Gå til innhold

Tråden for spansk språk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er fortid på spansk?

Setningen jeg skal skrive er: Men en mann, Augosto Cesar Sandino, startet en krig mot USA, og Sandino vant.

Jeg fant denn siden, og brukte det som hjelp. Da ble setningen slik:

Pero un hombre, Augusto Cesar Sandino, que iniciar una guerra contra los Estados unidos, y Sandino que ganar.

Men når jeg sjekker med Google Translate, sier den at istedenfor que iniciar og que ganar, burde det vært comenzo og gano. Hva er riktig?

Lenke til kommentar

Har google translate failet?:

Fra norsk: I denne teksten skal jeg fortelle deg litt om meg, mine fritidsaktiviteter og min familie.

Til spansk: "En este texto, voy a contarles un poco sobre mí, mis aficiones y mi familia."

Fra engelsk:

Til spansk: Hola! En este texto que voy a decir sobre mí, mi tiempo libre y las actividades de mi familia.

Mitt forslaG:

Hola! En este texto, *skal jeg* narro por mi, mi familia y mis actividades en mi tiempo libre.

Kan jeg bruke verbet IR? (voy), spansklæreren min har oversatt det til: Gå på/ til, dra til..

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Korporal Klægg:

Når du skal noe, så bruker man ir + a + infitiv av verbet.

F.eks: Jeg skal spise frokost - Voy a desayunar.

Så "jeg skal fortelle deg" blir da: voy a decir....

Takker :)

Blir dette rett: Hola! En este texto voy a decir sobre mí, mi familia y mis actividades en mi tiempo libre.

Hola! En este texto voy a decir sobre me, mi familia y mis actividades en mi tiempo libre.

Lenke til kommentar
Korporal Klægg:

Når du skal noe, så bruker man ir + a + infitiv av verbet.

F.eks: Jeg skal spise frokost - Voy a desayunar.

Så "jeg skal fortelle deg" blir da: voy a decir....

Takker :)

Blir dette rett: Hola! En este texto voy a decir sobre mí, mi familia y mis actividades en mi tiempo libre.

Hola! En este texto voy a decir sobre me, mi familia y mis actividades en mi tiempo libre.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...