Gå til innhold

Noen som vil lære Objective-C til nybegynner?

Anbefalte innlegg

Hei, hei, og god kveld.

{ Det var ingen underkategorier i "Programmering og Webutvikling som var for Objective-C, så derfor plasserer jeg den her. }

Er det noen av dere som leser dette som er villige til å lære en nybegynner litt i Objective-C?

Jeg har nesten ingen programmeringskunnskaper fra før av, untatt litt i HTML, der jeg kan litt om paragrafer og hvordan jeg begynner med et dokument.

Grunnen til at jeg vil lære meg Objective-C er på grunn av at jeg er blitt ganske lei av å ikke kunne programmere mine egne programmer. Istedenfor må jeg bruke andres ferdige (eller uferdige) programmer.

Det jeg vil helt konkret er å lage en applikasjon til iOS.

Hvis noen av dere har lyst til å lære meg litt om Objective-C, send meg en PM.

Tusen takk til alle dere som er villige til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du lære deg Objectiv-C eller Java? Ref: http://www.diskusjon...owtopic=1454929

Ta et språk av gangen slik at du lærer det faktisk. Mange av programmeringsspråkene er like i syntax noe som hjelper på seinere :)

Btw, lage applikasjon til iOS? Da kreves Apple Developer Program , xCode og en Mac-maskin :) Ellers er det Objective-C det går i for iOS.

Android? Java & en maskin som støtter JDK. (Java Development Kit).

Endret av eak2k_InnleggNO
Lenke til kommentar

Har rørt Objective-C en gang (kom fra en C og Python -verden) og kan ikke si jeg ble fristet til å røre det flere ganger.

Jeg syns det virket rotete, men det kan være for at jeg ikke vandt til det språket. Kan godt hende det er greit språk å begynne med når man ikke har noe bakgrunns-språk :)

Men siden du er nybegynner kan du f.eks se på noen youtube-snutter, da får du en grei innføring til å få en liten feeling av hvordan det er :)

Lenke til kommentar

iOS er en dårlig plattform å lære seg utvikling på. Du kommer til å møte på en rekke hinder før du engang kan starte:

- Det KREVES at du utvikler på en Macintosh

- OS X lar seg IKKE kjøre på en normal PC med mindre du har vært veldig obs på at du hadde tenkt til å kjøre OS X da du kjøpte maskinvaren.

- Utvikling til iOS krever en lisens av Apple så fort du har tenkt til å legge programmet ut på din egen mobiltelefon. Inntil du skaffer det, får du bare kjøre programvaren i en emulator.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Skal du begynne med å lære programmering ville jeg begynt med et språk med noe mer lettfattlig synktaks og struktur. Begynn med python, det er nå min anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...