Sitoy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei! Jeg har akkurat installert operativsystem på SDD i den nye pcen min og klarer ikke få opp min 1TB harddisk som jeg tok ut under installeringen for å sikre meg at operativsystemet kom på SSDen Nå har jeg satt inn 1 TB harddisken (riktig også tror jeg ) men den er der ikke når jeg har startet pcen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er det mulig å ta ut SSDen og bare koble til 1 TB harddisken og se om den kommer da eller ødelegger jeg noe da? Takk Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Når jeg tar ut SSDen og starter pcen kommer den opp, så det er ikke noe galt med den sånn sett. Lenke til kommentar
agito Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Er det selvbygg det er snakk om? Første du gjør er å forsikre om at alt av kabler er rett koblet til. Så sjekker du "Disk Management", som norske ordet jeg ikke kommer på. Start -&--#62; Høyreklikk på min datamaskin, trykk "Manage". -&--#62; "Disk Management" i en meny på venstre side. Nye disker må formateres før de vil bli oppdaget i den vanlige utforskeren. Om dette ikke fungerer ville jeg sjekket i BIOS om den dukker opp der. Endret 24. august 2012 av agito Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Prøv en annen SATA port, evt. også en annen kabel. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Takk, Dette er selvbygg , ja. Har ikke kabinett så ikke så mye å gjøre med kablene Den ligger der under Disk Management, men det står unallocated. Jeg kan velge mellom convert to dynamic disk , convert to GPT disk, Offline, Properties, og Help. Hva skal jeg ta? Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 http://www.tomshardware.com/forum/22428-63-unallocated-hard-disk løste problemet mitt, ellers takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå