oldis Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei, er i ferd med å anskaffe et Asus P8H77-I og lurer på om jeg kan regne med at det innebygde skjermkortet vil fungere greit nok for å vise HD video (i VLC/Media Player etc) over HDMI. Eller må jeg regne med å kjøpe ekstra skjermkort? Er sånn sett innstilt på å prøve og se, men ble litt nysgjerrig på hva jeg kan forvente? Noen innspill? (Skal ikke brukes til gaming....). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Du kan regne med at det vil gå bra med det meste som ikke er skrekkelig tungt Lenke til kommentar
oldis Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Arni90, kan du utdype litt hva du tenker på med "skrekkelig tungt"? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Arni90, kan du utdype litt hva du tenker på med "skrekkelig tungt"? 25GB videofil for 30 minutter i matroska Endret 24. august 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
oldis Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Arni90, kan du utdype litt hva du tenker på med "skrekkelig tungt"? 25GB videofil for 30 minutter i matroska Er litt noob her, men er det skjermkortet som får lasten da? Er det ikke CPU'en som må ta tyngste støyten? Eller skjer all dekomprimeringen i "hardware" på skjermkortet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Arni90, kan du utdype litt hva du tenker på med "skrekkelig tungt"? 25GB videofil for 30 minutter i matroska Er litt noob her, men er det skjermkortet som får lasten da? Er det ikke CPU'en som må ta tyngste støyten? Eller skjer all dekomprimeringen i "hardware" på skjermkortet? Begge deler, om skjermkortet ikke er kraftig nok tas CPU i bruk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå