Bjerknez Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har vertfall aldri fått noe dreis på Bluetooth'en. Men den funker i bilen og det duger for meg. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har Galaxy Note, og kan ikke tenke meg noe annet. iPhone blir for min del for enkelt og mainstream. Jeg liker å kunne fikle litt med menyer, endre ting osv, noe jeg ikke får sjangsen til med iPhone. SIII har jeg ikke prøvd, men jeg ser for meg at den er minst like bra som Note.. Ang. størrelsen til Note var den veeeldig stor de første dagene, men etter et par uker gikk alt veldig mye bedre. Den er fantastisk og surfe/skrive med, og det er nesten vanskelig og bomme på en bokstav hvis du sikter sånn ca på den. Jeg får også en god kvalitetfølelse av den, noe som gjør at jeg ikke er redd for å miste den i bakken (gjort mange ganger på alle underlag, aldri blitt så mye som en ripe i skjermen engang). I tillegg går det veldig greit og opperere den med 1 hånd, da Samsung har lagd et "enhånd-opperasjon-system" hvor alt er skjøvet litt til siden for enklere å bruke en hånd. Det gikk også greit uten "enhånd-opperasjon-systemet", og jeg er ikke mer enn 16 år. Jeg vil med andre ord anbefale deg å kjøpe enten Note eller SIII hvis du er lei iPhone. Og til deg JAYZ; Hvordan kan du kalle Samsung møkk? Meg bekjent solgte og selger vel Samsung rimelig mange flere mobil-enheter enn Apple. Leste en artikkel om dette for ikke så lenge siden, men finner den ikke igjen nå i farta. Uansett, good luck! Good luck! Lenke til kommentar
SLi Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hadde gått for en HTC One x/s/v. - Hilsen veldig happy bruker av HTC Sensation Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Skulle ønske Samsung kunne gått bort fra plast og heller brukt litt mer solid matriale. Skjønner ikke hvorfor folk har så mye i mot plast. Det finnes en rekke forskjellige typer plast. Noen myke, andre harde. Noen riper lett, andre ikke. Mange føler at iphone er mer "solid" fordi den er mindre fleksibel og litt tyngre enn feks. Samsungs telefoner. Hvorfor gjør folk det når tester viser at feks. SII er langt mer solid enn iphone4? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Skulle ønske Samsung kunne gått bort fra plast og heller brukt litt mer solid matriale. Skjønner ikke hvorfor folk har så mye i mot plast. Det finnes en rekke forskjellige typer plast. Noen myke, andre harde. Noen riper lett, andre ikke. Mange føler at iphone er mer "solid" fordi den er mindre fleksibel og litt tyngre enn feks. Samsungs telefoner. Hvorfor gjør folk det når tester viser at feks. SII er langt mer solid enn iphone4? Har hatt min iPhone i snart to år nå og man kan nesten ikke se en eneste ripe i telefonen. Min far sin Samsung Xperia er full av riper og han er ikke akkurat en person som tar med seg telefonen over alt for å si det sån. Jeg liker at ting virker solid og veier litt. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Slenger meg på denne. Har alltid hatt Iphone, og det som gjør at jeg begynner å bli lei iphone har ikke noe med funskjonaliteten osv., det har rett og slett med utseendet på softwaren. Hvorfor kommer det ikke noen utseende forandringer når det kommer oppdateringer? Hvorfor skal di være så jævla nazi på at alt skal være likt hele tiden? Hadde det drept noen å prøve lyse opp ting? Hva med feks. at appene er litt mer up-to-date og dynamiske, at feks. vær-appene har en sol hvis det er sol ute (istedenfor en sol hele tiden)? Der misunner jeg samsung, da jeg synes meny-oppsettene ser dritlekre og veldig tiltalende ut. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Ahh... var noe annet den gangen jeg bladde opp over 6-lapper for denne: Husker jeg var "kongen i gata" og alle syntes dette var en helt rå telefon. Dette var vel muligens den miste telefonen som ble laget på den tiden? Den gang var det jo om å gjøre og ha minst mulig telefon mener jeg å huske 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Men det var jo en rå telefon, da. Alle hadde lyst på den Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Jeg vil påstå at en del mennesker velger iPhone nettopp fordi det ikke endrer seg så mye. De har hatt det før, de vet hvordan det funker og de vil ikke måtte lære seg noe nytt. For å holde det mest mulig ontopic: Var jeg deg ville jeg ventet å sett hva iPhone 5 bringer til bordet. Galaxy 3 er uten tvil den beste telefonen på markedet, men den bør sammenlignes mot iPhone 5, ikke mot iPhone 4. Om noen dager får vi også vite mer om Samsung Note 2, som også er en spennende telefon. Endret 25. august 2012 av HadHa 1 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Min far sin Samsung Xperia Samsung Xperia, hvordan ser den ut? 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Det blir litt smak og behag. Selv liker jeg ikke klossen iPhone - altså tyngden. Jeg gikk for S2 og har ikke angret. Trodde dog jeg kom til å surfe mer med den, men erfarer at jeg ikke gjør det. Sånn sett burde jeg kjøpt meg en mindre tlf - mer hendig alla iphone størrelsen og vannsikker, da jeg er endel på turer. Ikke erfart noe problem med S2 med fuktighet til nå, men hadde vært greit uansett. Samtidig er det greit med muligheten til over dobbel batterikapasitet når man trenger det (fjelltur med kart/gps og logging) Det er det(valgfrihet utifra hva man trenger tlf til) og apple sin propritære holdning er grunnen til at jeg går for annet enn iOS. (som du nevner med blåtann f.eks - eller videosamtale f.eks) Edit: Men du skulle muligens gått for en mobil med reelt skikkelig kamera der det er mulig å zoome uten særlig kvalitetsforringelse Edit2: Ja, plastikk på s2, men er ikke en ripe i min. Jeg sammenligner iphone og s2 med støtfangerne på bilene. Før hadde man de gamle 'solide', idag har man 'plastikk'. Man kan godt føle at de gamle er bedre, men det er nok bare synsing. Endret 25. august 2012 av kandasa Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Iphone 3gs var min første iphone. Etter like første iphone 4 skulle komme ut byttet jeg til se xperia. Og så til HTC desire. Var rett å slett lei og ønsket noe nytt å fikle med. Ca 2-3 måneder etter byttet jeg til iPhone 4. Det er bare slik det er for min del, android er greit nok, men for mine behov så duger iphone best. Men koser meg med min Samsung galaxy nexus enn så lenge :-P så blir det iphone 5 senere i år. 1 Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Når blei htc mindre plast aktig? Den lange perioden de brukte aluminium unibody skall vil jeg tro. Når det er sagt er jo byggkvalitet det dummeste, mest missbrukte og missvisende ordet i dette årtusen. En telefon er ikke bedre bygd enn en annen fordi man bruker tungt skjørt glass som deksel. Svært mange tror dette og det i så stor grad at andre produsenter nesten må vurdere å bruke samme idotiske byggtenknikk. I realiteten er selvsagt lette og sterke modeller som finnes på markedet i dag av langt bedre byggkvalitet men det kan man altså ikke si fordi de er lettere og kan få riper (i stedet for å knuse). Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Har hatt min iPhone i snart to år nå og man kan nesten ikke se en eneste ripe i telefonen. Min far sin Samsung Xperia er full av riper og han er ikke akkurat en person som tar med seg telefonen over alt for å si det sån. Igjen, det finnes flere typer plast (Xperia er forresten Sony, ikke Samsung). Å skjære all plast over en kam fordi man har hatt en annen telefon av plast er bare tull. På samme måte som feks. iPhone 3gs (som jeg hadde før) ble full av riper i glasset, så ripes ikke glasset i iphone 4 seg like lett. Begge er av glass... Så sammenligningen din blir helt feil. 2 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) For meg er følgende tjenester viktigst i forbindelse med bruken av min 4S; Ringe og sende meldinger/e-post, avtalebok, kontaktregister, foto og lyd/musikk. I tillegg brukes enkelte lokale og internasjonale applikasjoner (Oslo, Ruter, Gærningmoen, andre flyplasser, reiseguider, etc. etc.) samt litt spill innimellom. Ringe og sende meldinger/e-post funger bra med alle de nødvendige innstillingene (for meg). Dette er vel sånn noenlunde greit med de fleste av dagens smarttelefoner. Kontaktregister og avtalebok er noe jeg har bygget opp over mange år, og er ikke noe jeg er villig til å "leke" med, som i f.eks. å miste dataene. Hos Apple fungerer dette bra og synkroniserer all informasjon mellom enhetene mine. Samsungs KIES har hatt en rekke problemer i løpet av sine leveår og er derfor ikke aktuelt. Har frem til nå brukt iPhone som kilde ved musikkavspilling (sammen med gode øremonitorer) og lyden her er "overlegen" f.eks. Samsung GS III. Sammen med markedets "beste" iPod så gir dette meg gode øyeblikk på farten. Er også helt uaktuelt å begynne på et nytt bibliotek for f.eks. GSIII og lage spillelister til denne (ett par tusen låter i biblioteket) når dette i dag glir automatisk mellom enhetene mine (Wi-Fi) uten noe innsats. Kjøper jeg en sang på telefonen vil den automatisk "ligge" der den skal (på pc, andre telefoner, ipad, etc) slik ting er satt opp i dag. I tillegg bruker jeg telefonen til å ta litt bilder når anledningen byr seg. Nå har riktignok GSIII fått samme kamera som iPhone 4S, men hvorfor bytte til noe som bare er like bra? All infrastruktur i hjemmet er også lagt opp rundt Apple sine produkter, noe som selvfølgelig byr på utfordringer ved en eventuell overgang til et annet system enn Apple sitt. Fungerer perfekt i dag, so why bother? Vil i tillegg legg til at kvaliteten på f.eks. skjermen til iPhone 4/4S er veldig bra sammenlignet med konkurrentene. Samsung sine skjermer er f.eks. oversaturerte og ligner ikke på noen virkelighet jeg har vært borti i alle fall, verken edru eller full... Har i motsetning til flere i tråden ikke tenkt over at ikonene på skjermen er kjedelige eller at Apple sitt system i all hovedsak ser likt ut den dag i dag. Det fungerer veldig bra til mitt bruk og min virkelighet. Mine dager er enn så lenge også slik at jeg vil prefere å bruke tiden til annet enn å tukle på telefonen ved anledning. Dette er min virkelighet og det jeg forholder meg til. Telefonen er et verktøy, ikke et leketøy, og skal for meg og mine bare fungere uten noe "krøll". Telefonen er ikke noe jeg skal bruke tid på, den skal bare fungere og ikke se ut som et hora "rosa" helvete i min verden og mine forretningsmøter. Mister jeg telefonen så kjøper jeg en ny, logger meg inn på iCloud og vips så er jeg tilbake i verden uten noe mer styr. Nå er det Tid for Pokemon med minsten. Fortsatt god lørdag! Endret 25. august 2012 av Stool Sample 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Noen som vet hvordan det funker med å overføre kontakter osv fra en iOS enhet til en Android enhet? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Noen som vet hvordan det funker med å overføre kontakter osv fra en iOS enhet til en Android enhet? Synke med google/gmail Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Noen som vet hvordan det funker med å overføre kontakter osv fra en iOS enhet til en Android enhet? Synke med google/gmail Gmail er en mulighet. Rører ikke noen av Google sine produkter selv (med unntak av søke funksjonen) ettersom en A.L.D.R.I. vet hvordan selskapet utnytter og misbruker dine data. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Da kan du ikke bruke iPhone heller 3 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Da kan du ikke bruke iPhone heller Fordi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg