N o r e n g Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 er afterburner er ansett som "sikkert" i forhold til fraps på benchmarking? hvordan er aa ingame ødelagt? jeg ser KLAR forksjell på AA og ingen AA. skal foresten benchmarke med afterburner nå og poste etterpå Ingen ytelsesforskjell med Afterburner av eller på så lenge du har en grei CPU. Ingame AA i BF3 er ødelagt fordi: FXAA gjør alt sammen til gjørme, MSAA fungerer ikke så bra som det burde og koster langt mer enn det burde. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hva som er spillbart opplevelse er veldig individuelt. Som cannibalguppy sier så er han fornøyd med 50-60 frames i bf3, i singelplayer delen er det sikkert nok, men om du skal på multiplayer, så kommer det til kort. Jeg har både prøvd sli og crossfire, har solgt unna det ene kortet alle gangene. Hvorfor? Jo, nettopp at selvom frameraten er på 100, så opplever jeg at spillet lagger. Det er det arni90 prøver å forklare, microstuttering, og alt annet flerkort kombo medfører. Sli og crossfire er moro, men ikke et problemfritt opplevelse. 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hva som er spillbart opplevelse er veldig individuelt. Som cannibalguppy sier så er han fornøyd med 50-60 frames i bf3, i singelplayer delen er det sikkert nok, men om du skal på multiplayer, så kommer det til kort. Jeg har både prøvd sli og crossfire, har solgt unna det ene kortet alle gangene. Hvorfor? Jo, nettopp at selvom frameraten er på 100, så opplever jeg at spillet lagger. Det er det arni90 prøver å forklare, microstuttering, og alt annet flerkort kombo medfører. Sli og crossfire er moro, men ikke et problemfritt opplevelse. jeg har aldri hatt microstutter med 680 sli. og med ett kort var minimum frameraten på 60 og avg på 70-80 og da kan du faktisk ikke si det ikke kjører smooth. hvis min fps var 3 0ser jeg det helt klart(snakker om multiplayer her) har du ny intel cpu så kjører spillet helt rått. og sli med 600 serien er en helt annen sak en tidligere generasjoner, de har fått mye bedre chipsets som støtter akkuratt det. har du prøvd det selv?(nå er det 2 stykker i denne samtalen som har prøvd og har samme inntrykk, jeg bruker sli hver eneste dag og har gjort det i 2 år uten noe nevneverdige problemer) og du har ikke akkuratt den nyeste generasjonen cpu da... det har nok noe med det å gjøre.. arni, har loggført med afterburner nå, hvordan poster jeg resultatet? fikk en HML fil jeg ikke kan bruke, sjekka framesene på en 64 player bane og midt i at jeg kræsja et helikopter i et bomberegn fikk jeg 78 frames.. lavere enn jeg har skrytt av men absolutt ikke dårlig, og avg frameraten på gulf of oman med 64 players var 120.. høyere enn vanlig.. har som sagt en fil med resultater men skjønner ikke hvordan jeg skal poste.. screenshotte frameratetelleren og poste det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tenkte bare på grafen som ble plotta av MSI Afterburner jeg. Du kan gjerne legge ut fila også, men jeg har ikke en fornuftig måte å avlese den på dessverre. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Skal ikke se bort fra at det er min cpu som gjør at bf3 lugga under spill, men det er mange andre som har de siste generasjon cpu'er som også snakker om microstuttering. arni90: Kan en eldre cpu(s1366 i7 @4ghz) forårsake microstuttering? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 hvis jeg har tid`til spilling i dag skal jeg poste en screenshot av loggen jeg ser det er flere som har midrostuttering, hadde litt av det med forrige generasjon men ikkeno med denne.. er det hit-and-miss med det? kan man gjøre noe med det hvis man får det eller er du stuck med det? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Noen er ekstrem følsom ovenfor microstuttering, mens andre legger ikke merke til det. Jeg er en av de som merker det ganske tydelig. Med dagens driver og teknologi så er det dessverre ikke noe man kan gjøre med microstuttering. Når 2 gpu'er må samarbeide, så vil det ikke skje sømløst per dags dato. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 hvis jeg har tid`til spilling i dag skal jeg poste en screenshot av loggen jeg ser det er flere som har midrostuttering, hadde litt av det med forrige generasjon men ikkeno med denne.. er det hit-and-miss med det? kan man gjøre noe med det hvis man får det eller er du stuck med det? Er veldig hit/miss med microstutter virker det som: hovedkort, CPU-klokk, RAM, PCIe-båndbredde kan alle påvirke ting virker det som. Det er to ting jeg har merket meg særdeles godt som viktig/nyttig: HPET og GPU-usage. Så lenge GPU Usage holder seg under 90% skal det mye til for å merke det med 2x 7970, å skru HPET av hjalp også en del. Om jeg sitter og ser etter microstutter kan jeg nesten alltid finne det, men det er da snakk om å nistirre på kantene av skjermen. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 hum sikkert derfor jeg ikke merker det. merka det i saints row 3 av alle spill. Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Hei, TS her, hehe :-) Forstod en del, men ikke så veldig mye av hele diskusjonen. Er veldig forvirret nå, bør jeg kjøpe to 660Ti (4 GB) eller en 680 (2 GB). Og hvilket hovedkort og vannkjøling bør jeg ha? Prøv og se det litt i mitt perspektiv ang. pris også da. Tusen takk uansett :-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Du bør kjøpe 1x GTX 670, siden SLI har flere negative sider enn positive. 2x GTX 660 Ti 2GB vil ikke være 4GB, men 2GB. Dette kommer av at SLI krever at innholdet i hvert kort sitt minne må være identisk. 2x GTX 660 Ti vil få høyere fps enn 1x GTX 670, men flyten i spill vil være dårligere siden SLI på ingen måte er en perfekt teknologi: Det største problemet med SLI/CFX er at når man presser kortene kortene faller de med nesa i bakken og spillet vil oppleves som hakkete og uspillbart. Det andre problemet er at driveravhengigheten er ekstremt stor, det er lite som er surere enn å vente på oppdaterte drivere for å kjøre et spill på maks grafikk når et kort som er et hakk over hadde klart det uten oppdaterte drivere. Så har man den økte støyen som følge av at man dobler varmeproduksjonen i kabinettet samtidig som man øker luftmotstanden og øker den innvendige temperaturen i kabinettet... SLI er for tilfeller der et enkelt kort ikke takler det, i dag betyr det at du må over på trippelmonitor-oppløsninger før dagens kort begynner å virkelig svette, og da er ikke GTX 660 Ti noe tess uansett siden 1x HD 7970 GHz Edition er bedre enn 2x 660 Ti på en så høy oppløsning. Endret 30. august 2012 av arni90 4 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 eller 680 hvis du vil ha det råeste som funker til alt. både 670 og 680 er helt knall. hvis du ikke er god med driverfiksing og sånt er nok ikke sli så altfor bra Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Bedre å kjøpe 1x 680 enn 2x 660Ti, ja. Man pleier som regel å skaffe seg det andre skjermkortet når det ene man har begynner å slite, og man ikke har råd til å bytte ut hele greia med et nytt skjermkort til 4k. Ved førstegangskjøp anbefaler jeg alltid å gå for ett bra kort enn to ikke så bra. Hovedkort: Asus P8Z77-V Pro. Skal du ha vannkjøling? Er det snakk om custom vannkjølingssett, eller en ferdigfylt CPU-kjøler? H100 er nok det beste ferdigfylte på markedet, men er allikevel ikke noe jeg vil anbefale. Bråker mye mer enn f.eks. NH-D14 og koster mer. H100 kommer også ofte med defekt viftestyring. Skal du ha vannkjøling, så er det bedre å gå for et komplett sett som du fyller på og setter opp selv. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Forslag til kjølere: Phanteks (i fargen du vil ha) Thermaltake Silver Arrow (best) Thermaltake HR-02 Macho (minimal støy) Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Ok, tusen takk arni, holder enda på og configurere den (har ikke bestilt), så har skifet skjermkortet til Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort, 915MHz Som I tillegg sparte meg for en del penger :-) (Veldig gode rewievs også). Og ang hovedkort og vannkjøling, kunne du ha sagt av hvilke som er gode på denne sida, siden det er der jeg configurerer. Siden ellers bygger de den ikke for meg. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10674 Skiftet også hovedkort fra MSI Z77A-GD55 til ASUS P8Z77-V PRO ble 429,- ekstra, burde jeg ha gjort det eller puttet det et annet sted? Lurer også på hvilken prosessor jeg bør gå for, hadde vært supert vis du kunne ha fortalt meg: Tusen takk for all hjelp! Selve pc'en min ser sånn ut nå: CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC-box large QPAD FH Komplett L.E. Fractal Design Define R4 Black Pearl Silver Power SP-S650 650W PSU Intel® Core i5-2500K Processor Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Komplett selger h100 til halvpris nå, til den prisen, så kan den nok vurdres 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Forslag til kjølere: Phanteks (i fargen du vil ha) Thermaltake Silver Arrow (best) Thermaltake HR-02 Macho (minimal støy) Eller Thermalright Archon som er best og smal, slik at man kan bruke høye rambrikker i alle slots. Dog H100 foretrekkes om man bytter ut org viftene. Endret 30. august 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 arni90, er du der? :-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 I det store og hele tilbyr ikke P8Z77-V PRO mye mer enn GD55, SLI er jo støttet av begge. Hadde gått for en i5-3570k på prosessor. Syns prisen for de settene der var skrekkelig høy egenltlig, du betaler jo dobbelt så mye for marginale forbedringer på temperaturer for en dobling-tredobling av støy kontra en Thermalright Macho/Archon/Silver Arrow. Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Så hva bør jeg ha av de valgene som går an og velge? Og kan jeg kjøre BF3 på ultra med det du velger? Og tusen, tusen takk til alle som har hjulpet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå