Bleenda Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Skulle henge opp parabolen her om dagen som har lagt i skuret en stund, fikk skrudd den opp på veggen og tenkte at dette skulle gå lett. Fikk tak i en kabel, og fikk skrudd på kontaktene (brettet ned kobbertrådene, folien skar av innerste isolreing med 2-3mm mellomrom fra folie og kobber og skrudd på hodet). Koblet så dette inn i en eldre tuner fra Canal Digital uten programkort, satt den på signal søk og begynte å stille. Lastet ned en app på mobilen som viser hvilken vei den skal stå (noe som stemmer med naboen sitt oppsett) men etter utallige forsøk viser den 0% på alt av signaler. Tenkte kanskje hodet var gåent så byttet dette uten hell, har også terminert kabelen på nytt uten noe utslag. På dekoderen så står det "finner ikke starttrasnsponder". Hva kan være galt? Ville da tro at jeg skulle få inn vertfall 1-2% i løpet av timen jeg sto ute å justerte i alle slags retninger ned og opp. Gjør jeg noe feil? Fremfor huset står det et høyt tre, dette treet står i høyde med huset 20-30 m fra huset, i toppen (der parabolen synes å peke) er det spredt med blader, så vil tro at signalet kommer gjennom dette. Vi hadde parabol før, og jeg har plassert den omtrent samme plass som den gamle sto. Så vil ikke tro treet har så stor innvirkning. Noen tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Trær demper signalet ganske mye. De vokser, kanskje 1/2 meter i året. Så kanskje du hadde fri sikt før? Kanskje tuner leter på feil frekvens? En satfinder er bedre å bruke for grovinnstilling. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Kan ikke stille på frekvensen faktisk, står "THOR" også en søkefrekvens som er "pre-konfigurert" så går utifra denne er riktig? Mulig du har rett med treet, men finnes ingen plass jeg kan feste den for å få fri 100% fri sikt.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Ting har forandret seg på Thor satelittene, men vet ikke sikkert om en gammel tuner har feil frekvens. Hvis du kan lese ut frekvensen så kan du sjekke her, se på Thor 5/6 Service Info: http://www.telenorsat.com/satellites-teleports/technical-information/satellites/ Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Takk for info, men byttet til et 3- hodet. Og fikk nå inn godt signal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå