Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskina fryser/låser seg

Anbefalte innlegg

Først merket vi det med streaming. Kunne ikke streame fra youtube, for da låste maskina seg og kun restart hjalp.

Det varierte om det låste seg med en gang eller etter 30min- time.

Oppdaterte det som var av drivere osv, prøvde annen nettleser mm

Ok, ikke noe hjalp, så vi formaterte. Samme problem etterpå, så det må være relatert til HW skulle jeg tro.

Etter litt bruk, så økte problem til nå å gjelde surfing på nett også. Så lenge man ikke surfer, så fungerer maskina, selv på spill som går online.

Prøver å se på hendelsesliste, men skjønner ikke mye av den skal jeg være ærlig. Det jeg tenker er at det muligens kan være nettverkskort som krøller, ettersom det er relatert til nettverks-trafikk. Tror du jeg er helt på jordet, eller er det verdt et forsøk å bytte det?

Temp er bra btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Virker som vi fant årsaken. Cat5 kabel brukt på giga port på router ga mye korrupt data (se annen tråd). Tydeligvis taklet ikke maskinen (nettverkskort?) dette og låste seg. (eneste maskinen som gjorde det) Så det ser ut som maskinen nå går greit - låste seg etter 5 min bare den var på nett i det siste, men etter skifting av kabel, så har den nå streamet musikk og surfet uten antydning til utfordring, så setter denne til løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...