Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Helt nytt Asus Geforce 210 gir bluescreen

shadowano

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et MSI P965 NEO-F hovedkort, manual, som har ett PCI-E x16 spor. Jeg fikk et helt nytt Asus Geforce 210 silent skjermkort da mitt forrige skjermkort streiker.

Jeg tok ut det gamle og satt i det nye kortet. Første gang jeg startet opp var det ikke noen problemer, noen drivere installerte seg selv. Jeg restartet og installerte driverne fra CD som fulgte med skjermkortet. Restartet igjen og får bluescreen. Jeg får bluescreen i det logg inn skjermbildet egentlig skal vises (jeg ser det ikke).

Jeg henter nyeste driverne for geforce 210, startet opp i safe mode og installerer. Restarter normalt og får bluescreen igjen.

Kjører repair tool under oppstart, kjører feilsøking for startup problems og minne problemer. Ingenting gir feil.

Etter restart igjen og nytt forsøk så får jeg opp windows logo og så restartet maskin uten bluescreen. Jeg starter opp i safe mode, avinstallerer geforce driverne og restarter. Nå får jeg logget inn i windows og det meste ser greit ut, bortsett fra oppløsningen så klart.

Jeg har dump fil fra en av bluescreene. Hva og hvordan får jeg eller dere noe ut av den?

Tips og hjelp mottas med takk:)

-Martin

Endret av martin82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har du prøvd en eldre driver? Av typen 19X.XX eller lignende.

Om du hadde ATI/AMD-kort tidligere håper jeg du avinstallerte de driverne.

Jeg har prøvd versjon 196.21 og da blir bare skjermen helt svart når innloggingsbildet skulle vist seg. Ingen restart eller krasj. Jeg hadde Nvidia skjermkort fra før.

Har prøvd versjon 295.73 som forårsaker krasj, samme med siste versjon 301.42.

Mellom installasjonene har jeg avinstallert og kjørt Driver Fusion, som sletter filer og register entries som har med skjermkortet å gjøre. Versjon 196 var noe dritt å avinstallere siden windows kjørte inn driverne på nytt automatisk etter innlogging. Installerte 295, som avinstallerte 196, restartet og installerte seg selv. Men har nå avinstallert driverne og kjører på standard vga

Ingen lykke så langt

Lenke til kommentar

Høres ut som det er driverproblemer fremdeles om sikkerhetsmodus funger greit.

Ville vurdert reinstallasjon av windows om mulig, eventuelt å sette tilbake det gamle skjermkortet å fjerne både drivermappen og driver filene.

Om det er windows 7:

http://www.google.no/#hl=no&output=search&sclient=psy-ab&q=windows+7+and+nvidia+220&oq=windows+7+and+nvidia+220&gs_l=hp.3...79.5521.0.6208.24.18.0.6.6.0.91.1113.18.18.0...0.0...1c.jmWgaYZht0E&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2ecb03aa3a8edb9a&biw=1680&bih=880

Så det virker muligens nvidia lavprioriterer drivere i de eldre genrasjonene som en siste utvei kanskje ta kontakt med nvidia eller kjøpe nytt skjermkort f.eks Gigabyte GeForce GT 640 2GB eller HD7750.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...