Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lei iPhone?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste fire årene vert lykkelig eier av iPhone og har faktisk aldri opplevd problemer. På de fire årene jeg har hatt iPhone så kan jeg så vidt jeg husker aldri restartet telefonen en eneste gang. Den funker som bare det.

MEN!... nå begynner jeg liksom å bli litt lei iPhone. Telefoner som Samsung Galaxy S III begynner å friste mer. Ikke fordi jeg er direkte missfornøyd med iPhone, men rett og slett fordi iPhone er omtrent helt lik i dag som da den kom ut for noen år siden.

Var å kikket på en Samsung S III i går og det eneste som irriterer meg er at den kjennes ut som en liten plastleke i forhold til iPhone'en. Ser for meg at telefonen vil bli stygg og ripete etter kort tid.

Er det flere enn meg som er litt lei iPhone?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert dårlig sammenligning, men jeg hadde en HTC Touch HD før og touchskjermen på denne var bare mildt sagt irriterende. Telefonen hang seg ofte og måtte restartes flere ganger daglig.

Det samme må telefonen til min far som er en Samsung Experia. Touchskjermen på denne er mildt sagt irriterende og her ligger Samsung langt bak iPhone synes jeg. Telefonene jeg snakker om her oppleves også vesentlig treigere og har et mer rotete grensesnitt enn iPhone. Dette gjaldt spesielt Touch HD.

iPhone fungerer som bare det, HELE tiden og det er bra, men jeg blir samtidig litt lei da mulighetene for å utforske "nye ting" blir borte. Jeg savner rett og slett en litt mer spennende telefon, men ikke hvis det skal gå på bekostning av dårligere skjerm/byggekvalitet/skjermstørrelse/touchfølelsen.

Det er vel kanskje stort sett kun Samsung og iPhone som leder i telefonverden for tiden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er Samsung og iPhone som leder, men det er vel egentlig mest fordi de er de absolutt flinkeste til å reklamere for telefonene sine :p Hvis du har lyst å prøve noe annet enn iPhone, men synes SGS3 virker som et plastleketøy (man trenger ikke sammenligne med en iPhone for at den skal virke som det), da kan også sjekke ut HTC One S eller X. Absolutt gode telefoner de også og føles bra i hånden. One S er også litt mindre, så spranget fra iPhonen sin, uhm, mindre skjerm blir litt mindre ;)

Lenke til kommentar
Det kommer visstnok en ny iPhone den 5. september, jeg vet ingenting om den, Apple har ikke sagt noe som helst om den, jeg vet ikke engang hvordan den ser ut og jeg har allerede bestemt meg, som 1 milliard andre mennesker, for å kjøpe denne dingsen til overpris basert på mange noenlunde lovende rykter og spekulasjoner (4"?REVOLUSJON).
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har også gått litt lei av min trofaste iPhone 4. Har du sett på telefoner fra Sony? For min del er det Sony Xperia Acro S som frister. Jeg var innom Elkjøp for å se litt på telefoner i går, og for min del virker S3en litt spinkel. Samtidig har jeg også litt lyst til å vente og se hvordan iPhone 5 blir...

Er ikke lett det her :hmm:

Lenke til kommentar

iPhone har riktig nok blitt litt traust og kjedelig, men forskjellen på iPhone og andre telefoner jeg har prøvd er at iPhone FUNKER HELE TIDEN! :)

I utgangspunktet er jo det poenget med en telefon, men begynner å bli lei.

Skulle ønske Samsung kunne gått bort fra plast og heller brukt litt mer solid matriale. Om en telefin feier 100 gram eller 150gram er for meg klinkende likegyldig. Jeg snakker ikke så mye i telefon at jeg har problemer med og holde den oppe av den grunn.

Jeg liker linjen som Apple har lagt seg på ved valg av materiale, men en vesentlig større skjerm og en bluetooth som faktisk funker hadde vert fint.

Har ennå ikke klart å koble min telefon til andre telefoner ved hjelp av bluetooth. Ikke for at det er noe jeg har bruk for, men de to gangene jeg har testet har ikke akkurat dette gått av seg selv, og etter 15min. så ga jeg opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

SGIII har en fantastisk skjerm, men den er litt for stor til at det er behagelig å bruke den (mener jeg). Du klarer ikke bruke den med én hånd slik du kanskje har blitt vant med fra årene som iPhone-eier. Det positive er at den er så lett at du ikke kjenner størrelsen når den ligger i bukselommen.

Lenke til kommentar

SGIII har riktig nok fantastisk skjerm og størrelsen synes jeg er midt i blinken. Det som derimot plager meg er den opplevde kvaliteten. Den virker som en leketelefon og jeg får ikke noe inntrykk av at dette er flotte saker. (selv om det sikkert er det)

Noen her som har hatt begge telefonene som kan komme med pluss og minus sider?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme som deg, og i fjor byttet jeg fra iPhone 4 til SGS2. TABBE! Jeg liker i og for seg Android, men det er så jævlig fiklete å få til enkle ting ift. iPhone.

Nå har jeg bestilt meg Nexus 7, og skal bytte til iphone 5 når jeg får råd. Android på Tablet, iOS på telefonen - det er min plan fremover.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Acro S nei. Vet ikke en gang hvordan den ser ut :)

Galaxy Note synes jeg blir i største laget, og hvis jeg evt. kommer til å prøve noe annet, så blir det evt. Galaxy S III. Men har jo ikke fiklet mer på den enn noen sekunder i butikken, så hvordan den er i praksis i forhold til iPhone vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...