Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kan ikke gi noen garanti for hva dette går ut på, men det flommer så mye info og observasjoner at noe må det være i det. Det er jeg temmelig sikker på. Og hva er egentlig merkeligere med at der slikt, enn at vi er sånne vesener vi er her? Du setter fingeren på selve problemet her - det er for mye informasjon, fra for mange kilder, til at én person skal klare å finne sammenhengen i den. Og grunnen for at det er vanskelig å finne sammenhengen, er fordi det er ikke noen spesielle sammenhenger, annet enn det det helt naturlige feilbarlige mennesket selv påfører seg. Det vil du oppdage hvis du bestemmer deg for å lukke ørene for all denne forskjellige informasjonen, og lar hodet kjøle seg ned, helt ned, og feste oppmerksomheten til nuet og det du sanser der Når du etterpå løfter blikket (etter en måned), vil du kanskje oppdage at tingene er akkurat sånn som de skal være, nemlig at verden beveger seg langsomt fremover og i sitt eget tempo, og vi mennesker gjør akkurat det samme som vi har gjort hele tiden Det er ingenting å bry seg om, eller bli deppa for - sånn er livet Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ser ikke motsetning i det. Er helt åpen for at alt er bare oppsinn og ingen problem takle hverken det eller forholde meg til mulighet(ene), men tviler på at det ikke er noe i det. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvorfor det? Bl a Dr Luukanen snakket om Ashtar commandoen alt for lenge siden, og det er utbredt internasjonal bevegelse Her er den internasjonale siden: Ashtar Command Eller hvertfall en av dem. Det henger sannsynligvis sammen alt dette skjønner du. Aliens, Bibelen, ufoer, engler, det som foregikk hos Mayaer, nasca sletten, Von Daniken, signaler gjennom kornsirkler og alt dette her. Det er ikke vanskelig å se at her går det masse lignende ting igjen. Myndigeheter sitter på en masse hemmelig info, Majestic 12, project bluebook you name it. Noe er jo til og med frigitt såvidt jeg vet. Kan ikke gi noen garanti for hva dette går ut på, men det flommer så mye info og observasjoner at noe må det være i det. Det er jeg temmelig sikker på. Og hva er egentlig merkeligere med at der slikt, enn at vi er sånne vesener vi er her? Du har ikke vurdert å oppsøke hjelp? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hva behager? Det er ikke jeg som har skrevet hverken Bibel eller annet. Ei heller meg som har bevitnet og observert noe. Men kjenner nære som har gjort det. Og hvorfor skal man avfeie blankt det som jo er konkrete militære rapporter, 8 dr avhandlinger m.m.? Så om man er åpen for muligheter og ikke har problemer med det, så "trenger man hjelp"..? Slapp av. Tipper jeg er minst like veloverveid og frisk som deg Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hva behager? Åh, det utrykket er det lenge siden jeg har hørt. Skal begynne å si det selv. Hva slags betydning la du i det nå? Fant denne forklaringen: "behage -et ( litt.) det behager meg ikke jeg synes ikke om det, det passer meg ikke / som De behager!; ( foreld.) vil de som er enige, behage ( eg. 'finne for godt') å gi dette til kjenne; (i høflig spørsmål for å få gjentatt noe man ikke har oppfattet) hva behager? ( eg. 'hva behager det Dem å si') / hva behager! er De frekk? Etym.: mnty.; 2. ledd sm. ord som gno. haga passe, ordne" Det var flere betydninger her av "Hva behager", men hvilken av dem mener du? =) Det er ikke jeg som har skrevet hverken Bibel eller annet. Nei, da ville nok den vært ganske annerledes, og det ville vært ytterst få som trodde på det, og de som trodde ville ha vært innlagt på psykriatrisk avdeling for lenge siden. Om jeg har forstått uttrykket "Hva behager?" ; Så passer det å tilføye det i en slik sammenheng som dette? Gjør det ikke Ei heller meg som har bevitnet og observert noe. Det er da enda godt. For din egen del mener jeg. For om du hadde dette, så ville nok en innleggelse vært like rundt hjørnet Men kjenner nære som har gjort det. Da burde du vurdere å anbefale dem å oppsøke proffesjonell hjelp, slik at de kommer ut av uføret. Det å ha hallusinasjoner og være psykotisk kan ikke være spesielt behagelig... Eller hva tror du? Tror du det behager dem å leve med disse sanseforvregningene? Og hvorfor skal man avfeie blankt det som jo er konkrete militære rapporter, 8 dr avhandlinger m.m.? Hvilke konkrete militære rapporter? Så om man er åpen for muligheter og ikke har problemer med det, så "trenger man hjelp"..? Nei. Men det kommer jo helt an på situasjonen. Dersom man ser UFOer, bruker ullsengetøy etc. for å unngå stråling fra TV etc. så vil man antagelig vis trenge litt hjelp. Slapp av. Tipper jeg er minst like veloverveid og frisk som deg Aha, så du bare tøyser altså ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hva behager? Det er ikke jeg som har skrevet hverken Bibel eller annet. Ei heller meg som har bevitnet og observert noe. Men kjenner nære som har gjort det. Og hvorfor skal man avfeie blankt det som jo er konkrete militære rapporter, 8 dr avhandlinger m.m.? Må bare si at jeg har VELDIG liten tro på at en rase fra en annen planet, med den teknologien som må til for å reise i rommet, ville kommunisert med oss ved å trampe maten vår flat... Det blir liksom for dumt når vi selv kan trykke på en knapp og kommunisere med andre på andre siden av kloden i løpet av sekunder, men enda ikke klarer å reise store strekninger i rommet.... Er du ikke enig? Så dette med kornsirkler tar jeg med et stor lass med salt... Hva alt annet er skal jeg ikke gå inn på, men det virker som du vil ha sluttsummen av ALT dette til å bety at det kun er en gud eller noe slikt... Er det riktig? Så om man er åpen for muligheter og ikke har problemer med det, så "trenger man hjelp"..? Slapp av. Tipper jeg er minst like veloverveid og frisk som deg Nei, men det er en forskjell på å være åpen for dette, (det er jeg også, og de fleste andre skeptikere også, vi er åpen for hva pokker det måtte være vi, bare det medfører et minstemål av bevis...), og TRO fullstendig på at dette er sant... Så når du skriver "temmelig sikker på" så sier det ihvertfall meg at du er villig til å anta dette som sant på et syltynt grunnlag, omtrent som en konspirasjons teoretiker, eller religiøs. Faktum er nemlig at religiøse vrangforestillinger ikke skiller seg ut fra andre vrang forestillinger, men fordi de religiøse vrangforestillingene er "tradisjon", og antagelig fordi det er for mange med slike vrangforestillinger, blir ikke religiøse slept skrikende til psykriatrien... og det kan sikkert være like godt, da det er mange nok religiøse i psykriatrien allerede... I følge mine "kilder" (har en del "inside" venninner og kompiser som jobber i nettopp psykriatrien...) så er omtrent halvparten av pasientene religiøse det har snappet for, de fleste av dem fordi de har forsøkt å finne bevis for gud og mislykkes i det, eller triste skjebner av utfrysning og slike ting.... Men religiøse er overrepresentert der, og mine "insides" lurer også på hvorfor dette ikke kommer frem i media.... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er så temmelig sikker jeg vil jeg. Spør ikke deg om det. Det er ikke dermed sagt at jeg blir veldig forbauset om jeg tar feil. Sannsynlighetsgraden baserer jeg på mengden og omfanget av indisier opp gjennom historien, der så mange fellestrekk går igjen ( Les feks Esekiel og Jeremiah i Bibelen, og gjør deg din tekniske oppfatning av beskrivelser der) Har jeg sagt at kornsirkler betyr at de nøvendigvis "kommuniserer med oss"? Mer sannsynlig å anta at det bare er en slags form for grafitti/lek noen aliens driver med. Og tro ikke at de alle nøvendigvis er så hensynsfylle at de bryr seg om det er "vår mat" Hva dette med avstander i rommet angår, begrenser du deg til en vurdering basert på det vår egen videnskap kjenner til om dette og mulige måter forflytte seg på. Ta høyde for at aliens har en videnskap og teknologi som ligger millioner av år foran vår. Tenk litt på det. Det er nemlig slett ikke umulig. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Er så temmelig sikker jeg vil jeg. Spør ikke deg om det. Det er ikke dermed sagt at jeg blir veldig forbauset om jeg tar feil. Sannsynlighetsgraden baserer jeg på mengden og omfanget av indisier opp gjennom historien, der så mange fellestrekk går igjen ( Les feks Esekiel og Jeremiah i Bibelen, og gjør deg din tekniske oppfatning av beskrivelser der) Jada, min søster var igjennom dette "stadiet" som ung hun også, der hele bibelen plutselig ble full av spor og antydninger av aliens, men hvor er bevisene hen? L Hubbard skrev om thetanere som sprengte sine onde fiender på jorden og at vi, mennekene som bor her nå, er fulle av atomer frathetanere og derfor må renses med vitaminer, men det gjør faktisk ikke historien mer troverdig selv om dette også står i scientologenes hellige bok, like lite som disse fortellingene i bibelen er troverdige av samme grunn. Har jeg sagt at kornsirkler betyr at de nøvendigvis "kommuniserer med oss"? Mer sannsynlig å anta at det bare er en slags form for grafitti/lek noen aliens driver med. Og tro ikke at de alle nøvendigvis er så hensynsfylle at de bryr seg om det er "vår mat" Hva dette med avstander i rommet angår, begrenser du deg til en vurdering basert på det vår egen videnskap kjenner til om dette og mulige måter forflytte seg på. Ta høyde for at aliens har en videnskap og teknologi som ligger millioner av år foran vår. Tenk litt på det. Det er nemlig slett ikke umulig. Det er gjeldende "teori" bland ufo tilhengerne at de forsøker å kommunisere med oss, ikke noe jeg fant på... Hvis det er en lek, vel, da gjenstår det fremdeles å bevise det ETTER at man har bevist at kornsikrler faktisk er laget av aliens... Blir helt håpløst og bakvendt å ta det andre veien... Faktum er at man må ha opp til en viss grad av teknologi for å ferdes i rommet og det kan det godt være at andre arter på andre planeter har gjort (Vi foreksempel begynte først utviklingen ETTER at dinoene ble utryddet for 65 millioner år siden. (som er den mest gangbare teorien akkurat nå...). Tenk deg om vi hadde fått utvikle oss i de tre hundre og femti millioner av år UTEN dinoene, da er det ikke godt å si hvor vi, som art hadde vært nå... Eller at vi hadde sluppet mørketiden under kristendommen, da hadde vi vært tusen år før vi er nå med stor sannsynlighet... Så ja, det er sannsynlig at en annen art, en som har sluppet tidligete "til" om du vil, altså uten dinoer og religion, har teknologi som er sol år foran oss... I så fall vil jeg vel tro at vi ligger jævelig tynt an om de kom hit, for da var det nok ikke for å leke seg at de kom, men for å plyndre ressurser.... noe å tenke på, for de ville antagelig sett på oss som primitive dyr de med letthet kunne utrydde om vi ble for plagsomme for dem... Det hadde faktisk bare vært å satt i gang noen kriger her på jorden, så gjør vi jo gladelig jobben selv... Men dette gjenstår det også å bevise... Og hvor sannsynlig syntes DU det høres ut at de eer her for å leke seg? Seriøst? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ahh.. nå begynner det igjen med dette "bevis", "faktisk".. Tro og men hva du vil for meg, for all del. Og jeg ser det som jeg ser det. Ferdig med det Plyndre ressurser? Ja det kan tenkes at noen gjør det. Men er de kommet så milevis lenger enn oss som de muligens har i utvikling, er de ikke avhengig av denne planeten for å få ressurser. Og om Ashtar commandoen beskytter oss, passser de på. Der skal altså også Kristus befinne seg. Bibelen (m.m) indikerer både gode og onde aliens (djevelen og hans "demoner" som eks på\ sistnevnte) Og de er sikkert blant oss på sett og vis. Ellers må vi regne med at så langt utviklede rase er underlagt visse universelle lover, som hindrer dem i å foreta seg akkurat hva som helst her på jorden. Men, ja det kan godt være vi ligger tynt an. Og kan vente en invasjon lign den i "Independence Day". Hvem vet. Men enn så lenge får vi håpe at Ashtar command er reell, og den beskyttende faktor den hevdes å være http://www.veoh.com/...htar+talsperson Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Er så temmelig sikker jeg vil jeg. Spør ikke deg om det. Det er ikke dermed sagt at jeg blir veldig forbauset om jeg tar feil. Sannsynlighetsgraden baserer jeg på mengden og omfanget av indisier opp gjennom historien, der så mange fellestrekk går igjen ( Les feks Esekiel og Jeremiah i Bibelen, og gjør deg din tekniske oppfatning av beskrivelser der) Har jeg sagt at kornsirkler betyr at de nøvendigvis "kommuniserer med oss"? Mer sannsynlig å anta at det bare er en slags form for grafitti/lek noen aliens driver med. Og tro ikke at de alle nøvendigvis er så hensynsfylle at de bryr seg om det er "vår mat" Hva dette med avstander i rommet angår, begrenser du deg til en vurdering basert på det vår egen videnskap kjenner til om dette og mulige måter forflytte seg på. Ta høyde for at aliens har en videnskap og teknologi som ligger millioner av år foran vår. Tenk litt på det. Det er nemlig slett ikke umulig. Du har ikke tenkt at det er våre egne satelittter som kan ha teknologi basert på mikrobølger til å lage kornsirkler da? Store kornsirkler har bare vist seg i nyere tid etter at satelitter har blitt skutt opp av mennesker. Det er det jeg tror til nå om kornsirkler. Why Microwaves:Research by Dr Levengood (of BLT Research Team), an American biophysicist, corroborated by the analyses of Ken Larsen, a British biologist, has shown that the way in which the stalks (wheat, rapeseed…) are flattened without being broken or damaged [p. 25…] is typical of a UHF microwave effect. Thus one can see stalks of rapeseed curving at 90 degrees, the flowers of which are still intact, although those same rapeseed stalks break easily when one attempts to bend them over by hand [p. 151]. The new position taken up by the plant becomes fixed. It continues to grow horizontally [p. 3 and 158] and breaks if one tries to return it to the upright position [p. 140]. Phenomena of electromagnetic origin have been observed at the locations: irregular compass behaviour [p. 172], disturbance of electrical apparatus [p. 44, 60 and 172-173], disturbance of radio frequencies, luminous flashes [p. 34, 52, 65 and 95], cracking sounds [p. 52, 63, 66 and 172-173], animals obviously unwell [p. 65 and 81], dowsing effects [p. 177-178], etc. Numerous positive effects (spontaneous cures, feelings of peace…) or negative effects (temporary paralysis, mental confusion, loss of memory, terror…) have also been observed in humans [LP98]. Let us remember that certain effects could also be explained by a reaction of fertilisers or pesticides subjected to microwave radiation, a reaction which could release toxic gases [LP98, who mentions organic phosphates]. The appearances of luminous flashes and the cracking sounds are not inevitably objective phenomena and they could be only feelings induced in the brain of the witness by an electromagnetic field. Albert Budden gives an example of such magnetophosphenes: "If the brain of the subject is exposed to an [alternating] magnetic field whose frequency varies from 10 to 100 Hz and whose power varies from 200 to 1,000 G, the subject will see flashes of light [...] in the top left corner of his visual field." [AB98 p. 59-60, citing research by L. Ruttan, M. Persinger and S. Koren]. The investigator Busty Taylor showed that samples of plants or ground taken in a crop circle could be attracted by a simple magnet [AB98 p. 50-51]. That could be explained by the fact that the ferromagnetic particles present in the dust of the atmosphere were bound with the site of the circle, after or during its creation. Some of these particles have been scrutinised under microscope. They seemed to have melted when touching the soil or the plants to create a fine cracked glaze. A bird was found within one particular formation and its body appeared literally to have exploded, as if it had been cooked alive in a microwave oven. In other formations some dried out hedgehogs were discovered [LP98]. Also wheat grains are dehydrated and crunchy. They are less conductive according to work by Dr Levengood. Microwave laser technology appeared during the 50s and has been improving in keeping with the increasing complexity of the crop circles. Is it a mere coincidence? More than 50% of the circles observed in England have appeared during cloudy or rainy weather: the cloud cover would allow the origin of the microwave firing to be hidden. Microwaves are able to pass through clouds and act through falling rain, and they are perhaps less damaging to plants when it is raining. Certain patterns suggest the use of a rotating beam with variable diameter according to the circles in question [PDCA89 p. 156], which might correspond to either the natural or deliberate dispersion of a maser beam, fired from a high altitude. The diameter is estimated to be less than 30 centimetres at a distance of 20 kilometres. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Her er hva jeg personlig tror hendte i myten om den bibelske jesus: Etter å ha sett en del på bibelen, og på andre religioner og oppstartede sekter, som fx cargo cult, mormonere, scientologer og ikke minst harols camping, pluss lest en hel del om bibelens historie og tilblivelse så ser jeg for meg følgende scenario. Jesus er en veltalende fyr som kanskje kjente en del folk som hadde vært i østen og som kunne en del fancy ordtak (Vi vet at de fleste ordtakene han hadde kommer nettopp fra østen, som det gyldne bud som ble ytret 1000 år før bibelen fremsatte dem som orginale fra jesus...) og som hadde tale gavene i orden. At han talte til spesielt store forsamlinger, at han helbredet noen, vekket døde, gikk på vannet og andre lignende myter gjorde han nok ikke, men slike "skrullinger" har det med å være litt energiske og ikke minst karismatiske, og de får derved svakere sjeler til å følge seg. Dette kan også jesus ha gjort med sine tolv disipler, som vi ikke engang vet for sikkert om faktisk var tolv, tallet kan faktisk være hentet fra nettopp horus sin historie for å virke mer troverdig... Vi vet i dag at mye av mytene om jesus i bibelen er kopier fra eldre myter og religioner, antagelig for å lage det hele mer troverdig og eldgammelt.. Jesus var høyst sannsynlig en messias blandt flere hunde på den tiden, da samtidens forfattere ofte refererer til religiøse skrullinger som løp rundt og hevdet at de faktisk var messias og jesus var nok bare en av disse, MEN han gjorde noe som ingen av de andre gjorde, nemlig lovte bort evig liv i guds store masterplan, nemlig ødelegelsen av jorden der gud igjen skulle drepe alle som ikke trodde på yahwe/jesus, noe jesus for sikkerhets skyld faktisk trodde på selv. Ser man tilbake på hva han sa er det ingen tvil om at han faktisk trodde at han skulle komme tilbake å dømme før tilhørerne som sto der å hørte på ham hadde smakt døden (dette er et krav som paulus også trodde på, han trodde faktisk at det var om å gjøre å reise rundt å sanke sjeler (frelse dem) fordi opprykkelsen skulle skje snart) Senere, i de forfalskede brevene der paulus sitt navn ble brukt som forfatter, går det klart frem at unnskyldningene kommer på løpende bånd når dette ikke skjedde, som at tempelet i jerusalam, der al aksa moskeen i dag ligger, skal gjenreises og anti krist skal komme å sitte på tronen der før jesus kommer og lignende visvas, men også paulus trodde at han ville få oppleve at jesus kom tilbake.... Når det nå lakket og lidde og ingen jesus kom (ikke så rart, da de fleste mennesker, enten de påstår de er guds sønn eller ikke, skjelden kommer tilbake igjen...) begynte en del av de som var lurt til å tro på denne sjarlatanen å rable ned ting de mente de husket om jesus, det første skrevne ordet om jesus kom faktisk 50 år etter hans død, og en trenger ikke å være Einstein for å forstå at historiene overgikk virkeligheten en del.... Og slik fikk jesus sine super krefter, en helt vanlig landsby skrulling som faktisk trodde han var jødenes etter lengtede konge i den grad at han fikk andre til å tro på det også. I begynnelsen var det en hel haug med rettninger og meninger i blandt de som kalte seg kristne, de kranglet om jesus liv og virke, der noen påsto at jesus bare var en gudelig ånd til de som mente at jesus var en helt vanlig mann som snakket litt med gud og dette gikk frem og tilbake i ca 200 år til kirke fedrene tok tak og "ryddet" opp og bestemte seg for hva som var riktig og hva som var galt i mytene som florerete rundt. Så satte de sammen en bibel bestående av 27 bøker som vi i dag vet at godt over halvparten av bøkene og versene er forfalskninger skrevet i andres navn mens vi ikke aner hvem som faktisk skrev det andre som står i bibelen.... Jesus var antagelig en religiøs landsby skrulling som noen svake sjeler trodde på i sin desperasjon og som andre valgte å spinne videre på og det meste av det de hadde å spinne videre på var allerede overdrevet, mytisk og ren løgn... Og det er alt kristendommen har å vise til faktisk, ren løgn spunnet på myter og en historie INGEN noensinne hadde festet lit til om det ikke var trykket inn mellom to permer og kalt for hellig.... Vi ser det samme skje selv i dag, der skrullinger som Harols Camping, som har spådd feil på datoen for dommedag to ganger, FREMDELES har en fanskare av mindre karismatiske skrullinger i kjølevannet av seg som fremdeles tror det han sier. Vi så dette i Joseph Smith, grunnleggeren av mormoner sekten, som egentlig lagde hele sekten fordi han var så kåt at han ville lage det lovlig å ha flere koner. Vet ikke om noen har lest den mormonske bibel jeg, men den består for det meste av et rip off av GT og et sammen surium av religiøse feber fantasier trukket rett ut av ræva til en religiøs skrulling som trodde alt for godt om seg selv og som var karismatisk (og voldelig) nok til å overbevise andre om at han hadde riktig. Så har vi cargo kulten i stille havet, der det fremdeles sitter folk å tror at det en dag vil komme båter med ufattelige rikdommer og velstand fordi en viss John From skulle ha lovet det... Historien vi finner i bibelen er jo akkurat dette, Jesus er egentlig ikke noe mer enn Josph Smith eller Harold Camping eller den mytiske John From. Mer skal tydeligvis ikke til for å rundlure ignorante mennesker som ikke er så nøye med sannheten i det de tror på, kun troen i hva de selv tror er riktig. At kristendom har 2 milliareder tilhengere er ikke så rart når den har blitt truet på folk av det samlede europa i flere hundre år. Det var europeerne som reiste og "fant" verden og de hadde med seg dette jødeliket på korset som de, ofte med brutal makt, kjørte opp i ræva til alle de fant, så dette er jo ikke annet enn oppskriften på en skikkelig propaganda maskin og sier ikke noe om sannheten i kristendom og jesus i det hele tatt. Problemet med dette er at løgnen har blitt for stor til å eksponeres... Før kanskje nå, i dag.... Og det er jo det som skjer rundt om i europa, det er jo grunnen til at folk slutter å tro på disse mytene, slutter å være kristne, for kristendommen har faktisk ingenting når man begynner å se skikkelig på den, ikke et eneste bevis, skriftene som sies å være guds ord er et sammensurium av forfalskninger, tillegg, løgner og skrevet av forfattere vi bare har bibelens ord på at skrev dem og det sier ikke mye lenger når makten til å overtale folk med vold er tatt fra kirkene.... Men jesus er høyst sansynlig en gedigen løgn, spunnet videre på av en liten gruppe skrullinger der ting ble dratt helt ut av proposjoner før de ble skrevet ned og redigert, forfalsket, oversatt, redigert igjen samt oversatt med skrivefeil og mangler, oversatt igjen, redigert, utelatt.... osv Så er det en ting jeg så og si er helt sikker på, 98,99%, så er det at jesus er en myte basert på en reeligiøs landsby skrulling noen tilfeldigvis trodde på og som tilfeldigvis ble plukket opp av keiseren i den største sivilasjonen på den tiden. Hvis ikke det hadde skjedd hadde kristendom gått til grunne akkurat som resten av de gudene som folk trodde på den gangen... Det er hva jeg har dratt ut av historien til bibelen så langt... Når evangeliene er skrevet er for mye synsing: Det kan være at skribenter skrev ned mye av det Jesus gjorde og apostlene samlet mange av dets skriverier og sammenlignet det med det de selv opplevde siden apostlene var øyenvitner. En ting er sikkert, om evangeliene virker usammenhengende og full av motstridigheter, så er det av det jeg har funnet, Guds verk. Det er om de fire evangeliene Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Desse kan lignes med de 4 ansikter av livs-vesena i Esekiel og Johannes åpenbaring,Esek. 1,10 Slik så ansiktene deres ut: De hadde menneskeansikt foran, og alle fire hadde løveansikt på høyre side, okseansikt på venstre side og ørneansikt bak. Altså 4 ansikt. Menneskeansikt, løveansikt, okseansikt, og ørneansikt Og evangeliene har fire forskjellige farger som forhenget til tabernakelet i GT. Exodus 26,1 Moreover thou shalt make the tabernacle with ten curtains of fine twined linen, and blue, and purple, and scarlet: with cherubims of cunning work shalt thou make them. Exodus 26,31 And thou shalt make a vail of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen of cunning work: with cherubims shall it be made: Exodus 27,16 And for the gate of the court shall be an hanging of twenty cubits, of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen, wrought with needlework: and their pillars shall be four, and their sockets four. Det er fint lin, som er fargen hvit. Så er det blått, lilla og skarlagensrødt. Et artigt puslespill. Matteus-evangeliet: Løftet om Messias som kom fra Abraham, ættetavlen i Matteus begynner med Abraham. Dette er evangeliet som viser den kongelige Messias ved Jesus. Dette viser til ansiktet løven, den kongelige. Og fargen lilla er fargen for kongelige(les markus 15,17) Markus-evangeliet: Viser Jesus som tjeneren som tjener og tjener folket, oksen, offeret som skal ofres i blod, rødt. Lukas-evangeliet: Evangeliet hvor Jesus blir mest uttalt som Menneskesønnen(the son of Man) hvorpå ættetavlen her går helt tilbake til Adam. Menneskesønnen med menneske-ansikt, mennesket uten synd som gjorde oss ren ved å tro på Han, hvit er fargen her, vi er vasket hvit ved Menneskesønnen. Johannes-evangeliet: Jesus som kom fra himmelen, utsendt av Gud. Ørnen fra himmelen, himmelblått. Og her om rekkefølgen i evangeliene med mønster i tekstene. Rekkefølgen i de 4 evangelier, enten er det smarte mennesker som har satt sammen bibelens 66 bøker i den rekkefølgen vi ser idag, eller så er det Gud. Det er iallefall i mine øyne ikke tilfeldigheter lenger.Til og med jødenes Tanakh, som er deres samling av GT, forkludrer rekkefølgen så det ikke stemmer med deres hebraiske alfabet på 22 bokstaver. Men de 39 bøkene i GT og de 27 i NT får det til å passe helt perfekt. 66 bøker gjør at hver bokstav har 3 bøker i seg, se http://biblewheel.com/ for illustrasjon. Den 18. bokstaven, er Tzaddi, etterfulgt av Quph, Resh, Shin, og Tav som er den 22. og siste bokstav. Den 18. boken er Jobs bok, og plusser man 22 med 18, så får man den 40. boken som er i samme bokstav Tzaddi. Matteus-evangeliet, etterfulgt av Markus i bokstaven Quph, Lukas i Resh, og Johannes i bokstaven Shin. Bokstavene viser at det har en grunn denne rekkefølgen, selv om mange har en idiotisk mening om at det er Markus som er skrevet først. Den tredje boken i bokstaven Tzaddi er 18+22+22 som er den 62. boken, 1.Joh brev. Job handler om hvor Gud synes Job er den mest rettferdige på jord, men Satan vil sette det ut på prøve. Og den evige krangelen med sine venner om Guds rettferdighet. Passer meget godt i bokstaven Tzaddi. Tzadakah er det hebraiske ordet for retteferdighet, eller Tzaddik som betyr rettferdig. I de synoptiske evangelier er det mange vers som er lik hverandre, men det som skiller Matteus-evangeliet fra andre evangelier, er ordet, rettferdig, og rettferdighet. Se forskjellene i Lukas. Lukas-[6:21] Blessed are ye that hunger now: for ye shall be filled. Matteus-[5:6] Blessed are they which do hunger and thirst after righteousness: for they shall be filled. Lukas-[6:22] Blessed are ye, when men shall hate you, and when they shall separate you from their company, and shall reproach you, and cast out your name as evil, for the Son of man’s sake. Matteus-[5:10] Blessed are they which are persecuted for righteousness' sake: for theirs is the king¬dom of heaven. Lukas-[12:31] But rather seek ye the kingdom of God; and all these things shall be added unto you. Matteus-[6:33] But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you. Lukas-[9:48] And said unto them, Whosoever shall receive this child in my name receiveth me: and whosoever shall receive me receiveth him that sent me: for he that is least among you all, the same shall be great. Matteus-[10:40] He that receiveth you receiveth me, and he that receiveth me receiveth him that sent me. He that receiveth a prophet in the name of a prophet shall receive a prophet’s reward; and he that receiveth a righteous man in the name of a righteous man shall receive a righteous man’s reward. Lukas-[11:50] That the blood of all the prophets, which was shed from the foundation of the world, may be required of this generation; From the blood of Abel unto the blood of Zacharias, which perished between the altar and the temple: verily I say unto you, It shall be required of this generation. Matteus[23:35] That upon you may come all the righteous blood shed upon the earth, from the blood of righteous Abel unto the blood of Zacharias son of Barachias, whom ye slew between the temple and the altar. I 1.Joh brev finner vi også rettferdighet [vss. 2.28f] And now, little children, abide in him; that, when he shall appear, we may have confidence, and not be ashamed before him at his coming. If ye know that he is righteous, ye know that every one that doeth righteousness is born of him. [vss. 3.7f] Little children, let no man deceive you: he that doeth righteousness is righteous, even as he is righteous. He that committeth sin is of the devil; for the devil sinneth from the beginning. For this purpose the Son of God was manifested, that he might destroy the works of the devil. Whosoever is born of God doth not commit sin; for his seed remaineth in him: and he cannot sin, because he is born of God. In this the children of God are manifest, and the children of the devil: whosoever doeth not righteousness is not of God, neither he that loveth not his brother. men også det hebraiske ordet "Tzavah" som betyr "command" vss. 2.7f] Brethren, I write no new commandment unto you, but an old commandment which ye had from the beginning. The old commandment is the word which ye have heard from the beginning. Again, a new commandment I write unto you, which thing is true in him and in you: because the darkness is past, and the true light now shineth. [vss. 3.21f] Beloved, if our heart condemn us not, then have we confidence toward God. And whatsoever we ask, we receive of him, because we keep his commandments, and do those things that are pleasing in his sight. And this is his commandment, That we should believe on the name of his Son Jesus Christ, and love one another, as he gave us commandment. And he that keepeth his commandments dwelleth in him, and he in him. And hereby we know that he abideth in us, by the Spirit which he hath given us. Der er en nøkkel-link mellom Matteus og 1.Joh, og det er For there are three that bear witness in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one. 1 John 5:7 (Spoke 18, Cycle 3) And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost: Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen. Matthew 28:18ff (Spoke 18, Cycle 2) But if he will not hear thee, then take with thee one or two more, that in the mouth of two or three witnesses every word may be established. Matthew 18:16 (Spoke 18, Cycle 2) Job: Wisdom of God's Rightousness Matthew: Gospel of God's Rightousness 1.John: Practicce of God's Rightousness Den som har øre, må høre, eller se den som har øyne. Ellers kan du se mye av det jeg skal forklare her. http://www.biblewhee...ticSolution.php Så over til Markus, og bokstaven Quph, som er bokstaven etter Tzaddi.Her har du også den 19. boken, Salmene, som er boken med mest kapitler, og som har kapittel 119 med sine 176 vers, 8 vers for hver hebraisk bokstav, f.eks versene for bokstaven Quph begynner i vers 145 til og med 152. Og der står f.eks AV Ps 119:145 I cried (qara) with my whole heart; hear me, O LORD ... AV Ps 119:146 I cried (qara) unto thee; save me, and I shall keep thy testimonies Her ser du at "quara" betyr "cry", og Salmene er den boken som har mest "I Cry" i seg, passer godt i bokstaven Quph i bibelhjulet. Over til Markus evangeliet, som sies å være et evangelium i stadig bevegelse, plutselig er de der, så skjer det noe rettt etter det, meget kompakt evangelium med mye hendelser. Og det hebraiske ordet Qal som betyr "swift" "rask" kategoriser Markus-evangeliet, og her er paralellene. Matteus[14:13] and when the people had heard thereof, they followed him on foot out of the cities. And Jesus went forth, and saw a great multitude, and was moved with compassion toward them ... Markus-[6:33] And the people saw them departing, and many knew him, and ran afoot thither out of all cities, and outwent them, and came together unto him. And Jesus, when he came out, saw much people ... Lukas-[9:11] And the people, when they knew it, followed him: and he received them, and spake unto them of the kingdom of God, and healed them that had need of healing. Matteus-[19:16] And behold, one came to him and said, Teacher, what good thing shall I do, that I may have eternal life? Markus-[10:17] And as he was going forth into the way, there ran one to him, and kneeled to him, and asked him, Good Teacher, what shall I do that I may inherit eternal life? Lukas-[18:18] And a certain ruler asked him, saying, Good Teacher, what shall I do to inherit eternal life? Matteus-[14:34] And when the men of that place had knowledge of him, they sent out into all that country round about, and brought unto him all that were diseased; Markus-[6:54] And when they were come out of the ship, straightway they knew him, And ran through that whole region round about, and began to carry about in beds those that were sick ... Som du ser har Markus mye løping i sine tekster som passer med plasseringen i bibelhjulet. Og Markus har en del arameiske ord bevart i oversettelsen, som f.eks Mark 5.41 And he took the damsel by the hand, and said unto her, Talitha cumi; which is, being interpreted, Damsel, I say unto thee, arise. And straightway the damsel arose, and walked; for she was of the age of twelve years. And they were astonished with a great astonishment. Her ser du at Cumi betyr arise som kommer fra de tre hebraiske Quph,Vav,Mem, utales som i Talitha Cumi. Eller f.eks Mark 7.10 For Moses said, Honour thy father and thy mother; and, Whoso curseth father or mother, let him die the death: But ye say, If a man shall say to his father or mother, It is Corban, that is to say, a gift, by whatsoever thou mightest be profited by me; he shall be free. And ye suffer him no more to do ought for his father or his mother; Making the word of God of none effect through your tradition, which ye have delivered: and many such like things do ye. Corban kommer fra det hebraiske Qorban, som begynner med bokstaven Quph, hvor Markus-evangeliet er plassert i bibelhjulet. Så over til 2.Joh brev som er den tredje boken i "Quph, som betyr -Eye of a needle". 2.Joh brev blir den minste "boken" i bibelens 66 bøker, som passer med det minste evangeliet, Markus. Og kontrasten, salmenes bok som er den største boken i bibelen. Ellers kan du se mye av det jeg forklarer her. Lukas i Resh, og Johannes i bokstaven Shin.I Resh, den 20. bokstaven finner du Salomos Ordspråk, Lukas, og 3.Joh brev. Resh betyr hode, først og fremst, men mye mer, som f.eks begynnelse, men det skrives Reshith. I Salomos Ordspråk finner du setningen Reshith Chokmah, som betyr "beginning of wisdom", denne boken blir kalt "Mishlei" på hebraisk som betyr "ordspråk", oversatt til gresk, så blir det "parabole" som på norsk betyr "lignelser", slik Jesus talte til folket i lignelser. I Lukas finner du at Jesus voks i visdom. Luk 2.40 And the child grew, and waxed strong in spirit, filled with wisdom: and the grace of God was upon him. 52 And Jesus increased in wisdom and stature, and in favour with God and man. Lukas som er lege, som på hebraisk betyr "Ropheh", og å helbrede betyr "Rapha" som skriver til Theophilus som betyr "friend of God", finner du i hebraisk "Reyah" som betyr "venn". I paralellene til de andre evangelier finner du at Lukas legger til mye "venn" i sine setninger, i motsetning til de andre evangeliene som ikke gjør det. Se her for "venne-paralellene". http://biblewheel.com//Wheel/Spokes/resh_friend.php Lukas, har mye "Look, Behold, seen, see" i seg. Det hebraiske ordet Ra'ah betyr nettopp desse ordene, og her er paralellene. Matteus-[24:32] Now learn a parable of the fig tree; When his branch is yet tender, and putteth forth leaves, ye know that summer is nigh: Lukas-[21:29] And he spake to them a parable; Behold the fig tree, and all the trees; When they now shoot forth, ye see and know of your own selves that summer is now nigh at hand. Matteus-[5:15] Neither do men light a candle, and put it under a bushel, but on a candlestick; and it giveth light unto all that are in the house. Lukas-[8:16] No man, when he hath lighted a candle, covereth it with a vessel, or putteth it under a bed; but setteth it on a candlestick, that they which enter in may see the light. [11:33] No man, when he hath lighted a candle, putteth it in a secret place, neither under a bushel, but on a candlestick, that they which come in may see the light. Matteus-[8:11] And I say unto you, That many shall come from the east and west, and shall sit down with Abraham, and Isaac, and Jacob, in the kingdom of heaven. But the children of the kingdom shall be cast out into outer darkness: there shall be weeping and gnashing of teeth. Lukas-[13:28] There shall be weeping and gnashing of teeth, when ye shall see Abraham, and Isaac, and Jacob, and all the prophets, in the kingdom of God, and you yourselves thrust out. And they shall come from the east, and from the west, and from the north, and from the south, and shall sit down in the kingdom of God. Og her er en paralell fra alle evangelier hvor Peter fornekter Jesus. Matteus 26.74-Then began he to curse and to swear, saying, I know not the man. And immediately the cock crew. And Peter remembered the word of Jesus, which said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. And he went out, and wept bitterly. Markus 16.71-But he began to curse and to swear, saying, I know not this man of whom ye speak. And the second time the cock crew. And Peter called to mind the word that Jesus said unto him, Before the cock crow twice, thou shalt deny me thrice. And when he thought thereon, he wept. Lukas 22.60-And Peter said, Man, I know not what thou sayest. And immediately, while he yet spake, the cock crew. And the Lord turned, and looked upon Peter. And Peter remembered the word of the Lord, how he had said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. And Peter went out, and wept bitterly. Johannes 18.26-One of the servants of the high priest, being his kinsman whose ear Peter cut off, saith, Did not I see thee in the garden with him? Peter then denied again: and immediately the cock crew. 3.Joh brev er en bønn om fremgang og helse, og om å ikke følge det "onde" som på hebraisk betyr "Ra" eller "Rasha". Den avslutter med "Greet thy friends with name" Ellers kan du se mye av det jeg forklarer her. Johannes i bokstaven Shin. Johannes-evangeliet har ikke så mange paraleller som de 3 andre, men det har sin unikhet også i plasseringen i bokstaven Shin, nest siste bokstav i det hebraiske alfabet, som betyr "tenner" eller "fordøye, tygge", i denne bokstaven finner du bøkene "Forkynneren, Johannes-evangeliet og Judas-brevet". F.eks så betyr "esh" for "ild", og "Shemesh" for "sol", "shem" betyr "navn", så solen er sammensatt av "navnet til ilden". I Forkynneren finner du "intet nytt under solen" x antall ganger, men i Johannes-evangeliet finnar man ikke ordet "solen" en eneste gang, men det som forekommer oftest der, er hvor Jesus sier Han er "lyset" i denne verden, til og med når han mener dagslyset, så sier Han at Han er det lyset. Johannes-evangeliet er også det eneste som benevner at "Siloam", dammen hvor den blinde skulle vaske seg, betyr "sendt", eller "shelach" på hebraisk. Hvor Jesus også sier oftest i Johannes at Han er den "utsendte". Johannes-evangeliet er også det eneste evangeliet som benevner Judas som skrev Judas-brevet som er i samme bokstav i bibelhjulet. Joh 14.22 Judas saith unto him, not Iscariot, Lord, how is it that thou wilt manifest thyself unto us, and not unto the world? Jesus answered and said unto him, If a man love me, he will keep my words: and my Father will love him, and we will come unto him, and make our abode with him. Shin KeyWord seh (lamb). "neither shall ye break (shavar) a bone" of the Passover Lamb (Exo 12:46). AV Ps 34:20 He keepeth (shamar) all his bones: not one of them is broken (shavar). And he that saw it bare record, and his record is true: and he knoweth that he saith true, that ye might believe. For these things were done, that the scripture should be fulfilled, A bone of him shall not be broken. John 19:35f (Spoke 21, Cycle 2) The next day John seeth Jesus coming unto him, and saith, Behold the Lamb of God, which taketh away the sin of the world. John 1:29 (Spoke 21, Cycle 2) Jeg har så vidt lest meg inn i dette, så det er så mye mer, men hvordan skulle noen prester i Nikosia vite at det de satt sammen, kunne senere passe så godt i bibelhjulet. Men dette har sin unikhet i den protestantiske versjonen av bibelen, jeg vet katolikkene har i tillegg de apokryfiske, og mange andre trossamfunn som legger til og trekker fra. Hvilke land har hatt mest fremgang i verden, jo de protestantiske som har bibelens 66 bøker, verken fra eller til, sikkert sånn Gud vil ha det, og legger sin velsignelse i det. Ellers kan du se mye av det jeg forklarer her. Liker du ikke å lese alt dette? Her er en youtube video om evanglienes forskjeller som utfyller hverandre http://www.youtube.com/watch?v=sGVLeC5HbSQ Og her er en om oppstandelsen. http://www.youtube.com/watch?v=kvHiByWIleg Endret 23. januar 2013 av maxRPM Lenke til kommentar
freke Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 usammenhengende og full av motstridigheter, er Guds verk. Hehe, fixed it for ya Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Når evangeliene er skrevet er for mye synsing: Det kan være at skribenter skrev ned mye av det Jesus gjorde og apostlene samlet mange av dets skriverier og sammenlignet det med det de selv opplevde siden apostlene var øyenvitner. Så når moderne forskning konkluderer med at de aller fleste forfatterne av NT's 27 bøker IKKE er de bibelen påstår at de er så fremmer det troverdigheten? Sannheten er at de såkalte øyenvitnene ikke levde når "øyenvitne" skildringene ble sydd sammen. Ihvertfall et av de såkalte øyenvitne skildringene er forfalsket, kopiert på grunnlag av en av de andre "øyenvitne" skildringene, så det du her bedriver er ren ønske tenkning og fri fantasi i favør av egen tro, ikke noe annet. Vi VET at ordene jesus sa til mengden som skulle steine horen, "Den som aaldri har syndet kan kaste den første stenen" er forfalsket, for det er ikke med i orginal manuskriftet, altså det elste av disse skriftene som fremdeles er intakt, og en trenger ikke å være rakett forsker for å forstå at det også er andre ting i NT som er endret, omskrevet, tillagt, fratrukket heller... Fatum er at vi ikke aner hvem som skrev det meste av bibelens NT, vi ANER ikke hva som er fratrukket, forfalsket, tillagt, oversatt feil, utelatt på gjors eller whatnot, i en så stor grad at det faktisk ikke er urimelig å trekke hele oppkokets "sannhet" i skarp tvil. Apostlene kunne med STOR sannsynlighet IKKE lese, det var faktisk ikke vanlig for de aller fleste å lese og skrive på den tiden, og enda mindre er sannsynligheten for at de kunne lese GRESK, som så og si samtelige av disse orginal dokumentene ble skrevet på og da har vi ikke engang tatt med tidsaspektet her, da disse apostlene med stor sannsynlighet var både død og begravet innen orginal dokumentene ble skrevet! Så dette øyenvitne tøvet ditt må du lenger ut på landet med, for det stemmer faktisk ikke i det hele tatt med hva forskerne har funnet. En ting er sikkert, om evangeliene virker usammenhengende og full av motstridigheter, så er det av det jeg har funnet, Guds verk. Selvfølgelig er det guds verk!! Og klart vi TROR på deg.... Hvorfor i all verden skulle vi tro på alle de andre seriøse bibel forskerne verden over liksom, når DU kommer med sannheten her, der du IKKe har latt din blinde gudetro få favør i det hele tatt liksom.... Faktum er at denne guden din har gjort en helt ufattelig dårlig jobb OM dette faktisk var guds verk. For det er vel ikke urimelig å forvente at den guden i det minste kunne klare å editere sitt eget verk slik at det faktisk ble sannferdig, beviselig sannferdig, ikke bare påståelig sannferdig, og ikke baserte seg på et heller tåkete sammensurium av dårlig forfattede tekster, som er fulle av feil, mangler, uriktigheter og helt klare forfalskninger. Det er ikke snakk om en landsby idiots memorarer her, men selve the grand plan fra universets skaper og da forventer ihvertfall jeg meg litt mer enn denne syltynne historien til denne påståtte guden... Vet ikke hvordan det er med deg, mulig du er komfortabel med denne gudens ufattelige slurv, feil og mangler, men for meg vitner dette KUN om skribleriene til kvinne fiendtlige menn som levde i jernalderen... Og her om rekkefølgen i evangeliene med mønster i tekstene. Liker du ikke å lese alt dette? Her er en youtube video om evanglienes forskjeller som utfyller hverandre http://www.youtube.com/watch?v=sGVLeC5HbSQ Og her er en om oppstandelsen. http://www.youtube.com/watch?v=kvHiByWIleg Mønster i tekstene? Du er klar over at dette med kapitler og mer orden i disse dokumentene ble implantert LENGE etter at det ble satt sammen som en bibel? Så det du egentlig sier her, enten du er klar over det elleer ikke, er at gud har editert disse mønstrene men latt tekstene, med alle feil, mangler og forfalskninger være uendret fordi DU skulle finne mønster i dem og på det grunnlaget tro på dette? Hvor er ærligheten DIN hen lurer jeg på? Lenke til kommentar
lenge5 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) "Virkeliggjort"? Eller var det slik at de som skrev NT prøvde å overgå hverandre i å få Jesu liv til å passe med et utvalg av profetiene i GT? Ettersom den Messias jødene hadde ventet så lenge på, i følge "profetiene" skulle være av "Davids hus og ætt", prøvde en av dem å få til denne koblingen ved å "la Jesus bli født" i Bethlehem, fordi det angivelig var der Josefs familie kom fra. Vel, skal en tro bibelen var ikke Josef faren til Jesus, og ettersom Maria ikke var av "Davids hus og ætt" kunne følgelig heller ikke Jesus være det. Helbom. Ingen oppfyllelse av noen profeti. Profetiene i GT omtalte en ny, stor jødisk konge, men istedet fikk man en død nasareer som skulle gi opphav til en ny religion. Helbom for profetien, med andre ord. Romerikets keiser, Cæsar Augustus har bestemt ved lov at alle må vende tilbake til sin fødeby for å la seg innskrive i manntall. Josef reiser derfor til byen, hvor han ble født, Betlehem. Det er kommet mange til Betlehem for å la seg innskrive i manntall og det eneste overnattingsstedet Josef og Maria kan finne, er en stall. Her , hvor det er esler og andre dyr, blir Jesus født. Maria svøper ham i noen tøystykker og legger ham i en krybbe som dyrene vanligvis spiser av. Maria, Josef og Jesus tilhører Davids ætt. Det var uten tvil Jehova Gud som ledet keiser Augustus til å lage denne loven om at alle skulle innskrives i manntall. Det gjorde at Jesus kunne bli født i Betlehem, den byen som skriften lang tid i forveien hadde utpekt som den byen hvor den lovte hersker skulle bli født. ( lukas 2:1-20 og Mika 5:1 ) Endret 8. april 2013 av lenge5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Romerikets keiser, Cæsar Augustus har bestemt ved lov at alle må vende tilbake til sin fødeby for å la seg innskrive i manntall. Josef reiser derfor til byen, hvor han ble født, Betlehem. Det er kommet mange til Betlehem for å la seg innskrive i manntall og det eneste overnattingsstedet Josef og Maria kan finne, er en stall. Her , hvor det er esler og andre dyr, blir Jesus født. Maria svøper ham i noen tøystykker og legger ham i en krybbe som dyrene vanligvis spiser av. Maria, Josef og Jesus tilhører Davids ætt. Det var uten tvil Jehova Gud som ledet keiser Augustus til å lage denne loven om at alle skulle innskrives i manntall. Det gjorde at Jesus kunne bli født i Betlehem, den byen som skriften lang tid i forveien hadde utpekt som den byen hvor den lovte hersker skulle bli født. Det er liksom ikke måte på godtroenhet i dette du skiver... Som om det skulle være den reneste sannhet det bibelen babler om liksom, totalt uten viten om de faktisk forhold på den tiden... Det var ingen manntall og hvis det var så var den ikke på det tidspunktet bibelen sier at den var, så dette er sludder og vås fra ende til annen, men det er liksom ikke så nøye for religiøse hva fakta sier, ikke sant? Lenke til kommentar
lenge5 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Jesus som er Kristus er et skapt individ og er den nest største person i universet. Jehova Gud og Jesus utgjør til sammen de foresatte øvrigheter ( overordnede myndigheter ) Rom 13: 1 ) for alle skapninger. Han ble til for utallige årtusener siden som sin Far, Jehova, første og eneste direkte skaperverk og på grunn av hans prøvede og fullkomme ulastelighet utnevnte Jehova ham til den som skulle hevde og herliggjøre Jehovas navn og være livets store formidler for menneskeheten. En av hans titler, Kristus betyr Messias, den salvede. Jesus eller Jeshua er den forkortede form for det hebraiske Jehoshua som betyr Jehova er frelseren. Endret 9. april 2013 av lenge5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 TRor du på alle påstander like blindt eller gjør du et unntak for bibelen? Jeg bare lurer? Lenke til kommentar
lenge5 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Gud hadde skapt Jesus som sin førstefødte Sønn, brukte han ham som sin medhjelper da han skapte hele den øvrige del av skaperverket. ( kol 1: 16-18 ) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Gud hadde skapt Jesus som sin førstefødte Sønn, brukte han ham som sin medhjelper da han skapte hele den øvrige del av skaperverket. ( kol 1: 16-18 ) Students, sit earnestly in zazen, and you will realize that everything born in this world is ultimately empty, including oneself and the original face of existence. All things indeed emerge out of emptiness. The original formlessness is the "Buddha," and all other similar terms -- Buddha-nature, Buddhahood, Buddha-mind, Awakened One, Patriarch, God -- are merely different express- ions for the same emptiness. Misunderstand this and you will end up in hell. (Ikkyu Sojun) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Gud hadde skapt Jesus som sin førstefødte Sønn, brukte han ham som sin medhjelper da han skapte hele den øvrige del av skaperverket. ( kol 1: 16-18 ) Du er jo bare en papegøye jo..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå