Laila - Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Tåkelandskap Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
nikonfjott Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Synes ikke dette skurrer, i det hele tatt! Det er sånne lysforhold som er spennede, med lav sol. Man må ha kamraet klart når man er ute å kjører. glad du tok til fornuft og ikke tok flere runder i rundkjøriga! Pent ble det en sterk femmer! skulle gitt deg et smilefjes også vis jeg viste åssen jeg gjør det. Lenke til kommentar
gorefeast Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dette var helt topp etter min mening og smak Stemnigsfullt bilde, med flott lys Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Flott bilde med stemning! Første tanke er at skyggene er for lyse. Men det fungerer godt og gir inntrykk av rå og disig luft over hele landskapet. Som står perfekt i stil med tåken der bak Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Flott motiv, men jeg er enig i det du sier om at noe skurrer. Vet ikke om/hvordan du har prosessert bildet (tenker på V1), men det er masse haloer når jeg ser på bildet i full størrelse som tyder på alt for kraftig oppskarping (muligens kombinert med sterk komprimering). Forgrunnen fra midet og ut mot høyre ser kontrastløs ut, mulig du har fått solen rett inn i linsen og har flare-problemer. Lenke til kommentar
John EM Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Fint bilde. Tåkedisen er flott gjengitt. Det kan virke som at du har fått litt sol inn i objektivet slik at du har fått en spøkelseflekk under skiltet nede på venstre side. I V2 er jo det problemet løst. Husk å stoppe neste gang du ser noe som er like fint. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 To usedvanlig flotte bilder! Ser ikke store behov for forandringer her. Praktfullt lys, og motiv som fanger dette på beste måte. Rene poesien.. Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Flotte, stemningsfulle bilder du viser her. Tåka og lyset gjør det hele spesielt fint Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Nydelig..gleder meg til du oppdager mulighetene i PS.. :) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Flott stemning og vakkert lys. En god del tekniske problemer i fullversjon, men i normalutgaven ser det bra ut. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Synes ikke dette skurrer, i det hele tatt! Det er sånne lysforhold som er spennede, med lav sol. Man må ha kamraet klart når man er ute å kjører. glad du tok til fornuft og ikke tok flere runder i rundkjøriga! Pent ble det en sterk femmer! skulle gitt deg et smilefjes også vis jeg viste åssen jeg gjør det. Tusen takk Nikonfjott! Tok nok noen runder for mye og rotet bort litt tid på det og på parkering. Bør jo ha kamera på skulderen hele tiden, har mange ganger angret på at jeg ikke tok meg tid der og da Dette var helt topp etter min mening og smak Stemnigsfullt bilde, med flott lys Tusen takk Gorefast! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Flott bilde med stemning! Første tanke er at skyggene er for lyse. Men det fungerer godt og gir inntrykk av rå og disig luft over hele landskapet. Som står perfekt i stil med tåken der bak Takk Slettamann! En veldig nyttig kommentar - jeg lysnet mye på skyggene - trodde de var for mørke. Har lastet opp en ny med mer skygge og mindre behandling. Gir jo litt mer dybde Mangler erfaring Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Flott motiv, men jeg er enig i det du sier om at noe skurrer. Vet ikke om/hvordan du har prosessert bildet (tenker på V1), men det er masse haloer når jeg ser på bildet i full størrelse som tyder på alt for kraftig oppskarping (muligens kombinert med sterk komprimering). Forgrunnen fra midet og ut mot høyre ser kontrastløs ut, mulig du har fått solen rett inn i linsen og har flare-problemer. Takk SE# for nyttig kommentar! Har kun kuttet litt himmel. Har skarpet opp en del. Har gjort motsatt av hva jeg pleier, har fjernet absolutt all kontrast. Dette fordi da kom lagene i tåken mer til sin rett. Det som var spesielt var alle lagene i tåken - sammen med at åkrene ble lyst opp av solen. Har ikke klart å få til begge deler på bildet. Sola var litt fra siden, men siden jeg somlet med å bestemme meg og brukte tid på parkering osv. kan det ha gått 10-15 min. Noe som er i meste laget i det sola er på vei opp Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Fint bilde. Tåkedisen er flott gjengitt. Det kan virke som at du har fått litt sol inn i objektivet slik at du har fått en spøkelseflekk under skiltet nede på venstre side. I V2 er jo det problemet løst. Husk å stoppe neste gang du ser noe som er like fint. Tusen takk John! Må nok bli flinkere til å stoppe opp der og da Om man er flink på å ta vare på øyeblikkene så tror jeg det gjør noe bra med en i tillegg til å ta bedre bilder Dobbelt glede To usedvanlig flotte bilder! Ser ikke store behov for forandringer her. Praktfullt lys, og motiv som fanger dette på beste måte. Rene poesien.. Tusen takk Tor Olav. Det er så utrolig mye vakkert rundt om Flotte, stemningsfulle bilder du viser her. Tåka og lyset gjør det hele spesielt fint Tusen takk Krismeko. Noen ganger er det fint å ha litt reisevei til jobben Nydelig..gleder meg til du oppdager mulighetene i PS.. :) Tusen takk Terje! Gleder meg villt til å starte Flott stemning og vakkert lys. En god del tekniske problemer i fullversjon, men i normalutgaven ser det bra ut. Tusen takk Wasco! Mye å lære, og ingenting er lett Fint å få tilbakemeldinger, glad for det Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Har lastet opp en ny med mer skygge og mindre behandling. I full størrelse synes jeg den siste versjonen ser bedre ut rent teknisk, haloene er borte osv, men jeg synes første versjon gjør seg litt bedre som bilde. Sikkert en smakssak, men der har du fått sollyset i forgrunnen bedre frem. Edit: Angående Photshop så er Lightroom vel så anvendelig for justering av farger, kontraster osv. Det er først hvis du er interessert i ren manipulering, editere bort eller erstatte delr av bildet osv at PS har sin store styrke. Endret 25. august 2012 av se# Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Har lastet opp en ny med mer skygge og mindre behandling. I full størrelse synes jeg den siste versjonen ser bedre ut rent teknisk, haloene er borte osv, men jeg synes første versjon gjør seg litt bedre som bilde. Sikkert en smakssak, men der har du fått sollyset i forgrunnen bedre frem. Edit: Angående Photshop så er Lightroom vel så anvendelig for justering av farger, kontraster osv. Det er først hvis du er interessert i ren manipulering, editere bort eller erstatte delr av bildet osv at PS har sin store styrke. Tusen takk SE#! Mye å lære. Det er utrolig flott å få så mye god hjelp, setter pris på det! Vet ikke hvor veien går. På bilde her hadde jeg lyst å få lyst opp deler, få riktige farger på åker og gress, og ikke minst få frem lagene i tåken. Det var nok mer nyanser i tåken i virkeligheten, om jeg ikke husker helt feil. Kanhende det er moro med manipulasjon etterhvert - ser jo så mye inspirerende her inne!Ser at det går an å laste ned noen prøveversjoner i 40 dager Supert med tips - vet at det er flere som har nytte av det her, så takk igjen Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Likte disse kjempegodt! De beste fra deg så langt jeg har sett! 5'er! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Likte disse kjempegodt! De beste fra deg så langt jeg har sett! 5'er! Tusen takk Smort1! Vet ikke hva jeg skal si. Det var et spesiellt øyeblikk. Bildet var jeg veldig usikker på Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Et flott motiv du har her med en nydelig nesten litt drømmeaktig stemning. V3 er absolutt best teknisk og denne ligger nok nærmest orginalbildet tror jeg. Prøv et lite knepp kontrast på VR-mulig det blir litt 'sprekere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg