Gå til innhold

Fan forbedret Dark Souls ved lansering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nok et ps3 spill ass rapet til pese. jeg har sakt det før og sier det igjen, spill er bedre på ps3 :)

Spillet er på ingen måte bedre på PS3 (~5FPS i blighttown) med intern oppløsning på hva, 640x568?

 

"PC", står for personal computer. Dark Souls er et dataprogram, og ble laget for å kunne kjøre på to forskjellige platformer. Windows er ikke et stort steg vekk fra disse. Mest sannsynlig ble spillet utviklet på Windows, og testet/finpusset på Windows 98-99% av tiden.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

nok et ps3 spill ass rapet til pese. jeg har sakt det før og sier det igjen, spill er bedre på ps3 :)

 

Udugelig utsagn. Selvfølgelig er ikke et spill bedre på PS3, når en PC kan gjøre alt en PS3 kan, og langt mer. Om du så vil spille et spill med 1024x720 oppløsning, på en TV med en håndkontroller, så kan du gjøre det på PC. Men du kan ta steget videre også, og forbedre grafikken mens du fortsatt benytter TV og kontroller. Du kan sitte og surfe fritt på nett mens du spiller om du vil, du kan spille av musikk i bakgrunnen, bruke egne VOIP programmer fremfor konsollens eller spillets egen (som oversvømmes av drittunger), osv osv.

 

... Det eneste kriteriet, er at utvikleren av PC-spillet faktisk er så habil at han kan se forskjellen mellom sitt eget hode og sitt eget rasshull.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske hårreisende at utvikleren ikke har klart å gi oss PC-gamere bedre oppløsning enn spill som kom ut for et tiår siden. én ting er uerfarenhet. Dette her kan ikke være annet enn latskap.

Jeg tror ikke utviklerne er late, man må tenke på at tida det tok fra prosjektet fikk "go" til det skulle ferdigstilles var ekstremt kort. At From Software har ingen erfaring med PC-utgivelser tidligere hjelper nok ikke særlig det heller.

 

Oppløsning har ingenting med alder på spill å gjøre, de aller fleste PC-spill lansert i 2002 kan kjøres i 2560x1600 og høyere.

 

nok et ps3 spill ass rapet til pese. jeg har sakt det før og sier det igjen, spill er bedre på ps3 :)

Tror nok det er snakk om en 360-port her, og selv om den ikke er god kjører spillet fortsatt uendelig mye bedre enn på konsollene.

 

Unøyaktige kontroller, lav og ujevn framerate som gjør det fysisk slitsomt å se/spille på, trangt synsfelt, særdeles kort draw-distance, begrenset funksjonalitet... Dette er ifølge deg bedre enn låst 120 fps, minimalt med LOD-problemer, ingen pop-ins på teksturer, fritt valg av kontrollmetode, og langt flere bruksområder?

Konsoll har to fordeler: lavere pris, og mindre fikling. Jeg har ikke noe problem med å betale mer for en bedre opplevelse, og heller ikke et problem med å bruke 1-2% av fritida på fikling så jeg har en kraftig arbeidsmaskin som kan brukes til skolearbeid, underholdning og andre prosjekter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske hårreisende at utvikleren ikke har klart å gi oss PC-gamere bedre oppløsning enn spill som kom ut for et tiår siden. én ting er uerfarenhet. Dette her kan ikke være annet enn latskap.

Jeg tror ikke utviklerne er late, man må tenke på at tida det tok fra prosjektet fikk "go" til det skulle ferdigstilles var ekstremt kort. At From Software har ingen erfaring med PC-utgivelser tidligere hjelper nok ikke særlig det heller.

 

Oppløsning har ingenting med alder på spill å gjøre, de aller fleste PC-spill lansert i 2002 kan kjøres i 2560x1600 og høyere.

 

Joda, men nå snakker jeg om hva som var vanlig. I 2002 var det ikke mulig å spille med 2560x1600 oppløsning. Skjermene støttet det ikke, skjermkortene støttet det ikke. Med dagens teknologi kan man i noen tilfeller - men ikke alle (Dungeon Siege 2 er et eksempel jeg kommer på kjapt) - kjøre eldre spill med høyere oppløsning. Men jeg snakker om når det sist var vanlig å bruke denne oppløsningen for PC-spillere.

 

Selvfølgelig har deres uerfarenhet noe å si. Og det er greit. Men når selv den mest uerfarne indie-utvikler på gutterommet klarer å gjøre det, ja da burde From klare deg også. For ikke å snakke om at From har brukt tid på å komme med nytt, "eksklusivt" innhold til PC-versjonen. I stedet for å gjøre dette (som vi PC-spillere da absolutt ikke krever), så kunne de heller brukt mer tid på å lage en akseptabel PC-versjon.

Lenke til kommentar

Joda, men nå snakker jeg om hva som var vanlig. I 2002 var det ikke mulig å spille med 2560x1600 oppløsning. Skjermene støttet det ikke, skjermkortene støttet det ikke. Med dagens teknologi kan man i noen tilfeller - men ikke alle (Dungeon Siege 2 er et eksempel jeg kommer på kjapt) - kjøre eldre spill med høyere oppløsning. Men jeg snakker om når det sist var vanlig å bruke denne oppløsningen for PC-spillere.

 

Selvfølgelig har deres uerfarenhet noe å si. Og det er greit. Men når selv den mest uerfarne indie-utvikler på gutterommet klarer å gjøre det, ja da burde From klare deg også. For ikke å snakke om at From har brukt tid på å komme med nytt, "eksklusivt" innhold til PC-versjonen. I stedet for å gjøre dette (som vi PC-spillere da absolutt ikke krever), så kunne de heller brukt mer tid på å lage en akseptabel PC-versjon.

Skjermer i 2002 støttet 2048x1536 helt fint, og det var fortsatt spill som lanserte uten støtte for slike oppløsninger, spillene var ikke ansett som dårlige fordi de ikke støttet slike oppløsninger. Det er mange PC-spill i dag som ikke støtter 2560x1600 også.

 

I Dark Souls kan du fint sette en høyere oppløsning enn 1024x720, det eneste som skjer er at bildet blir strukket ut over skjermen og ser veldig uklart ut. Man kan peke på at det tok en person bare 23 minutter å implementere en løsning som endret på oplløsningen man rendret i, men samtidig kan man ikke forvente at et konsollutviklingsstudio som aldri har laget spill for PC ville vært istand til å vite om et såpass enkelt triks. Det eneste vi kan håpe på er at From Software forstår at de må forbedre produktet litt mer, det er jo så enkelt som å kontakte Durante og lage et konfigurasjonsprogram så ser vi fort at porten kan tas fra "fungerende" til "imponerende" og øke fortjenesten drastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok det er snakk om en 360-port her, og selv om den ikke er god kjører spillet fortsatt uendelig mye bedre enn på konsollene.

 

 

 

er forståelig når det er en xbox port, ikke rart det blir dårlig..

Helt enig, burde nok heller porta fra PS3, ikke bare hadde de måttet skrive netcode om igjen, men de hadde også måttet kode all grafikken fra bunn av.

Totalt uforståelig å porte fra 360.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok det er snakk om en 360-port her, og selv om den ikke er god kjører spillet fortsatt uendelig mye bedre enn på konsollene.

 

 

 

er forståelig når det er en xbox port, ikke rart det blir dårlig..

Helt enig, burde nok heller porta fra PS3, ikke bare hadde de måttet skrive netcode om igjen, men de hadde også måttet kode all grafikken fra bunn av.

Totalt uforståelig å porte fra 360.

 

ja akkurat... det er bedre å start fra skratch en å porte over kode så det blir bare spagetti. ingen platform er tjent med det...

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har PC et veldig stort handikap på kontroller: Tastaturet er ikke et egnet spillverktøy, og musa overkompanserer ekstremt.Mus > Gamepad > Tastatur...For det andre gjør ikke flere taste et spill bedre. Ofte blir flere kommandoer lagt til for å utfylle hele gamepaden, men i realiteten burde "less is more" vært slagordet... for alle knapper er ikke like viktig.Wavebird.jpgPå en annen side kan vi sikkert bruker Wiien som et erkeeksempel på at man må ha et vist antall knapper å fikle med. Mange spill som bruker bare Wiimoten på siden.... f.eks Super Paper Mario eller Metroid Other M.... problemet er at det er ikke nok knapper, og designet lider pga dette.

Double-facepalm.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok det er snakk om en 360-port her, og selv om den ikke er god kjører spillet fortsatt uendelig mye bedre enn på konsollene.

er forståelig når det er en xbox port, ikke rart det blir dårlig..

Helt enig, burde nok heller porta fra PS3, ikke bare hadde de måttet skrive netcode om igjen, men de hadde også måttet kode all grafikken fra bunn av.

Totalt uforståelig å porte fra 360.

Jeg kan garantere at PS3 grafikk kan fint emuleres på Windows. PS3 har ingen eksklusive openGL libs som får ting til å se anderledes ut (men noen som hjelper med performance og glitching). Netcode er også port-able, bortsett fra de delene som integreres med PSN, men Xbox har også dette.
Lenke til kommentar

Tror nok det er snakk om en 360-port her, og selv om den ikke er god kjører spillet fortsatt uendelig mye bedre enn på konsollene.

er forståelig når det er en xbox port, ikke rart det blir dårlig..

Helt enig, burde nok heller porta fra PS3, ikke bare hadde de måttet skrive netcode om igjen, men de hadde også måttet kode all grafikken fra bunn av.

Totalt uforståelig å porte fra 360.

Jeg kan garantere at PS3 grafikk kan fint emuleres på Windows. PS3 har ingen eksklusive openGL libs som får ting til å se anderledes ut (men noen som hjelper med performance og glitching). Netcode er også port-able, bortsett fra de delene som integreres med PSN, men Xbox har også dette.

Men Xbox er mye nærmere, eller har jeg misforstått totalt her?

GFWL ble jo valgt fordi man praktisk talt kunne copy-paste netcode så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Netcoden er den samme mellom plattformene (godt mulig dette ikke er tilfelle for PC versjonen). Det som kan bli brukt er Xbox Live delene. Achivements, moderering og MS servere for det meste. Jeg tror valget ble gjort basert på hva som hadde mest grundig dokumentasjon mer enn noe annet.

 

Det er sant at grafikken på Xbox er mye nærmere, siden begge bruker samme teknologi, men det er i stor grad abstraktert for utvikleren. Noen hacks du kan bruke på Xbox funker nok på PC og, de sliter stort sett på samme ting, og så lenge du ikke endrer noe, ser det likt ut. Når det er sakt så er ikke DirectX versjonen på Xbox den samme som du har på PCen din, og det er egne Xbox libs. Spillet er ikke avhengig av DirectX (Det funker jo med OpenGL...), men det krever likevel fikling å få det til å fungere med noe annet, så det er ingen logisk grunn til å ikke bruke Xbox grafikken som de alt har laget.

 

I teorien skal de fleste programmer kunne kjøre på alle platformer, men mange platform eiere lager løsninger for vanlige problemer som utviklere kan bruke for å spare tid. Når du skriver spillet, så nevner du løsningen en annen lagde, fremfor å løse problemet selv. Dette er helt greit, men om du skal endre platform må du passe på at du ikke bruke noen løsninger som ikke finnes på platformen du går til, ellers må du bytte ut denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært fristet til å kjøpe dark souls til pc, men med tanke på den labre "interne oppløsningen" og frameratecap så ser jeg ikke helt fordelen kontra konsoll :|

Følger med ekstra content. Dessuten er PC versjonen mye enklere å endre på. Bedre oppløsning og framerate kan du få, det tar bare noen minutter med å installere andres hacks. Det samme på konsoll tar mange titalls med timer med hacking, og også mange timer med hardware hacking for å gjøre konsollen din sterkere.

Framerate kan du bare glemme så lenge grafikkmotoren er lenket til resten av spillet. 60 fps vil få hele spillet til å kjøre dobbelt så fort ifølge Durante dessverre.

 

Joda, er vel litt fordeler på pc men ikke noe å rope hurra for. Kjøper det sikkert på pc med tiden, når prisen har falt litt og spill/hacks er polert. Samlet opp et digitalt fjell av spill på steam under sommersalget så haster ikke :p

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor mange av dere som sukker over konsolport, lav oppløsning og 30fps virkelig har brukt timer i spiller?

 

Vet ikke om det er bare jeg som finner opp dette i mitt hode, men disse begrensingene var jeg klar over før spillet ble lansert. Det var ikke akkurat hemmelig at dette skulle bli en direkte porting over for PC av konsollversjonen.

 

Når det er sagt, i dette spillet reagerer jeg overhodet ikke på 30fps. Det går i sitt eget tempo. Og det er tilpasset det. Plager meg ikke det et grann. I call of duty type spill, bilspill - ja flest mulig fps. Men her er det ikke noe problem. Det døtta spillet rett over i en windows-versjon = Flere kan spille det. Fantatisk spill!

 

Legg inn de to filene i spillmappen, spill spillet- be happy. Dette er BRA spill. Sutrepaver! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...