Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som har/hatt Økonomistyring VG2? (Vurdere å bytte fra Sosiologi og sosialantropologi

Anbefalte innlegg

Hei, har nå begynt på VG2 og har programfagene S1, Kjemi 1, IT1 og Sosiologi.Valgte dette fordi jeg hørte toppkarakter skulle være lett, men jeg fikk den kjipe læreren. Etter 3 timer er jeg allerede lei metoden hans og faget virker veldig uinteressant. Synes stoffet er gørr kjedelig. Vurderer å bytte til økonomistyring, synes økonomi er ganske interessant og vurdere økonomi senere. Noen som har hatt det og kan si noe om vanskelighetsgraden? Er det mye matte? Ser ut til at jeg gjør det bedre i realfag en type samf og norsk.

Så, bytte eller ikke?

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette varierer fra person til person. Jeg var like dårlig i økonomistyring som i tysk, altså karakteren fire. I motsetning til deg, så hater jeg økonomi. Det er ikke så mye matematikk, heller måten du fører regnskap på osv. Du kan jo ta et titt på studieplanen for akkurat det faget. Så hvis du virkelig interesserer deg for økonomi så kan det jo være lurt. På min skole var det mange som sa at sosiologi var lett og null stress, så hadde mange i økonomistyringsklassen som gjorde det ganske dårlig. Samtidig hadde jeg flere kompiser som elsket økonomistyring og fikk topp karakter. Igjen, det varierer fra person til person. :)

Snakk med rådgiver. Bla gjennom økonomistyringsboka og se på studieløpet. Virker det interessant er det vel ingen problem å bytte. Lykke til ;)

Endret av Zteiltez
Lenke til kommentar

For meg høres sosiologi ut som et mer interresant fag enn økonomistyring. Jeg har ikke hatt noen av de, men jeg kan ikke forstå at noen skulle ha en brennende interesse for å føre regnskap. Jeg tviler på at det blir gjort rede for økonomiske teorier og slikt, for,å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...