Gå til innhold

Fan forbedret Dark Souls ved lansering (PC)


Anbefalte innlegg

skjønner meg ikke på pc elitister som forventer at konsoll porter skal fungere MYE bedre på pc enn på konsoll. Har spillet på ps3 og på pc og elsker spillet like mye nå som ved release. Eneste som bekymrer meg er at GFWL har ett veldig dårlig anti cheat system og at det allerede er en fungerende trainer med god mode osv som er ute og går. Mistet en del FPS i blighttown på ps3, kan si at blight town på pc fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Too bad dagens consoles senker utviklingen og fordummer alle spillsjangre(med unntak).

Uten konsoller hadde vi ikke vært i nærheten av der vi er i dag.

skjønner meg ikke på pc elitister som forventer at konsoll porter skal fungere MYE bedre på pc enn på konsoll. Har spillet på ps3 og på pc og elsker spillet like mye nå som ved release. Eneste som bekymrer meg er at GFWL har ett veldig dårlig anti cheat system og at det allerede er en fungerende trainer med god mode osv som er ute og går. Mistet en del FPS i blighttown på ps3, kan si at blight town på pc fungerer bedre.

Når PCen min er noe slikt som 20 ganger kraftigere enn en PS3 syns jeg ikke det er for mye forlangt at Darksouls skal kjøre dobbelt så bra ;)

 

Nå må bare framerate opp, 30 fps er rett og slett ikke behagelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke elitisme å forlange grunnlegende ting. Skulle ha likt å sett en port fra PC til en konsol som måtte kjøre 480p for å kunne fungere, pga dårlig optimisering.

 

Det er da ikke sjeldent. Dessuten er ikke dette så forferdelig. 720 internal res er ganske ok med andre ting skrudd opp. Bare vent til ENB blir portet til Dark Souls, så får du nok den resen du vil ha uansett.

Lenke til kommentar

http://enbdev.com/index_en.html

Hackete måte å endre DirectX calls. Custom shader (som ser veldig bra ut), og kan endre måten det blir rendret på, f.eks hvor ofte, eller hvor stort. F.eks ser vanilla Skyrim ut som søppel, men ganske bra med ENB shaderen. Dark Souls er litt værre enn andre spill, siden det er så utrolig mange forskjellige lys forhold og shader innstillinger (Godt mulig den til og med bruker mange shadere, som må emuleres). Det er en config fil hvor du kan customize akkurat slik du vil spillet skal se ut, i hvilken FPS, i hvilken res, men hvor mange passer av forskjellig filtring, hvilken filtringer algoritmer; Det meste som har med Direct X å gjøre.

Lenke til kommentar

Yada yada. Consoles har gjort sin jobb i utviklingen av spill. Nå er det på tide å la consoles(aka PCer uten mulighet for oppgradering og som skal vare i 6+ år før neste generasjon kommer) dø ut og la PC ta over å fortsette utviklingen. Riktig nok kommer gameplay over grafikk men når spill blir dummet ned og tilpasset controllere og diverse AAA utviklere satser alt på fancy grafikk tilpasset dagens gen av consoles er det heller ingen utvikling der med.

 

Er dog rykter om at X720 skal ha mulighet for å bytte ut deler, dvs de kommer til å selge chips man setter inn som øker RAM/GPU kraft. Da er det pretty much en PC med låst operativsystem og utgiveren har monopol på hardware. Det er noen fordeler med dette som at alle har lik HW og det blir lettere for utviklere å optimalisere spill men cons er way større en pros.

Lenke til kommentar

Om du har spilt Dark Souls vil du legge merke til at du har usedvanlighet god kontroll over karakteren din. Bedre enn, say, The Witcher 2. Kontrollene er tilpasset en 360 kontroller, ja, men på ingen måte dummet ned.

 

Eneste som er litt unaturlig med kontrollene er hvor lett det er å hoppe for sent. Hoppe for tidlig skjer i virkeligheten og, men er ikke så ofte man ikke hopper i det hele tatt. Autohopp ville vært for lett, men eh, hopping kan forbedres synes jeg.

Lenke til kommentar

Uten konsoller hadde vi ikke vært i nærheten av der vi er i dag.

 

Du har helt rett i det. VI hadde sikkert hatt mye bedre grafikk, mer avanserte spill, bedre kontroller, større variasjon og bedre gameplay i stedet for sjelløse, tanketomme actionspillkloner med press X to win-gameplay. Med andre ord så mye lenger framme at vi ikke hadde vært i nærheten av det lavmål som vi har i dag i AAA-bransjen.

 

Forøvrig utrolig at utvikleren av Dark Souls ikke engang gadd å legge til mulighet for høyere oppløsning. Greit om de solgte spillet for 10 euro, men det gjør de selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Du har helt rett i det. VI hadde sikkert hatt mye bedre grafikk, mer avanserte spill, bedre kontroller, større variasjon og bedre gameplay i stedet for sjelløse, tanketomme actionspillkloner med press X to win-gameplay. Med andre ord så mye lenger framme at vi ikke hadde vært i nærheten av det lavmål som vi har i dag i AAA-bransjen.
PC gaming var død bare noen få år siden. Hadde det ikke vært for 360 og Steam hadde dagens spill bransje verdt mye mindre.

 

Forøvrig utrolig at utvikleren av Dark Souls ikke engang gadd å legge til mulighet for høyere oppløsning. Greit om de solgte spillet for 10 euro, men det gjør de selvsagt ikke.
Få spill lar deg endre internal res. Sjekk de 5 spillene du spilte sist, og se om de lar deg endre internal res.
Lenke til kommentar

Yada yada. Consoles har gjort sin jobb i utviklingen av spill. Nå er det på tide å la consoles(aka PCer uten mulighet for oppgradering og som skal vare i 6+ år før neste generasjon kommer) dø ut og la PC ta over å fortsette utviklingen. Riktig nok kommer gameplay over grafikk men når spill blir dummet ned og tilpasset controllere og diverse AAA utviklere satser alt på fancy grafikk tilpasset dagens gen av consoles er det heller ingen utvikling der med.

 

Er dog rykter om at X720 skal ha mulighet for å bytte ut deler, dvs de kommer til å selge chips man setter inn som øker RAM/GPU kraft. Da er det pretty much en PC med låst operativsystem og utgiveren har monopol på hardware. Det er noen fordeler med dette som at alle har lik HW og det blir lettere for utviklere å optimalisere spill men cons er way større en pros.

Gameplayet blir ikke dummet ned for konsoller, det blir dummet ned for å nå større masser. Det er en kritisk forskjell der.

Uten konsoller hadde vi hatt grafikk tilsvarende Far Cry 2 i dag.

 

Ærlig talt, å tro vi hadde hatt en bedre situasjon på spillmarkedet i dag uten konsoller er latterlig og forteller kun hvor manglende din innsikt er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men uansett. Dark souls var ett av det beste spillene jeg spillte i fjor rett under the witcher 2. Og pc versjonen kjører litt bedre enn konsoll versjonen for min del og DLCen er fantastisk. Ser ingen grunn til å pirat kopiere ett så bra spill. Vil si at pc versjonen er den beste av de 3 versjonene. Men anbefaler å spille spillet med en kontroller.

 

Screen med 1920x1080 mod

 

Z1Nhm.jpg

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Yada yada. Consoles har gjort sin jobb i utviklingen av spill. Nå er det på tide å la consoles(aka PCer uten mulighet for oppgradering og som skal vare i 6+ år før neste generasjon kommer) dø ut og la PC ta over å fortsette utviklingen. Riktig nok kommer gameplay over grafikk men når spill blir dummet ned og tilpasset controllere og diverse AAA utviklere satser alt på fancy grafikk tilpasset dagens gen av consoles er det heller ingen utvikling der med.

 

Er dog rykter om at X720 skal ha mulighet for å bytte ut deler, dvs de kommer til å selge chips man setter inn som øker RAM/GPU kraft. Da er det pretty much en PC med låst operativsystem og utgiveren har monopol på hardware. Det er noen fordeler med dette som at alle har lik HW og det blir lettere for utviklere å optimalisere spill men cons er way større en pros.

Gameplayet blir ikke dummet ned for konsoller, det blir dummet ned for å nå større masser. Det er en kritisk forskjell der.

Uten konsoller hadde vi hatt grafikk tilsvarende Far Cry 2 i dag.

 

Ærlig talt, å tro vi hadde hatt en bedre situasjon på spillmarkedet i dag uten konsoller er latterlig og forteller kun hvor manglende din innsikt er.

 

Jeg har aldri sagt det er kun 1 faktor som spiller inn her. Klart er spill dummet ned for å nå større masser men er også dummet ned siden consoles har store handicap med controllers. Og ja jeg tror vi ville hatt en mye bedre situasjon på spillmarkedet i dag hvis fokuset hadde vært på PC der det skjer utvikling på hwfronten hvert år. Jeg orker ikke å diskutere dette mer med fanboys. Laters.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt det er kun 1 faktor som spiller inn her. Klart er spill dummet ned for å nå større masser men er også dummet ned siden consoles har store handicap med controllers. Og ja jeg tror vi ville hatt en mye bedre situasjon på spillmarkedet i dag hvis fokuset hadde vært på PC der det skjer utvikling på hwfronten hvert år. Jeg orker ikke å diskutere dette mer med fanboys. Laters.

Du anklager meg for å være en konsollfanatiker?

Ta en kikk i speilet før du anklager andre for å være fanatikere er du grei.

 

Selvfølgelig er en kontroller begrensende, det betyr ikke at man trenger å dumme ned gameplayet for det. Hørt uttrykket "Less is more"? Det er det som fungerer med kontroller, det er det som fungerer med mus/keyboard, og det er det som ikke fungerer med noen av delene.

 

Bli enig med deg selv nå, skal fokuset være på PC og heller spill skaleres ned til konsoller eller burde aldri konsollene vært laget?

Det første utsagnet kan jeg til en viss grad si meg enig i, men man stanger fortsatt mot begrensninger i størrelser på en bane siden konsoller har begrenset hurtigminne.

Det andre utsagnet kan jeg ikke si meg enig i, gaming hadde sannsynligvis aldri eksistert uten konsoller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har PC et veldig stort handikap på kontroller: Tastaturet er ikke et egnet spillverktøy, og musa overkompanserer ekstremt.

Mus > Gamepad > Tastatur...

For det andre gjør ikke flere taste et spill bedre. Ofte blir flere kommandoer lagt til for å utfylle hele gamepaden, men i realiteten burde "less is more" vært slagordet... for alle knapper er ikke like viktig.

Wavebird.jpg

På en annen side kan vi sikkert bruker Wiien som et erkeeksempel på at man må ha et vist antall knapper å fikle med. Mange spill som bruker bare Wiimoten på siden.... f.eks Super Paper Mario eller Metroid Other M.... problemet er at det er ikke nok knapper, og designet lider pga dette. På motsatt ende av spekteret har du spill som Nethack, hvor systemet mest sannsynligvis kunne ha blitt forenklet uten nevneverdige problemer... men man skal bruke hele tastaturet.

Så problemet er ikke kontrolleren, kanskje bortsett fra at noen av dem ikke er egnet til å raskt flytte på kameraer selvsagt. Men det er ikke store problemet vis kameraet funger godt fra get go. Hovedproblemet er at spekulanter sitter med kontroll over AA industrien, og innovasjon og nye forsøk er noe du aldri skal spekulere på... fordi du kan kanskje tape penger... så "gotta play it safe".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært fristet til å kjøpe dark souls til pc, men med tanke på den labre "interne oppløsningen" og frameratecap så ser jeg ikke helt fordelen kontra konsoll :|

Følger med ekstra content. Dessuten er PC versjonen mye enklere å endre på. Bedre oppløsning og framerate kan du få, det tar bare noen minutter med å installere andres hacks. Det samme på konsoll tar mange titalls med timer med hacking, og også mange timer med hardware hacking for å gjøre konsollen din sterkere.
Lenke til kommentar

Har vært fristet til å kjøpe dark souls til pc, men med tanke på den labre "interne oppløsningen" og frameratecap så ser jeg ikke helt fordelen kontra konsoll :|

Følger med ekstra content. Dessuten er PC versjonen mye enklere å endre på. Bedre oppløsning og framerate kan du få, det tar bare noen minutter med å installere andres hacks. Det samme på konsoll tar mange titalls med timer med hacking, og også mange timer med hardware hacking for å gjøre konsollen din sterkere.

Framerate kan du bare glemme så lenge grafikkmotoren er lenket til resten av spillet. 60 fps vil få hele spillet til å kjøre dobbelt så fort ifølge Durante dessverre.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at det skal være slik. Mange animasjon systemerer teller frames. Bare legg til desimaler i tellingen. Eller separer animasjon frames fra tegne frames. Hver andre tegnete frame er 1 animasjons frame. Det er bare koordinater, DX klarer fint å tweene. Løsning 1 kan bli tung, løsning 2 krever mye reverse engineering eller kildekode. Men begge funker med litt tålmodighet. Eller så kan man jo alltids sende en epost til From. De har kildekoden tross alt. Finnes også ENB løsningen som er å lyve til spillet om hva DX sier, og lyve til DX om hva spillet sier. Dette ville vært den beste måten, om det er snakk om en ukompetent utvikler, men jeg tror Dark Souls er avhenging av mange av hackene den bruker, så det kan by på glitching. Hvor finner man patchen til Durante? Er den dokumentert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...