Flashbang Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har i dag en 16mbit linje gjennom telenor som jeg betaler 399 i måneden for og som jeg har hatt nå i 5år. Men i den seinere tid har jeg oppdaget at jeg får lavere og lavere hastighet. Da jeg først fikk nettet hadde jeg ca 13.5 inn noe jeg den gang syntes var et utrolig stort tap av linje siden jeg bor med gangavstand unna drammen by. Men så tok jeg en spedometer test igjen her om dagen. Og da viste det seg at jeg plutselig bare hadde 11.28mbit inn. Noe som betyr et pakketap eller hva man nå kaller det, på over 5mbit. Noen som vet hvor mye linjetap man kan godta før man kan kreve at det blir gjort noe? Og er det noe jeg kan gjøre selv for å hente inn alt det tapte nettet? For ordens skyld tar jeg med at jeg bruker kabel mellom router og pc. Så ikke noe trådløst å skylde på. All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Avstanden til sentralen er jo sentral(!) her, vil jeg tro. Og du har ingen andre som er på nett samtidig, eller en torrentklient eller lignende? Send de en mail og sjekk igjen på speedtest.net. Endret 24. august 2012 av phlake Lenke til kommentar
Flashbang Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Avstanden til sentralen er jo sentral(!) her, vil jeg tro. Og du har ingen andre som er på nett samtidig, eller en torrentklient eller lignende? Send de en mail og sjekk igjen på speedtest.net. Avstanden til sentralen er ikke noe lenger nå enn den var i fjor. så forstår ikke helt at jeg kan ha 13mbit et år. og 11mbit neste år. Ingen torrent og ingen andre enn meg på dette nettet. Testen ble tatt med en nyoppstartet pc og modem. Lenke til kommentar
gunnarf_82 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Avstand fra deg til sentral forandrer seg ikke Er det andre klienter på nettverket kanskje som stjeler båndbredde? Bruker du kun speedtest.net sin hastighetstest? Hos Speedtest kan du vel velge mellom flere servere å teste mot og du vil selvsagt få bedre hastighet mot en server som er nærmere deg. Telenor har en egen hastighetstest som du kan prøve http://test.telenor.net/ Ellers pleier jeg å bruke denne fra NyttBredbånd http://fart.nyttbredband.no/ eller Dagensit sin siden jeg selv bor på Østlandet og jeg vet deres servere holder til der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå