Gå til innhold

Hjelp til kjøp av billig og god skjerm


konduktans

Anbefalte innlegg

Først og fremst; Da jeg ikke vil ha en skjerm med defekte pikseler, vil jeg kjøpe i en fysisk butikk med 30 dagers returrett så jeg får avblåst kjøpet hvis den ikke fungerer optimalt. I umiddelbar nærhet er Elkjøp, Lefdal og Siba.

 

Jeg har per i dag to 20" Dell 2005FPW-skjermer, der den ene er IPS og den andre er TFT. IPS-skjermen er hovedskjerm, mens TFT-en står i portrettmodus ved siden av. Det fungerer greit, men ønsker hovedskjerm med noe høyere oppløsning(slik at jeg får mer informasjon på skjermen). Ønsker ikke vesentlig større skjerm. Tanken er å ha den nye skjermen som hovedskjerm, og en 2005FPW på hver side i portrettmodus.

 

Bruksområde er spilling, surfing, skriving, film. Ønsker en skjerm i 22-24"-området, med en oppløsning på 1920x1080/1200. Supert om skjermen kan tiltes, settes i portrettmodus og justeres høydemessig, men det er absolutt ikke et krav. 16:10 hadde også vært gunstig,

 

Er litt usikker på hva responstid har å si for meg, for jeg har klart meg helt fint med mine trege 2005FPW.

 

Prisnivå er litt over tusenlappen.

 

Har tenkt litt på denne hos Siba, da den er billig, er hakket større enn mine skjermer, har høy oppløsning og lav responstid (2ms grå-grå kontra 16ms som jeg har nå).

 

Denne hos Elkjøp er enda billigere. Er den for billig?

 

EDIT: Det viktigste for meg er at det er en oppgradering fra min 2005FPW. Gidder ikke å bruke penger på et dårligere produkt.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å kunne garantere pixelfeil, utenom det har blitt bedre siden år 2004.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2 så det kan være pixel på skjermen men du må gjerne bruke åpenkjøp men husk de fleste nettbutikkene kun tilbyr åpenkjøp en gang innenfor 30 dager (Elkjøp/lefdal) etter hva jeg har hørt.

Du kan jo alltid høre om de kan demostere skjermen for deg.

 

Angående responstid ville jeg tatt med klype salt, en del billigere påstår mere en hva forventet.

Ville også være skeptisk hvis skjermen kun har VGA og Hdmi i billige skjermer ofte kan skjermen være i dårlig kvalitet, farger og at skjermen blir svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...