KVTL Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Joda, men det var uansett innstallert Linux. Dette er ganske omfattende inngrep dette også. Om fremgangsmåten for å gjøre en recovery er lik i begge tilfellene, vil det også etter min mening være et kunstig skille. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Å installere linux uten å slette recoverypartisjon er akkurat likt å endre tilbake til fabrikkoppsett som å installere clean windows 7 fra CD uten å slette recoverypartisjon. Så det skal ikke ha noe å si i grunn - maskinen kan like fint gjenopprettes til fabrikkinnstillinger. Det er først når man sletter recoverypartisjonen fordi man vil ha mer ledig plass på disken at det blir trøbbel i tårnet.. Endret 27. august 2012 av Alastor Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Men igjen man må ta en fresh install av windows for å få maks utbytte av maskinen også som jeg har sagt før så du får egentlig aldri testet den "grundig" da. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Men du trenger ikke slette recoverypartisjonen for å ta en fresh install av windows, som påpekt tidligere. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det har som sagt ingenting å si hvilket operativsystem man velger å installere, Linux eller Windows. Recovery skal som sagt ligge i en stasjon som er splittet fra den ordinære hardisken, og recovery booter man straks PC-en starter opp, så det blir helt likt. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Men igjen man må ta en fresh install av windows for å få maks utbytte av maskinen også som jeg har sagt før så du får egentlig aldri testet den "grundig" da. Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Å installere linux uten å slette recoverypartisjon er akkurat likt å endre tilbake til fabrikkoppsett som å installere clean windows 7 fra CD uten å slette recoverypartisjon. Så det skal ikke ha noe å si i grunn - maskinen kan like fint gjenopprettes til fabrikkinnstillinger. Det er først når man sletter recoverypartisjonen fordi man vil ha mer ledig plass på disken at det blir trøbbel i tårnet.. Det foreligger ingen forhold i den eldste avgjørelsen som tilsier det ene eller andre. Uansett mener jeg nok at trådstarter ikke har angrerett i dette tilfellet. Men hey, det koster maks en kalori å sende saken til FTU (gratis er det også). 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det står ikke noe om det nei...men du er vel enig med meg i at selger ville tatt det med i sin "motstandskamp" om det var så at recoverypartisjon også der var slettet? 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Men igjen man må ta en fresh install av windows for å få maks utbytte av maskinen også som jeg har sagt før så du får egentlig aldri testet den "grundig" da. Hva har det med saken å gjøre? Det er jo den måten en kunde kanskje vil prøve produktet på den måten. Jeg hadde gjort det, men ser nå at jeg skal spørre komplett neste gang. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Loven beskytter vel bare mot at du skal ha mulighet til å prøve varen i den grad du har mulighet i en fysisk butikk. Ergo en fresh install av Windows bryter dette.. og dessverre fjernet du en partisjon i tillegg.. noe som vil koste komplett penger.. Uansett er det kjipt for TS, men Komplett ser ut til å ha ting på sitt, noe som er greit da komplett aldri pleier være vanskelige på retur.. men i ditt tilfelle kan jeg skjønne hvorfor. Kjedelig for begge parter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Men igjen man må ta en fresh install av windows for å få maks utbytte av maskinen også som jeg har sagt før så du får egentlig aldri testet den "grundig" da. Hva har det med saken å gjøre? Det er jo den måten en kunde kanskje vil prøve produktet på den måten. Jeg hadde gjort det, men ser nå at jeg skal spørre komplett neste gang. Det kan fremdeles gjøre uten å slette hele recovery-disken. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Lag en ny recoverypartisjon og send den i retur da? http://forums.mydigitallife.info/threads/21978-Windows-7-OEM-Recovery-Partition-tools-creator-Free Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå