inspiron73 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ok, kort spørsmål: Jeg bruker mandrake 9.1, hva skriver jeg for å finne MAC-adressen på n.kortet mitt? hilsen Inspiron73 Lenke til kommentar
iDude Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ok, kort spørsmål: Jeg bruker mandrake 9.1, hva skriver jeg for å finne MAC-adressen på n.kortet mitt? hilsen Inspiron73 "ifconfig", se etter HWAddr Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 du må være root da- prøv "su -" (uten "") Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 du må være root da- prøv "su -" (uten "") nei nei, det er bare at ifconfig pleier å ligge i /sbin. ingen root nødvendig Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 du har så rett. det vet jeg egentlig. må ha delvis sovet. tenkte vel at det var en fin anledning til å lære en trolig fersking en NYTTIG komando (var vel den første ikke-dos/win konsoll komandoen jeg lærte selv :-) ) su - og su er ikke like vet du, tar du med streken settes enviroment variablene som root... Diggbart. Ellers: for å lære Linux, gå på rute.sourceforge.net ENDRET: Tror jeg bare rett og slett må ha sovet sånn halvveis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå