jaycutler Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Reward: Masse heder og ære + min evige takknemmlighet på at du er smartere enn Sheldon Cooper:) Sliter noe så inni granskauhelvette med java på min Windows 7 home ed maskin. Har hatt problemet tidligere og da løste jeg det med å installere en eldre versjon av java, men er om dagen når jeg skulle inn i nettbanke fant den ikke java. Det var som svarte F... tenkte jeg. Og begynte med en ny runde med installering av div versjoner av Java. Installerer jeg en "riktig" gammel versjon av java finner den ikke java i det hele tatt, mens installerer jeg nyere versjoner av java starter den å kjøre java. Men sirkelen rundt java merke bar ruller og ruller rundt i evigheter frem til jeg får opp feilmeldingen. Dette skjer i firefox, IE og Chrome. Noen som har den fjerneste anelse om hvordan keg får kjiten til å fungerer. Det er kjekt å kunne bruke nettbanken for å si det sånn. Ellers blir det luksusfellen neste. Fikk samme problemet på den bærbare å, men der løste deg seg på en måte når jeg oppgraderte java. Problemet der etter java ble oppgradert er at den er sinnsykt treigt... Noen som har opplevd det samme og/eller har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har opplevd noe lignende, og løste det med å installere nyeste Java6: http://www.java.com/en/download/manual_v6.jsp Bare pass på å ha fjernet alt av tidligere installerte javaversjoner: 1: Restart PC 2: Avinstaller alt av java fra kontrollpanel. 3: Installer pakken fra websiden over 4: Restart PC Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Har prøvd versjonen du nevner, men jeg har ikke restartet pc i prossesen. Hvis det er det som skal til for å løse problemet, må jeg gå å slå hodet i veggen noen ganger.... Teknikken må prøves når jeg kommer hjem i dag, så får vi se om det var så enkelt som det Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Som sagt må du bare passe på at _alle_ andre javaversjoner er borte, eller hvis du er flink nok, deaktivere alle andre javatillegg i nettleseren du bruker Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Jeg finner kun en javafil i kontrollpanel - Fjern programmer, så hvis det kun er den som skal til for å fjerne alt har jeg gjort det flere ganger. Men som sagt aldri restartet pcn under prosessen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Reward: Masse heder og ære + min evige takknemmlighet på at du er smartere enn Sheldon Cooper:) Sliter noe så inni granskauhelvette med java på min Windows 7 home ed maskin. Har hatt problemet tidligere og da løste jeg det med å installere en eldre versjon av java, men er om dagen når jeg skulle inn i nettbanke fant den ikke java. Det var som svarte F... tenkte jeg. Og begynte med en ny runde med installering av div versjoner av Java. Installerer jeg en "riktig" gammel versjon av java finner den ikke java i det hele tatt, mens installerer jeg nyere versjoner av java starter den å kjøre java. Men sirkelen rundt java merke bar ruller og ruller rundt i evigheter frem til jeg får opp feilmeldingen. Dette skjer i firefox, IE og Chrome. Noen som har den fjerneste anelse om hvordan keg får kjiten til å fungerer. Det er kjekt å kunne bruke nettbanken for å si det sånn. Ellers blir det luksusfellen neste. Fikk samme problemet på den bærbare å, men der løste deg seg på en måte når jeg oppgraderte java. Problemet der etter java ble oppgradert er at den er sinnsykt treigt... Noen som har opplevd det samme og/eller har en løsning på problemet? Fjern eksisterende java og installer Java V7U6 og vis det ikke fungerer så sjekk nettleser (om den er på nyeste versjon) og restart maskina. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Avinnstallering og reinnstallering fjerner ikke alltid cache filene. Vært borti likt problem flere ganger og clearing av cache har fikset det hver gang. Gå til Kontrollpanel og trykk på Java Under "General" fanen trykker du på "Settings" Du får nå opp et nytt vindu hvor du skal trykke på "Delete Files" Du får nå opp tre valgalternativer du kan hake av. "Trace and Log Files" og "Cached Applications and Applets" skal fjernes. Den tredje, "Installed Applications and Applets", er ny og jeg vet ikke om du trenger å hake av denne også. I guiden på Java sine hjemmesider brukes fortsatt den gamle versjonen med bare to valg som eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå