Gå til innhold

Varme opp og tøye ut armar og overkropp når eg spring?


Anbefalte innlegg

Eg er i gang med å skrive eit eigentreningsprogram for kroppsøvinga på VG3. Programmet må gå på uthaldenheitstrening. Det eg lurar på, er om det er ei hensikt med å drive oppvarming på armar og overkropp før eg spring, og om det er ei hensikt med å tøye dei ut etterpå. Eg trur faktisk at dømeprogrammet som vi fekk av læraren hadde dette inkludert. Er dokker einige eller ueinige i dette? Har dokker noko meining om det? Eg lurar på kva eg skal gjere.

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler og varme opp hele kroppen din før du løper. Tro det eller ei, men armene dine har faktisk ganske mye og si på hvor fort du kan løpe. Ikke sikkert denne videoen hjelper så mye, men han har helt sikkert noen andre videoer som kan hjelpe: http://www.youtube.com/watch?v=vue5o6mNE0c

Jeg er en basketspiller på 1.95 høy og han her har hjulpet meg til og klare og dunke så håper han kan være til hjelp for deg også med løpingen din :D:p

Endret av Stensby96
Lenke til kommentar

Det står vel noe i boken din om generell og spesifikk oppvarming. Kort fortalt; varm opp hele kroppen først før du konsentrerer deg ekstra om de muskelgruppene du skal bruke.

 

Når det kommer til uttøying burde du sjekke boken din. Er mye uenigheter rundt tema, men du kan ikke få feil om du skriver det som står i boken...selv om det nødvendigvis ikke er 100% riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...