SiZoxe Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Heisann! Skal kjøpe meg en stasjonær pc, rett etter konfirmasjonen min (9 sept), så skal vell bestille den noen dager etter det. Og først må jeg bare få si en ting, gjennom nesten hele mitt spille liv, har jeg spilt på dritt pc'er og bærbare, som egentlig er gode, men lagger og overheater (HP), og jeg kan rett og slett si jeg er drittlei av lagg. Vil ha en pc som kjører disse spillene uten noen lagg eller noenting, og beste grafikk: Battlefield 3 (Veldig viktig siden jeg competitiver i BF3) Minecraft (lol) CS: Global Offensive GTA 5 Crysis 3 (Er ikke et must, siden vet specs er heftige) Mafia II-III Håper dere kan hjelpe! Har fikset på pakken på komplett som heter: Komplett Gamer Premium - BF3 Edition Her er spec'sene: CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC-box large QPAD FH Komplett L.E. Fractal Design Define R4 Black Pearl Corsair HX 650W PSU, 80 PLUS® Gold Intel® Core i5-3550 Processor MSI Z77A-GD55, Socket-1155 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm Western Digital® Desktop Blue 500GB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Razer BlackWidow Mechanical Keyboard BenQ 24" LED GL2450HM Creative Gigaworks T20 Series II SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Battlefield 3 Battlefield 3 Premium Garanti 3 år - Sende inn Håper dere kan hjelpe meg og si om denne kjører alle spillene oppforbi, og ikke bråker eller noen andre problemer, tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 jeg ville valgt en tredjeparts kjøler(h60 er ypperlig, støyer mye mindre og kjøler veldig mye bedre) også ville jeg valgt alt annet en valueram brikkene(dette er billigdrit som ryker ofte og har ganske lav ytelse) hyperx brikkene som koster bare 133kr mere er mye bedre. ellers er dette veldig bra, denne pcen kommer til å voldta bf3 ^^ du kommer nok på 80-100 frames med 80 som minimum så det skal nok gå fint! løp å kjøp Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Ok skiftet RAM'en til: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Og skiftet Harddisken til: Western Digital® Desktop Green 1TB Men skjønner ikke, hvorfor går det an og velge 2 hardissker i tillegg til SSD? Skal bruke SSD'en (120 GB) til windows filene og den hardisken som jeg sa ovenfor (1 TB) til resten, spill osv. Men en annen ting til også, den ligner ikke på en hardisk? (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745488&CKS=PCW#reviews) Så nå har jeg dette: CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC-box large QPAD FH Komplett L.E. Fractal Design Define R4 Black Pearl Corsair HX 650W PSU, 80 PLUS® Gold Intel® Core i5-3550 Processor MSI Z77A-GD55, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm Western Digital® Desktop Green 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Razer BlackWidow Mechanical Keyboard BenQ 24" LED GW2450HM Creative Gigaworks T20 Series II SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Battlefield 3 Battlefield 3 Premium Garanti 3 år - Sende inn Fant heller ikke den kjølingen du snakket om, hvor velger man dette? (http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10674) Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 for å¨finne vannkjøling se under cpu valg så ser du det på vannkjøling så er det corsair h60 ^^ dette er et lukket system. obs obs! ikke velg en Green disk for gaming! velg heller seagate barracuda diskene for disse er mye bedre! gjør du om disse to har du en pc som kommer til å gruse alt som finnes nå (og være relativt stillegående) og med veldig høy sansynlighet kommer den til å maxe crysis 3 også. (jeg kjører 2 680 og de fullstendig eier alt, ditt system blir omtrent 30% svakere og det er fortsatt helt overkill for denne generasjonen spill) Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Ok, men har hørt at Noctura er veldig bra? eller? Men tusen takk for hjelp, har et par spørsmål til vis du gidder xD Hvorfor bør jeg velge det vannkjøligssystemet? Vis ikke, får jeg ikke noe kjøling med på kjøpet? I såfall, se litt på rewievs til den: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628604&CKS=PCW#reviews Lurer også på om jeg bør kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619274&CKS=PCW#reviews Istedenfor denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660228&CKS=PCW#reviews Blir 98 kr dyrere og velge den første, men tror du den første er bedre? Siden den har mange gode rewievs i forhåldt til link nr 2 som er default. Valgte også Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" [info] Som harrdisk, går den bra? Lurer også på hvilket tastatur jeg bør kjøpe som har lys og å,æ,ø osv. Kanskje Razer BlackWidow Mechanical Keyboard USB, Nordic layout, men den hadde ikke lys tror jeg (?) Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 PS! Har aldri bygd en pc før, har tuslet litt med min gamle DELL pc, men det er ikke noe og skryte av, så jeg har så og si ikke noe erfaring med slike pc'er, har en del venner som har bygget sine, men har ikke lyst og legge alt det dyre utstyret i deres hender, så er denne pc'en lett og bygge, eller? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Ok, men har hørt at Noctura er veldig bra? eller? Men tusen takk for hjelp, har et par spørsmål til vis du gidder xD Hvorfor bør jeg velge det vannkjøligssystemet? Vis ikke, får jeg ikke noe kjøling med på kjøpet? I såfall, se litt på rewievs til den: http://www.komplett....CKS=PCW#reviews Lurer også på om jeg bør kjøpe denne: http://www.komplett....CKS=PCW#reviews Istedenfor denne: http://www.komplett....CKS=PCW#reviews Blir 98 kr dyrere og velge den første, men tror du den første er bedre? Siden den har mange gode rewievs i forhåldt til link nr 2 som er default. Valgte også Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" [info] Som harrdisk, går den bra? Lurer også på hvilket tastatur jeg bør kjøpe som har lys og å,æ,ø osv. Kanskje Razer BlackWidow Mechanical Keyboard USB, Nordic layout, men den hadde ikke lys tror jeg (?) noctua er veldig veldig bra de er nok markedsleder på luftkjøling men vann er litt bedre. h60 er god kjøler, hvis du ikke velger den følger det med intels egen luftkjøler men den kjøler ekstremt dårlig og bråker masse, h60 er nesten lydløs i forhold og kjøler bedre og er billig anngående prosessorvalg må jeg spørre om du skal overclocke eller ikke 2500k er valget hvis du skal det og 3550 er valget hvis ikke rett og slett hardiskene du har valgt er knallgode og du får veldig mye for pengene. jeg kan også legge til at jeg har blackwidow tastaturet selv(både ultimate som har bakbelysning og den vanlige) og det er et fantastisk bra spillprodukt hvis du kjøper den komplett gamer premium edition med valgene vi har diskutert nå så er den ferdigbygd når du fpr den i posten dette er et veldig godt valg for deg iogmed at komplett ikke tar veldig mye for å bygge det(tror det blir 500kr billigere å bygge selv) og transporten blir billigere av det. råder deg til å kjøpe den komplett pcen og evt bygge videre på den senere kjøp komplett gamer premium du delene jeg har ramsa opp kan du velge på den lista hvor du konfigurerer hva du vil ha i den jeg sørget for å bare velge av de så hvis du kjøper ferdigbygd eller vil kjøpe delene og bygge selv er det bare å spørre videre jeg svarer med glede Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Fant ut at Komplett ikke tar noe for å bygge dem, pga konkurrerende sider så er det gratis Skal ikke overklokke den tror jeg, vet ikke hva det er, hehe, men har BlackWidow'en som er vist på valgene på den pakken jeg valgte belysning? Og tusen, tusen takk!!! Lenke til kommentar
SiZoxe Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Her er den pakken jeg har nå, hvordan synes dere den ser ut? Det er vell ikke noe jeg glemmer? (Har ikke bestemt meg for tastaturet enda). CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC-box large QPAD FH Komplett L.E. Fractal Design Define R4 Black Pearl Corsair HX 650W PSU, 80 PLUS® Gold Intel® Core i5-2500K Processor Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler MSI Z77A-GD55, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm Seagate Barracuda® 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S BenQ 24" LED GW2450HM Creative Gigaworks T20 Series II SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Battlefield 3 Battlefield 3 Premium Garanti 3 år - Sende inn Lenke til kommentar
otl Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Da har du ikke pcie 3.0. Men regner med du er klar over det Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 den blackwidowen du kan få med den pcen har ikke bakbelysning for det er ikke ultimate versjonen. du burde også velge msi kortet som koster 325 kr mer for da blir grafikkortene mye raskere. ta den 3550 prosessoren da den er ca 10% raskere fra fabrikk enn 2500k. ellers er dette "ready to go" veldig bra deler som er godt compatible. lykke til! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) OBS! OBS! Ikke gå for SLI om du kan få et kraftigere kort. SLI har flere negative enn positive sider, og dette vil ikke endre seg med det første. Endret 25. august 2012 av arni90 3 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 OBS! OBS! Ikke gå for SLI om du kan få et kraftigere kort. SLI har flere negative enn positive sider, og dette vil ikke endre seg med det første. nei det har ikke det med 600 serien.. jeg kjører sli med 680 og eneste som ikke liker det er skyrim, men skyrim er en bugfest uten lignende... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 OBS! OBS! Ikke gå for SLI om du kan få et kraftigere kort. SLI har flere negative enn positive sider, og dette vil ikke endre seg med det første. nei det har ikke det med 600 serien.. jeg kjører sli med 680 og eneste som ikke liker det er skyrim, men skyrim er en bugfest uten lignende... Fyr opp Metro 2033 kapittel 8 del 2 (der du blir overfalt av monstre ute i snøstormen om natta,) sjekk framerate der og fortell meg akkurat hvor "jevnt og pent" det kjører. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 du burde også velge msi kortet som koster 325 kr mer for da blir grafikkortene mye raskere. Hva mener du med dette? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 du burde også velge msi kortet som koster 325 kr mer for da blir grafikkortene mye raskere. Hva mener du med dette? det kortet har gen3 pciexpress på alle pcisporene sånn at han slipper at det ene kortet blir ekstremt tregere enn det andre(snakker om valg på en komplett pc han skal få dem til å bygge) Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 OBS! OBS! Ikke gå for SLI om du kan få et kraftigere kort. SLI har flere negative enn positive sider, og dette vil ikke endre seg med det første. nei det har ikke det med 600 serien.. jeg kjører sli med 680 og eneste som ikke liker det er skyrim, men skyrim er en bugfest uten lignende... Fyr opp Metro 2033 kapittel 8 del 2 (der du blir overfalt av monstre ute i snøstormen om natta,) sjekk framerate der og fortell meg akkurat hvor "jevnt og pent" det kjører. så du mener at et kapitell i et lite spill som metro2033 betyr at sli er dårlig? wow i forhold til hvordan du vanlighvis dokumenterer ting var det sløvt og med et 660ti får han greit framerate på et kort så to har ingen ulemper der uansett sli er veldig smertefritt om dagen arni, har kjørt det gjennom 2 generasjoner nå og det har gått fra å være litt trøblete(jeg har ikke opplevd microstuttering etter at jeg gikk til 600 serien.. så kan si fint at selvom skaleringen ikke er perfekt i alle spill er det ikke lenger noe stort problem. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 så du mener at et kapitell i et lite spill som metro2033 betyr at sli er dårlig? wow i forhold til hvordan du vanlighvis dokumenterer ting var det sløvt og med et 660ti får han greit framerate på et kort så to har ingen ulemper der uansett sli er veldig smertefritt om dagen arni, har kjørt det gjennom 2 generasjoner nå og det har gått fra å være litt trøblete(jeg har ikke opplevd microstuttering etter at jeg gikk til 600 serien.. så kan si fint at selvom skaleringen ikke er perfekt i alle spill er det ikke lenger noe stort problem. Nei, jeg mener at microstutter er uunngåelig når man ligger nærmere 30 fps enn 60 fps så lenge man driver med AFR. Det er altså ikke fremtidssikring, men en måte å få høyere framerate på når et enkelt kort ikke er godt nok. Eksperimentet var ment å fortelle noe om hvor meningsløst det er å gå for SLI når et enkelt kort gjør samme nytte i dag med mindre problemer. En annen måte å fremkalle microstutter på vil være å sette en framerate limit til 40 fps, jeg har enda til gode å se en eneste multiGPU-løsning i drift som ikke hakker da. Du har ikke hatt et eneste spill som kranglet med SLI de siste to årene? Batman: Arkham City, Crysis 2, Shogun 2, Battlefield 3 er altså spill du aldri har spilt? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) jo spiller alle de regelmessig men med 600 serien har jeg tilgode å få ett problem med det, var litt gøyalt en stund i shogun 2 at jeg fikk dårligere ytelse med 2 kort aktivert enn med ett men det ble patchet.. sorry arni men du har tydeligvis ikke mye egen erfaring med sli, med to 560ti hadde jeg litt bedre ytelse enn et 680 i stort sett alle spill men tidvis trøbbel fra drivere osv. men med to 680 har jeg kun møtt et spill som ikke liker det i det hele tatt og det er skyrim, men skyrim er det så utrolig mye bugs i at det teller i grunn ikke(ikke kan du kjøre det i 120hz mode for da klikker fysikkmotoren fullstendig og vanneffektene går bananas ) to 660ti er bedre enn ett 680.. så hvorfor ikke? det vil gjøre alt TS trenger uten stress og et av kortene alene er bra nok for alt utenom witcher 2 og metro2033. så lenge du har god framerate med sli(slik som to 660ti GARANTERT får) så fungerer det rimelig smertefritt. vet at crossfire ikke er like bra men crossfire er ikke like bra på noe som SLI så kan i grunn ikke sammenligne. 600 serien fungerer bedre enn noen tidligere generasjoner på SLI, blandt annet er det veldig stabilt med de nyeste driverne(skaleringen er ikke like syk som med to 560ti, der fikk jeg 1.9 ganger skalering men bedre enn 1.5 så er bra nok) Edit: og NÅR fungerte Battlefield 3 dårlig i SLI? det har faenmeg fungert knirkefritt så lenge kortene ikke var overclocket. jeg fikk masse bluescreens med et frabrikkoverklokket gigabyte 560ti kort men så fort jeg klokket det 20mhz ned fungerte det feilfritt, og frameraten i bf3 er uniks bra med sli og crossfire sorry arni men den der må du prøve deg på et annet sted. og crysis 2 er et av de mer stabile titlene de siste 3-4 åra faktisk, nå spilte jeg det ikke ved launch mer ca 1 måned etter launch fungerte det fint med sli oppsettet mitt. Endret 26. august 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Til dere som sier han kan kjøre BF3 på full pupp. dette stemmer ikke i det hele tatt. Når 2 stk GTX680 i SLI sliter med BF3 på ultra, så kan ikke dere idioter her komme og si det går fint. For det andre hvem i helv... mener at H60 kjøleren og de andre lukkede kjølerene er stille ? er dere helt blåst? Å du som påstår at Arni90 ikke har noe erfaring, han er vel den som har mest erfaring her på forumet, så pass på hva du skriver og les deg opp litt først. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå