Gå til innhold

Får ikke installert den ene harddisken

Sitoy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat installert operativsystem på SDD i den nye pcen min og klarer ikke få opp min 1TB harddisk som jeg tok ut under installeringen for å sikre meg at operativsystemet kom på SSDen

Nå har jeg satt inn 1 TB harddisken (riktig også tror jeg :p ) men den er der ikke når jeg har startet pcen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er det mulig å ta ut SSDen og bare koble til 1 TB harddisken og se om den kommer da eller ødelegger jeg noe da?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det selvbygg det er snakk om?

Første du gjør er å forsikre om at alt av kabler er rett koblet til.

Så sjekker du "Disk Management", som norske ordet jeg ikke kommer på. Start -&--#62; Høyreklikk på min datamaskin, trykk "Manage". -&--#62; "Disk Management" i en meny på venstre side.

Nye disker må formateres før de vil bli oppdaget i den vanlige utforskeren. Om dette ikke fungerer ville jeg sjekket i BIOS om den dukker opp der.

post-67759-0-02634600-1345838285_thumb.png

Endret av agito
Lenke til kommentar

Takk, Dette er selvbygg , ja. Har ikke kabinett så ikke så mye å gjøre med kablene :p Den ligger der under Disk Management, men det står unallocated. Jeg kan velge mellom convert to dynamic disk , convert to GPT disk, Offline, Properties, og Help. Hva skal jeg ta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...