Gå til innhold

[Løst] SSD + Virus + Brenneprogram

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg prøver meg med 3 spørsmål i en post, skal starte med Windows 8 i helgen. Har helt ny hardware og gleder meg.

SSD

Dette er min første SSD, har notert noen linker det siste året med ting man må tenke på - som jeg ikke finner igjen.

i7-3770 med OCZ SSD Vertex 4.

Er det noe spesielt jeg må gjøre med disken, enten før installasjon eller når boxen er ferdig? Defragmentering vet jeg gjorde bra for dagens disk.

Virus

Har lang og relativt god erfaring med Symantec og Norton, Norton 360™ Version 6.0 er kompatibel og har fått gode skussmål.

Er dette et klokt valg?

Brenneprogram

For nogle år siden kjøpte jeg Nero - en pakke som inneholder altfor mye. Jeg bruner KUN Burning Rom til å brenne ut .iso filer til DVD samt en og annen lyd-CD.

Nero vil ha 400,- for en oppgradering - er det det beste valget?

Blir glad for innspill, håper dere andre får en like god helg som jeg har planer om å få... :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Du kan følge en guide om hvordan du kan tweake SSD disken til sitt maksimale... for normale brukere vil dette sjeldent være nødvendig... En liten ting som kan være lurt å gjøre uansett er å slå av de-fragmentering. Dette er bare for spinndisker og vil bare "ødelegge" SSD disken over tid.

For antivirus, er dette innebygd i Windows 8..... Ikke kjøp antivirus.... aldri.... noen gang...

Brenneprogram er jeg sjeldent sikker på.... eventuelt hva som finnes i Windows 8. Jeg vil tippe at Windows Mediaplayer vil funke mer en fint nok til å brenne lyd-CD... Skulle du uansett trenge noe for ISO filer, bruker jeg selv noe som kalles for ImgBurn. Det er gratis, og lett å bruke. Penger spart ;)

Lykke til, og god helg :)

Lenke til kommentar

Brenneprogram er jeg sjeldent sikker på.... eventuelt hva som finnes i Windows 8. Jeg vil tippe at Windows Mediaplayer vil funke mer en fint nok til å brenne lyd-CD... Skulle du uansett trenge noe for ISO filer, bruker jeg selv noe som kalles for ImgBurn. Det er gratis, og lett å bruke. Penger spart ;)

Hvis du bare skal brenne ISO filer så er dette innebygget i Windows (har vært det siden Windows 7).

Lenke til kommentar

Takk for raske svar.

Da kutter jeg ut defragmenteringen på SSD-disken og gjør ingenting spesielt med den.

Kjører fortsatt Vista og var ikke klar over at man kan brenne .iso filer uten 3.-part. Godt at jeg slipper alt "styret" som Nero har med seg.

Ang. "virus" er jeg mer usikker, jeg leste jo noe om dette her http://www.dinside.no/900264/windows-defender-i-windows-8.

Som sagt har jeg god erfaring med Norton...

Takk for at dere sparte meg for nogle kroner.

Lenke til kommentar

Heisan.

...

Brenneprogram

For nogle år siden kjøpte jeg Nero - en pakke som inneholder altfor mye. Jeg bruner KUN Burning Rom til å brenne ut .iso filer til DVD samt en og annen lyd-CD.

Nero vil ha 400,- for en oppgradering - er det det beste valget?

Blir glad for innspill, håper dere andre får en like god helg som jeg har planer om å få... :-)

DE andre områdene er godt besvart, så jeg svarer brenner program.

Er du sikker på at du må ha en oppgradering av Nero? Jeg bruker fortsatt Nero versjon 7.10 som jeg kjøpte da Vista kom ut i 2007. Jeg velger alltid tilpasset installasjon, og installerer bare Nero Burning ROM.

nerowin801.jpg

nerowin81.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor bytte ut noe som fungerer bare fordi du har en ny pc?

Jeg har brukt mange ti tusener på programvare i løpet av pc årene mine, og kjøper ikke oppgraderinger bare for å oppgradere om produktet fungerer slik som jeg ønsker. Følger det med nye funksjoner som jeg er avhengig av, så vurderer jeg det selvsagt.

Nero 7.10 gjør akkurat som den skal, brenne ut .iso filer, brenne ut CD/DVD plater med filer, brenne ut musikk CDer og brenne ut Video DVDer som jeg har lagt inn med DVDfab.

Hvorfor betale penger for at den skal gjøre akkurat det samme, men bare se bedre ut designmessig?

Kan følge deg på mye, men ikke akkurat det der... :nei2:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...