AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei hei gutter og jenter Jeg trenger hjelp. Jeg grugleder meg. Skal forhåpentligvis opptil Kjerag nå i løpet av helga og ja hva og hvordan fotograferer jeg. Jeg suger egentlig på landskapsbilder, men ønsker jo å bli bedre. Er vel ikke noe vits å da med seg stativ opp dit da det er en ganske heftig tur. Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm. Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten. Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dagslys eller morgen/kveld ? Da er stativ ett must. 2 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Det blir definitivt i dagslys Tror ikke jeg våger meg opp til Kjerag i mørket. Mulig jeg får bare pakke ned stativet i tursekken. Noen tips til innstililnger lukkehastighet, blender etc? Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Dagslys og Kjerag = F11 for dybdeskarphet. sånn....kjapt og gale.. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Kanon Flere tips? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Husk å bruke både 85mm og 10-20mm. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Will do! Noterer her Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Tenk litt på forgrunnen, legg gjerne kameraet nesten ned til bakken for å få et mer helhetlig bilde. 2 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Will do :-) takk for tips Nautica!!! Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 ta med stativet uansett hvor mye slit det måtte vær, verdt det 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Da er det avgjort. Stativet får plass i sekken. Får ta det som god trening 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) F8 på sigmaen. Mulig jeg tar feil, men av min personlige erfaring er det den innstillingen som gir absolutt skarpest landskapsbilder med dette objektivet. Edit: Har du polfilter, så kan det sørge for å fjerne "disig luft" ved store panoramaer. Angående lukkertid, så spiller det liten rolle med mindre det er mennesker eller planter/vind i bildet. Dette vet du jo selv, men bare en liten påminnelse. Tenker da automatikk i Av modus. Og sist men ikke minst- Ha en god tur Endret 24. august 2012 av Rowdy Yates 1 Lenke til kommentar
Bekaro Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm. Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten. Alle tips mottas med takk 7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før (Ja jeg er seriøs). Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm. Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten. Alle tips mottas med takk 7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før (Ja jeg er seriøs). Hehe, greit nok Det er bare serienavnet på et av Canon sine kameraer. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Ved siden av "post"-knappen er det en knapp som heter "bruk fulleditor" eller noe. Trykk på den. Like under tekstboksen er det en bolk som heter "legg ved filer", så er det bare å trykke på "velg filer" og laste opp filen du ønsker. Jeg har 85 mm, 10-20 mm, 50 mm. Har jo 7D kamera, men hvilke innstililnger anbefaler dere til landskap og ja evt fotografere folk ute på bolten. Alle tips mottas med takk 7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før (Ja jeg er seriøs). Spent på hva du har tenkt om 1100D (et annet serienavn på et Canon-kamera...) 2 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) 7D kamera finnes det? Hva er det for noe, har hørt om 3D før (Ja jeg er seriøs). <spøk> Mitt kamera tar opp i 550 HD...! Edit: Canon har tydligvis bare et kamera som tar 1D, selveste 1D.. Koster en del da... </spøk> Nei, det er navnene på DSLR's fra Canon Endret 24. august 2012 av SLi 1 Lenke til kommentar
Bekaro Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Ehhh, hva med å lese innlegget to innlegg over?? kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Ved siden av "post"-knappen er det en knapp som heter "bruk fulleditor" eller noe. Trykk på den. Like under tekstboksen er det en bolk som heter "legg ved filer", så er det bare å trykke på "velg filer" og laste opp filen du ønsker. Edit: Kan også gjøre det veldig pedagogisk... Endret 24. august 2012 av awesnes Lenke til kommentar
Bekaro Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) kan noen fortelle meg hvordan man får lasta opp bildefiler,pfh.Takk Skal gjøre ett forsøk på å laste opp et par bilder. Endret 24. august 2012 av bekkaro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå