Gå til innhold

Kjøpe bilder på nett rimeligst

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber med noen nettsider hvor det er aktuelt å kjøpe bilder til bruk på siden. Dette har jeg for det meste unngått på tidligere jobber da kunder har hatt endel bilder selv, men er nå inne i et par jobber hvor dette ikke er tilfellet. Tidligere har jeg kjøpt bilder på Istockphoto, men ser nå at noe har skjedd med priser. Derfor må jeg bare spørre om det er noen som har erfaringer og anbefalinger.

Man kan også lese seg ihjel på lisensrettigheter og likevel ikke ha skjønt en dritt... Kan man f.eks kjøpe bilder som blir bukt til forskjellige webkunder eller må man kjøpe bilder til en kunde og la han være eier av bilder? Jeg har også tatt mye bilder selv da jeg jobber mye med foto, men tenkte jeg nå skulle unngå alt arbeidet med å ta egne bilder (Det er en del arbeide det også...), men jeg ble litt slått tilbake av både prisnivå og rettighetsvås :-)

Overtok forresten en kunde fra noen andre, og de fikk like etter et krav fra gettyimages på den forrige webbens bilder som hadde blitt brukt uten rettigheter, og DET vil man helst unngå.

Endret av TRL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...