskelse, så ble opplevelsen meget bra. Jeg syntes da at 4 tommers skjerm var det største jeg noen sinne kunne bruke.

Men så lærte jeg etterhvert at programmene til Android bare ble mere og mere funksjonsrik på mange ting og ville da bli vanskelig å kunne bruke på en liten skjerm. Så jeg innså etterhvert at jo større skjermen var, jo mye mere fleksibilitet og lettere var det å kunne bruke programmene.

Så kom Samsung Galaxy S II. Jeg tenkte mye over på om 4.3 tommers skjerm kanskje ville bli for stort. Meh tenkte jeg, jeg går for den. Og etter at jeg hadde startet å bruke den, så fant jeg ut at alt ble enda litt lettere i bruk.

Jeg hadde så min Galaxy S II i ca ett år før jeg bestemte meg for å gå for en Galaxy Note. Og per dags dato, så synes jeg faktisk Galaxy Note har en perfekt størrelse med tanke å hva den kan gjøre.

iPhone 4S kan gjøre mye den også, men den blir ganske mye begrenset på hva den kan gjøre med en så liten skjerm som 3.5 tommers skjerm. iPhone 4S har et meget stort potensiale, men disse tingene blir begrenset av den lille skjermen.

Vell, du får holde deg til stor skjerm da. Jeg for min del bruker telefonen svært ofte på plasser der jeg bare har en hånd tilgjengelig, og da er alt over 4" for stort, siden tommelen ikke rekker over hele skjermen.

Og om du føler at skjermen blir for liten til androidprogrammene dine, så er det ikke skjermen du burde se på, men heller kjefte på utviklerne av programmene for at de gjør en råtten jobb.

Det betyr jo lite på om resten av kalenderen virker bra.

Hæ? jeg snakker om iOS sin kalender nå, og ja, den funker bra! Og når den på toppen av dette fungerer prikkfritt med Google sin kalender så trenger jeg ikke noe mer. Til samenheng så fungerer ikke den innebygde kalenderen på android særlig bra.

Jeg har både Hotmail og Google Mail. Jeg bruker begge e-postene mine under samme e-post program som er det vanlige e-post programmet i Android. Det funker fjell det.

Har den støtte for exchange eller er det bare den vanlige imap støtten?

Om ikke er det forholdsvis ubrukelig for bedrifter (noe som også er et av ankepunktene til Android, at det presterer latterlig dårlig i en bedriftsløsning)

Bare fordi du ikke bruker dette, så betyr ikke det at mange andre ikke vil bruke dette. Jeg sendte nylig 2-3 filer via Bluetooth til en kompis av meg på jobb. Han ville ha noe av de samme programmene som jeg brukte på telefonen min, så da ga jeg han filene via Bluetooth.

Så, bluetooth er fint når man skal piratkopiere?

Det er piss enkelt å sende filer over Bluetooth, og mange vil gjøre det om dem har muligheten til det. Jeg har til og med en egen Bluetooth dongle som går via USB porten på PC'en min som egentlig er til mitt Apple Wireless keyboard. Men jeg bruker den også til å sende filer i fra min datamaskin over til min Galaxy Note.

Eneste filene jeg ahr bruk for å sende mellom maskinen og telefonen er musikk og bilder. Men hei, jo det stemmer, disse synkroniseres jo _automatisk_ av iCloud, uten at jeg trenger å bruke noe som helst :D

Så det at man ikke trenger dette er kun en unskyldning for å bortforklare på hvorfor iPhone 4S ikke har denne muligheten.

Så, det at man trenger dette er kun en unskyldning for å forklare hvorfor Android har denne muligheten, men fremdeles mangler features som feks fullkryptering.

Spotify koster penger. Jeg vil ha mine egne MP3 og OGG filer over på min enhet i fra min datamaskin. Dette koster ingen penger og jeg vil heller ikke betale for noe jeg kan få gratis via min datamaskin. Ja du opplever iTunes som effortless kun fordi du bruker Mac OSX / OSX. Der har du grunnen. Prøv heller å bruk iTunes under Windows, så vil du se hva vi snakker om når vi mener at iTunes er noe herk.

All musikk koster penger (med mindre man er pirat da, men da har man jo allerede eksludert seg selv fra den saklige delen av diskusjonen) Men greit. Android er bedre om man er pirat! :wee:

Til opplysning så bruker jeg iTunes under windows (og OSX på laptopen) og har ikke hatt noen problemer så langt:)

Bra for deg at du ikke opplever dette i iOS. Men diverse undersøkelser bekrefter jo at iOS er MYE mere ustabil enn Android. Apps og spill kræsjer mye oftere på iOS enn det det gjør på Android. Så du trenger ikke å ro deg vekk i fra sannheten.

Sannheten er at per 100 app launch, så kræsjer iOS 0,69 ganger mer enn Android. Dette er ikke akkurat MYE mer ustabilt.

http://www.forbes.co...id-a-data-dive/

Screenshot_2012-08-27-17-25-50.png

Her har du jo et stjerneeksempel. Her brukes 100% av skjermplassen til to helt unyttige ting:

Klokka, som du uansett har øverst til høyre, og som er mye enklere å tolke enn den benevningsløse skiva du har midt på skjermen.

Nederst har du værmeldingen, noe som heller ikke er kritisk informasjon på noen måte, og dermed ikke rettferdiggjør "rett i fleisen" plaseringen.

IMO er løsningen på iOS mye bedre. her har du aldri klokke inf dobbelt opp. I stor utgave når den er i lock modus (for enkelt å sjekke klokken) og altid tilgjengelig ellers.

Værmeldingen er, og bør være, i en egen app da man ikke trenger å se den samme infoen hver gang man ser på telefonen.

Screenshot_2012-08-27-17-26-05.png

Et stoooooooort bilde av ingenting? Skjønner at du trenger stor telefon om det er dette du sløser bort plassen på? De to enderste widgetene er forsåvidt grei, men er de tilgjengelig når telefonen er låst? Nei, ergo temmelig ubrukelige. Jeg sitter ikke å kikker på rett homescreen når jeg hører på musikk, og om du dermed må først låse opp, så finne rett skjerm, og så bruke musikkknappene så kan man like greit droppe hele greia.

i iOS så er musikk knappene tilgjengelig med _ett_ trykk på låsknappen, og de vil bestandig være tilgjengelig med en gang du tar telefonen opp av lommen for å skifte sang eller slikt.

Igjen tilsynelatende "nyttig" men i praksis er det bare fiksfakseri som ikke gjenspeiler den faktiske bruken av telefonen.

Screenshot_2012-08-27-17-26-16.png

Jøss, en skjerm med SPAM, kansje like greit det ikke er noe widgets til iOS om det er dette som er resultatet. Er dette på noen som helst måte informasjon som er nyttig? Dersom det er face eller twitter som er forsøkt der så har jeg apps som viser det MYE bedre. faktisk så mye bedre at hele den skjermen der er bare et irritasjonsmoment. Og for min del så er face og twitter bare et dobbeklikk unna. Dobbeltklikk på home, så ligger de i recent apps.

Screenshot_2012-08-27-17-26-23.png

Nok en skjerm med bare piss. Begge de to nederste rekkene er informasjon som man overhode ikke har noen som helst bruk for i dagliglivet. Og den er der bare for "gøy" og dermed oversaturerer hjernen din med støy informasjon.

SMS greia (antar det er det) er kansje til en viss grad nyttig. Uanset tikke noe slagspoeng overnfor iOS da den informasjonen finnes på iOS også, og etter min mening løst mye mer elegant. SMS appen får et merke om at det er ny beskjed, og "widgeten" finnes i nedtrekksmenyen om man ønsker mer informasjon.

Ditt argument med bload i widgetene er bare svada og unnskyldninger.

Nei jeg synes fremdeles den er ganske treffende. Spesielt siden du ikke har presentert et eneste argument omkring hvor nyttig dem er, men bare vist bilder. Er som å bevise gud ved å hennvise til bildet i taket på det sixtinske kapell.

Det at du må spørre om dette sier jo oss alt på hvor din intelligens er. Hvor mange steg tar det å aktivere Wi-Fi, Wi-Fi Hotspot, Bluetooth og Mobile Data (3G) under iOS?

Ingen :) Har slikt på bestandig.

Hvor mange steg tar det deg å justere lysstyrken i iOS?

iOS justerer lysstyrken selv.

Og hvor mange steg tar dette deg under Android?

Men om vi skal telle, så tar det i iOS 3 steg

settings--->wifi--->on/off

og i android 2 steg

pulldown---->on/off

Akkurat ja. Tror du skjønner hva vi vil fram til her.

At dere har så store skjermer at dere må drive å skru av og på alt av funksjoner i tid og utide for at telefonen skal holde en hel dag?

Er fullt mulig at det standarde tastaturet er bedre enn det standarde tastaturet i Android. Men tingen som du ikke ser er at det finnes andre tastaturer i Play Store som rett og slett rævkjører og springer sirkler rundt det standarde tastaturet til iOS. Det finnes mange tastatur programmer i Play Store som rett og slett knuser iOS sitt tastatur.

Så ditt argument er moot.

Pisspreik fra ende til annen. Tastaturene i Android lider av akkurat det samme symptomet uansett hvilken av dem man velger, nemlig interface lagg. Det å skrive er en handling som er veldig koordinert mellom øye og hånd, og når man i android opplever en merkbar lagg mellom man trykker, og til telefonen registrerer trykket så blir hele opplevelsen ræva.

Spesielt for oss som er iPhonebruekre opplever dette som irriterende, da man på android føler at man driver å hammrer på en treg mekanisk skrivemaskin fra før krigen.

Selv om du har gullhår en viss plass, så betyr det null niks på at alle andre er like heldig som deg. Undersøkelser og rapporter viser jo at iPhone 4 / 4S er de telefonene i verden som ødelegges / knuses mest. Og forskjellen mellom iPhone 4 / 4S og den telefonen som ligger under dem på listen er det ENORMT stor forskjell på.

Gjerne vis meg kildene dine her. I antall telefoner knust tror jeg helt klart at iPhone ligger høyest, men det er kansje fordi det er solgt 100 ganger flere iPhones enn en random Samsung model?

Hvorfor tror du forsikringene til iPhoners er mye dyrere enn de vanlige jeg får til min Galaxy Note f.eks?

Hvem i he**vette gidder å stjele en Galaxy Note?

Grunnen til at iPhone er så dyre er fordi de er tyveriobjekt nummer 1. De er latterlig lette å omsette etter at de er stjålet. Jeg spurte netcom om dette når jeg kjøpte iP4en, og han sa rett ut at dette var fordi det var så mange telefoner som bje stjålet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Interessant, men jeg lurer på hvor bra det er hvis man beveger seg inn og ut av dekning hele tiden. Det er jo ikke alltid man er i nærheten av wifi og da må telefonen drive å bytte frem og tilbake. Logikken tilsier jo at det vil være bedre å bruke én radiosender (GSM/3G) enn to (GSM/3G OG wifi)...?

Jo, men det som trekker strøm er når det overføres data over radioen. Når man er koblet på Wifi vil 3G-koblingen ikke bli brukt til dataoverføring. Det er mulig det er noen grensetilfeller som gjør at det er bedre å skru av wifi pga dårlig dekning som hopper inn og ut, men som regel er det best å ha det påslått.

Lenke til kommentar

Når du kjøper deg en bil, så får du en bil som fungerer og som går fra a til b. Men at man forventer å få like mye tillegsutstyr og kjøreglede ved å kjøpe en Toyota Yaris som du vil få med en Nissan 200SX S14a blir jo fullstendig galt.

Hvordan kan du forvente å få like mye ut av en telefon til 1500 kr som det man får ut av en telefon til 4000-5000 kroner?

For å sammenligne:

Samsung S3: 4889kr

iPhone 4S: 5009kr

Maksinkraft og byggekvalitet er ca likt. Altså samme chassi, og motor.

Men på iphone får man alt annet av det man trenger i pakken. På samsungen må man laste ned ørten apps for å få en mailklient, en SMS klient, et keyboard og gud vet hva.

Så hvor sammenligner jeg en Yaris og en S14?

Det jeg sammenligner er to BMW M3. Premium (mo)biler med topp ytelser.

Men her blir den ene (iPhone) levert med top of the line girsystem, understell, oppheng, eksos interiør og hele pakken med ekstrautstyr du trenger. Alt som kreves er å sette seg inn og kjøre.

I den andre er resten av bilen plukket fra en 80talls japse, og du må selv hente og montere alt av ekstrautstyr som du trenger, noe må du til og med betale for.

Noen vil selvfølgelig velge den siste, da de kan velge om de skal ha dobbelclutch eller manuell kasse, om det skal være KW eller Bilstein coilovers, om det skal være Alcantara eller bare skinn interiør osv. Men det unskylder fremdeles ikke det fakum at bilen ikke er levert med noe som funker tilfredstillende "out of the box"

Vel, vi får være enige om å være uenige.

Du liker at andre tar valg for deg, mens jeg liker å ta egne valg...

Fordi jeg vet at brukerne selv ikke er i stand til å ta de mest optimale valgene for seg selv.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
På samsungen må man laste ned ørten apps for å få en mailklient, en SMS klient, et keyboard og gud vet hva.

Og ellers har du det bra? Det får være grenser på kverrulering.

Man trenger ikke. Alt fungerer selvsagt rett ut av boksen. Skal ta det en gang til med teskje: Dersom man VIL så KAN man bytte ut de tingene med det som passer best FOR DEG.

Installerer du aldri programmer etter at du har kjøpt en datamaskin? Eller bruker du BARE det som følger med OS'et?

• Liker 5
Lenke til kommentar
På samsungen må man laste ned ørten apps for å få en mailklient, en SMS klient, et keyboard og gud vet hva.

Man trenger ikke. Alt fungerer selvsagt rett ut av boksen. Skal ta det en gang til med teskje: Dersom man VIL så KAN man bytte ut de tingene med det som passer best FOR DEG.

Installerer du aldri programmer etter at du har kjøpt en datamaskin? Eller bruker du BARE det som følger med OS'et?

Godt sagt

Lenke til kommentar

Tror Zepticon har missforstått noe ja ^^

Man kan like godt sette seg inn i samsung eller hvilken som helst tlf og kjøre. Men hos de kontra iPhone så KAN man tilpasse til fingerspissene hvis man vil.

For å gi deg eksempel iPhone kontra S2. Du skal kjøre i terrenget over lengre tid, så du trenger drivstoff(batteri) for lengre tur(ikke mulig å fylle på - lade) pga du bruker gassen flittig og det blir forbruk. (gps-navigering, kart osv) På S2 skifter du naturligvis ut tanken slik at den har over 50% mer kapasitet. Hva gjør du med iPhone? absolutt ingenting, for du har ikke valget.

Joda, man kan ta med ekstra strøm via tilbehør - men det er altså noe alle kan gjøre. (samt mer å drasse på, noe vi bør velge om vi gidder) (s2 min varer 9 døgn med mitt bruk på originalbatteri, så DET er ikke et argument for at iPhone ikke trenger det - har til gode å se en iPhone med samme kapasitet)

iPhone er fin den, for de som liker den og hvis det passer de - men kom ikke å si den har store valgmulighetene, for da lyver du. Så og si alle andre tlf har mer valgfrihet enn den. Det som er fint er at man ikke trenger å velge annet enn 'out of the box' heller - for de virker utmerket uten at man trenger å gjøre noe valg - men man har valgene hvis man vil.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Noen av mine erfaringer med galaxy nexus i 2-3 uker er:

Litt for stor for ett håndsbruk, 4" hadde vært noe for min del. Ikke alle fall ikke større enn 4,2.

Jeg zoomer akkurat like mye/lite som før når jeg surfer. Og den overlegne opplevelsen uteblir.

Batteriet er rundt 1700mha, men det varer kortere enn 4s. Ikke tillegg tar det lengre tid å lade det opp.

Androidbrukerne 4.1.1 er mye bedre enn tidligere android versjoner, som det ble skrevet lengre opp, nesten like bra som på iphone.

Norsk tipping appen på android er elendig, og jeg misunner fruen Facebook app som er oppdatert. Ikke tillegg ser jeg at en del apps er laget for telefoner for langt mindre oppløsning, noe som gjorde dem stygge på nexusen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg også må ta i bruk teskje:

Når jeg kjøper en high-end telefon så forventer jeg å få top of the line programvare til hovedfunksjonene med på kjøpet.

Og her leverer desverre ikke Android varene. Jeg sier desverre, og jeg mener det også. Konkuranse er bra, og jeg skulle ønske at iOS og Android var likeverdige på disse "små" tingene som er så viktige.

Hvorfor skal jeg godta som forbruker at jeg selv må ut å finne et brukbart tastatur, når konkurenten (Apple) har et tastatur som Android enda (5 år) ikke har klart å matche?

Samtidig som 50% av brukerne ikke er kompetente nok til å finne, laste ned og ta i bruk et slikt tastatur?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...