Gå til innhold

[Løst] Bør jeg kjøpe denne?

Anbefalte innlegg

Så hva bør jeg ha av de valgene som går an og velge? Og kan jeg kjøre BF3 på ultra med det du velger?

Og tusen, tusen takk til alle som har hjulpet! :D

Les hva vi sier og gjør en vurdering selv, det er faktisk bare du som kan vite svaret på hva du bør velge.

Alle directx11-skjermkort kan kjøre BF3 på Ultra, hvor bra spillet vil kjøre er dog noe annet. Personlig syns jeg BF3 kjører som søppel så lenge framerate er under 80 fps.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Endelig er pengene på plass, og jeg har kommet opp med dette, og tenkte at jeg ville spørre dere før jeg kjøpte.

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

PC-box large

QPAD FH Komplett L.E.

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Silver Power SP-S650 650W PSU

Intel® Core i5-2500K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 1TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

BenQ 24" LED XL2420T

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Battlefield 3

Garanti 3 år - Sende inn

Dette blir ca 14-14,5k til sammen inkl skjerm som dere ser.

Lurer bare på om denne pakken her kjører BF3 på Ultra nolagg, og andre spill, som f.eks GTA 5, Mafia III, (Crysis 3?)

Også lurer jeg på om jeg bør gå for Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan, som jeg har valgt.

Eller om jeg bør gå for den som er 200 kr dyrere, Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fan?

Skal ikke overklokke tror jeg. Men denne prosessoren må klare det nevnt ovenforbi.

Lenke til kommentar

Endelig er pengene på plass, og jeg har kommet opp med dette, og tenkte at jeg ville spørre dere før jeg kjøpte.

PC-box large

QPAD FH Komplett L.E.

Intel® Core i5-2500K Processor

MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Seagate Barracuda® 1TB

BenQ 24" LED XL2420T

Battlefield 3

Garanti 3 år - Sende inn

Dette blir ca 14-14,5k til sammen inkl skjerm som dere ser.

Lurer bare på om denne pakken her kjører BF3 på Ultra nolagg, og andre spill, som f.eks GTA 5, Mafia III, (Crysis 3?)

Også lurer jeg på om jeg bør gå for Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan, som jeg har valgt.

Eller om jeg bør gå for den som er 200 kr dyrere, Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fan?

Skal ikke overklokke tror jeg. Men denne prosessoren må klare det nevnt ovenforbi.

Bf3 ultra i 1080p uten lagg: Nei. Men du kommer til å ha 60+ fps mye. Er man opptatt av laggfritt kan man heldigvis stille ned grafikkinstillingene :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Men kan man spille de spillene nevnt ovenforbi laggfritt? Og hva må evt oppgraderes?

Fordi GTX 670 ikke er ubegripelig kraftig.

GTA 5, Mafia 3 og Crysis 3 er ikke ute enda, så det er umulig å si noe om hvordan disse vil kjøre.

Om du absolutt skal spille BF3 på Ultra uten et snev av lagg bør du forberede deg på å legge ut for enda et 670, en 3930k+LGA2011, og at ingen slike oppsett vil være 100% stabile.

Lenke til kommentar

Men kan jeg competitive i BF3?

Det er ingen fordel å spille BF3 på Ultra om du skal være "kompetetiv," da går du etter høyest mulig framerate.

Men hvis du ser det i mitt perspektiv, så kan jeg vell spille "kompetitiv" med dette pc oppsettet? Altså høyest framerate?

Og hvilken prosessor av de i5 bør jeg velge?

Lenke til kommentar

Har du kjøpt pcen enda?

Nei :-) Skal kjøpe den denne uken.

Bra! Har tatt en titt på komplettpakken og dette er ikke billig! Jeg blir faktisk veldig skuffet over kompletts ferdigbygde pcer. Du får lite for pengene. De eneste komonentene i pakken som tilsvarer en litt høy pris er 2x660 skjermkortet. R4 kabinettet er bra og ssden er bra. Og hvis du begynner å oppgradere pakken med de komponentene du burde inkludere, øker prisen altfor mye.

De har heller ikke greid å sette tilbudsprisen på benq xl2420 skjermen til 2499. Så hvis du mot formodning skulle velge komplettpakken, legg til skjermen utenfor oppsettet.

Som mange her har sagt før, bygg selv! Det er gøy og lærerikt. Det er youtube videoer som tar deg med steg for steg og jeg kan garantere at du vil få det til. Hvis du derimot ikke ønsker det. Ta også en titt på thor gamingpc her: http://cdon.no/elekt...ming_pc_-_thor/

Kan hende noe her vil gi deg mer for pengene.

Hvis du går for komplettpakken burde du oppgradere til:

3570k

p8z77 v-pro

8g vengeance ram

670. evt 680 og fjern sli. Slipper du problemer.

sleng med Seagate Barracuda 1t eller 2t. Bra og ha en lagringsdisk!

Når jeg tok bort sli og puttet på de overnevnte produktene(3570k, vpro, 680, vengeance ram og 1t Seagate Barracuda) ble prisen 12480. Hvis du da velger skjermen xl2420 utenfor pakken blir totalprisen under 15000. Men du vil nok trenge vifte eller vannkjøling til prosessoren. Noctura viftene er bra, men idiotisk nok finnes ikke denne i komponentvalget. Vet ikke om det betyr om du må innstallere den selv. Hvis det er noe du tror du greier, vil du også greie å bygge hele pcen.

Uansett vil pakken ulte battlefield! Og med xl2420 120Hz skjermen har du bedre bildeoppdatering en de fleste motstanderne du møter!

Endret av filiokus
Lenke til kommentar

Har du kjøpt pcen enda?

Nei :-) Skal kjøpe den denne uken.

Bra! Har tatt en titt på komplettpakken og dette er ikke billig! Jeg blir faktisk veldig skuffet over kompletts ferdigbygde pcer. Du får lite for pengene. De eneste komonentene i pakken som tilsvarer en litt høy pris er 2x660 skjermkortet. R4 kabinettet er bra og ssden er bra. Og hvis du begynner å oppgradere pakken med de komponentene du burde inkludere, øker prisen altfor mye.

De har heller ikke greid å sette tilbudsprisen på benq xl2420 skjermen til 2499. Så hvis du mot formodning skulle velge komplettpakken, legg til skjermen utenfor oppsettet.

Som mange her har sagt før, bygg selv! Det er gøy og lærerikt. Det er youtube videoer som tar deg med steg for steg og jeg kan garantere at du vil få det til. Hvis du derimot ikke ønsker det. Ta også en titt på thor gamingpc her: http://cdon.no/elekt...ming_pc_-_thor/

Kan hende noe her vil gi deg mer for pengene.

Hvis du går for komplettpakken burde du oppgradere til:

3570k

p8z77 v-pro

8g vengeance ram

670. evt 680 og fjern sli. Slipper du problemer.

sleng med Seagate Barracuda 1t eller 2t. Bra og ha en lagringsdisk!

Når jeg tok bort sli og puttet på de overnevnte produktene(3570k, vpro, 680, vengeance ram og 1t Seagate Barracuda) ble prisen 12480. Hvis du da velger skjermen xl2420 utenfor pakken blir totalprisen under 15000. Men du vil nok trenge vifte eller vannkjøling til prosessoren. Noctura viftene er bra, men idiotisk nok finnes ikke denne i komponentvalget. Vet ikke om det betyr om du må innstallere den selv. Hvis det er noe du tror du greier, vil du også greie å bygge hele pcen.

Uansett vil pakken ulte battlefield! Og med xl2420 120Hz skjermen har du bedre bildeoppdatering en de fleste motstanderne du møter!

Tusen takk! Skal kjøpe den på mandag, og jeg har oppdatert pakken til det du skrev, men tror du jeg trenger det H60 vannkjølingen, siden så du ikke nevnte den.

Skal også ta skjermen utenfor pakken sånn det blir billigere, men så også at GTX 670 var på tilbud også, men de har ikke satt ned prisen på pakken.. Tror du dette blir satt ned i kassen evt?

Vell, her er det "endelige" resultatet jeg har kommet opp til, si ifra vis det er noe annet :-)

Tusen takk uansett :)

BTW: Valgte 670 siden den er billigere, men kjører den forsatt BF3 uten lagg?

PC-box large

QPAD FH Komplett L.E.

Intel® Core i5-3570K Processor

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Seagate Barracuda® 1TB

BenQ 24" LED XL2420T

Battlefield 3

Garanti 3 år - Sende inn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...