tomandreaskristensen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei! Jeg prøver å bli venn med Photoshop Elements 9, noe jeg ikke klarer helt. Jeg sliter veldig med at det ikke kommer noen "tools" når jeg går inn på "edit"-"full" i høyre hjørnet. Her skulle det normalt dukket opp mange ikoner med grønne epler. Disse er ikke der, og jeg aner hvordan jeg får hentet dem frem? Samme gjelder f.eks. når jeg bruker "Smart Brush tool". I boksen som dukker opp når jeg velger "Smart Brush"´n, er det helt tomt. Her skulle det vært en del å velge mellom. - resultatet er at "Smart Brush" ikke virker, jeg får opp en feilmelding med følgende; "Could not use smart brush tool because no adjustments was selected." WTF? Kan noen hjelpe meg slik at jeg kan få programmet til å virke. Note; Jeg har innstallert programmet 2 ganger. bruker iMac 3.06 GHz med OS X 10.7.4. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei! Jeg prøver å bli venn med Photoshop Elements 9, noe jeg ikke klarer helt. Jeg sliter veldig med at det ikke kommer noen "tools" når jeg går inn på "edit"-"full" i høyre hjørnet. Her skulle det normalt dukket opp mange ikoner med grønne epler. Disse er ikke der, og jeg aner hvordan jeg får hentet dem frem? Samme gjelder f.eks. når jeg bruker "Smart Brush tool". I boksen som dukker opp når jeg velger "Smart Brush"´n, er det helt tomt. Her skulle det vært en del å velge mellom. - resultatet er at "Smart Brush" ikke virker, jeg får opp en feilmelding med følgende; "Could not use smart brush tool because no adjustments was selected." WTF? Kan noen hjelpe meg slik at jeg kan få programmet til å virke. Note; Jeg har innstallert programmet 2 ganger. bruker iMac 3.06 GHz med OS X 10.7.4. Hei, dette er nok ikke svaret du ønsker å høre, men sannheten er at Elements-produktene er noe søppel. De er fulle av bugs og det blir aldri lansert noen feilrettinger. Kun nye versjoner som du må kjøpe. Jeg har hatt noen Elements selv, aldri mer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Det var da fælt så negativ du var da, sdhild99 Synes ihvertfall at versjon 8 og oppover har vært greie, og relativt bugfrie. Men noe tregt, så man må ha fet hardware. Det å reinstallere hjelper ikke på de fleste adobe produkter da brukeroppsettet beholdes fra forrige gang... Har ikke Elements her, slik at jeg kan sjekket hva du skal klikke på. Men I Windows menyen så kan du slå på diverse tools; styles er vel den du søker etter? Hvis du har råfiler, så må du passe på å sette 8 bits i Camera RAW da Elements slår av mye funksjonalitet på 16 bits filer. Stort sett alt som er nyttig Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Beklager, ikke meningen å være negativ. Men Elements faller i et helt annet lys når man har prøvd Pro-versjonene. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har brukt mange av PSE-versjonene, og vært veldig fornøyd. Kjører versjon 9 nå, men det er mest datteren min som bruker den nå. Jeg synes alltid den har vært rask og stabil, i motsetning til Premiere Elements, som er helt tragisk!! Begge er trege å starte. Har også merket meg at det er merkelig få bugfixer og oppdateringer, men det har ikke vært savnet på PSE. Har gammel pc nå, det er nok mye av årsaken til misnøyen med Premiere Elements, men PSE snurrer fortsatt greit, bortsett fra treg oppstart som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå