Gå til innhold

Hvor mye (KR) er kreditt grensen til Klarna i År?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd og bestille med Delbetaling haugevis av ganger (5-10.000kr)(Pc deler) men jeg får altid avslag.

Jeg er 22 år og jeg tjener 12000kr i måneden og har 0kr i formue fordi jeg bor hos foreldrene mine og bilen min er registrert i foreldrenes navn.

Endret av GrandAndreasK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarna, som mange andre kredittytere, har ingen fast felles grense. Det blir vurdert opp i mot dine opplysninger, opplysninger fra folkeregisteret, ligningen og kredittvurderingen. Samlet får du en score som de vurderer din kredittverdighet ut i fra, og innvilger deretter kreditt slik de finner det fornuftig.

Med andre ord, ring Klarna og hør med de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

mmmhmm jeg forstår meg ikke på hvordan de finner ut av hvor mye jeg kan kjøpe for....jeg har skummet gjennom et av kredittvurderings brevene mine og det står bare at jeg tjener 12000 og har 0 i formue.....

Annyway..... jeg prøvde og kjøpe 2 Pc deler med 3 måneders nedbetaling ifra Dustinhome til en kostnad av 10300 og jeg fikk avslag......så jeg fjernet en del fra handlekurven og fikk ordren godkjent til 5600kr......men på cdon så fikk jeg ikke en gang handle for 4500 :hmm:

Så den beste måten og forklare kredittvurdering på er dette:

Endret av GrandAndreasK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at de åpenbart vet at du allerede har tatt kreditt fra CDON når du kommer tilbake å søker om mer, så da blir det jo mindre sannsynlig at de sier ja.

Han fikk ikke innvilget på CDON, men på en høyere sum på Dustin. Jeg tipper vilkår har vært avgjørende her.

Lenke til kommentar

Det er ikke CDON og Dustin som innvilger, det er Klarna i begge tilfeller. Om TS f.eks har fått innvilget en kreditt hos Klarna på f.eks 7 000 kr vil han få innvilget kjøp på 5 300 kr hos Dustin, men ikke kjøp for over 1 700 kr hos noen andre som bruker Klarna for delbetaling/kreditt (i dette tilfellet CDON).

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke CDON og Dustin som innvilger, det er Klarna i begge tilfeller. Om TS f.eks har fått innvilget en kreditt hos Klarna på f.eks 7 000 kr vil han få innvilget kjøp på 5 300 kr hos Dustin, men ikke kjøp for over 1 700 kr hos noen andre som bruker Klarna for delbetaling/kreditt (i dette tilfellet CDON).

Du misforstår også hva han har skrevet.

Han søkte først om kreditt på 4500 kroner på CDON. Dette gikk ikke gjennom. Total kreditt så langt er fortsatt 0 kroner.

Deretter søkte han om kreditt på 5600 kroner på Dustin. Dette ble derimot godkjent.

Men det kan være at CDON og Dustin har litt forskjellige avtaler med Klarna som endrer vilkårene litt ut til kundene, og dette kan påvirke resultatet.

Lenke til kommentar

Da misforstod jeg rekkefølgen, men prinsippet er i utgangspunktet som jeg skriver. Det er nemlig Klarna som innvilger krediiten og gjør kredittsjekken - ikke nettbutikken. Forskjellen så vidt jeg kan se er at CDON ikke har samtlige "produkter" fra Klarna når det gjelder delbetaling, og det kan være årsaken.

Normalt er det nemlig ikke forskjell på slike avtaler fra butikk til butikk, da det som skjer er at ved kjøpspunktet (innvilget kreditt) betaler Klarna nettbutikken og overtar ansvaret for innkreving. Men jeg har erfaring med at det kan gis ulik kredittgrense i ulike butikker fordi de faktisk har ulike saksbehandlere. Selv om kredittgivningen i stor grad bygger på standardregler og automatiske systemer er det et visst element av skjønn i dette.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd og bestille med Delbetaling haugevis av ganger (5-10.000kr)(Pc deler) men jeg får altid avslag.

Jeg er 22 år og jeg tjener 12000kr i måneden og har 0kr i formue fordi jeg bor hos foreldrene mine og bilen min er registrert i foreldrenes navn.

Hei Andreas,

Du er velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice. Klarnas kundeservice har åpen telefontid fra kl. 8.00 - 17.00.

Telefonnummer: 21018991

E-post: [email protected].

Med vennlig hilsen

Kathrin på Klarna

Lenke til kommentar

De forskjellige nettbutikkene har forskjellige premisser for vurdering av kredittevne.

Er flere systemer og scoringsmetoder som blir brukt, disse blir dog ikke valgt av de firmaet som håndterer vurderingen, men av nettbutikken du søker hos. Derfor kan resultatet på slikt variere ganske mye, alt etter hvilken scoringsmetode som blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...