maxRPM Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg tror du med viten å vilje alltid må si at kristendommen står bak drap og vold i historien, når du vet at sånt står det ingenting om hos Jesus og disiplene. Men fordi mye drap og vold har skjedd, så betyr det bare at de ikke trodde Jesus og disiplene så rent som man kan gjøre nå eller på apostlenes tid. De blandet det med hva de var vant til. Krig om land og forsvar. Jasså? Så den flere ti år lange krigen mellom kaotlikker og protestander var bare en krig om land og forsvar? Du glemmer en ting, det var ikke land de kriget om, men hvem versjon av den kristne gud som hadde den lengste penisen.... Hva med konflikten mellom katolikker og protestanter i Irland? Jada, klart den har andre årsaker også, men i bunn finner du faktisk religion der... Hadde du tatt vekk disse fordummende, idiotiske påstandene hadde de ikke hatt stort å krige om... Så her tar du feil... At du heller vil bli slått og slått og slått enn å forsvare deg sier ingenting om hvor mye urett og ufred kristendom har stelt i stand i verden. for du kan ikke skylde på enkelt mennesker her da de ikke hadde gjort det kristne har gjort uten den ideologien de tror er riktig til å lede seg. Og bare så det er sagt, får vi noen gang et flertall av kristne her i landet så ser ihvertfall ikke jeg bort i fra at dere hadde vært i gang igjen med tvang og trusler, vold og annen faanskap, for da hadde dere hatt RETTEN til å være klyser fra gud, som jo bare er glad for hvert eneste menneske dere hadde "frelst"... Det er bare slik dere er... Ligger dere under så er dere så ydmyke som sauer, men så fort dere lukter makt kommer stålet bak ydmykheten frem, da skal jødeliket opp i ræva til folk koste hva det koste vil liksom... enten de vil eller ikke. Så for å beholde et samfunn for ALLE må vi holde det sekulært, der gude ideer holdes langt unna styre og stell og ikke minst, lover og straffer. Achtung, achtung, slapp av. Bare fordi du er lurt til å tro det ikke er noen Gud, så betyr det ikke at det er det. Det er et valg du har tatt, valg kan manipuleres. Vil du stå for alt du har gjort i livet som ikke er rettferdig, så vil nok stålet være ugjennomtrengelig, men dette stålet smelter ved nåde, og hvem har rett til å gi nåde for det du har gjort i dette livet, Gud. Den tøffheten din ser jeg på som pinglete, full av redsel, noe den nok er, fordi du har valgt å ikke tro Gud, men ser stadig bevis på at der er noe. Evolusjonsteorien er bullcrap, menneskers kunnskap full av selvhevdelse. Russland gikk under med sin ateisme, USA begynte å følge etter i 1960-årene, så frukten ses tydelig, ikke gjennom dårlig ateiststatistikk om at USA har mest vold og drap og krim men samtidig er kristen, de har blitt gjennomsyret av dårlig kunnskap som ikke trenger Gud, de forlater Gud. Alle kan tro på en Gud, men Jesus har sannheten, han kom med forståelsen av Gud som har en utrolig stor kjærlighet som forandrer mennesker som velger dette av fri vilje. Så kristne som forstår nåden, har nok ikke noe stål under ydmykheten. De blir forandringen Gud vil se, ydmyke mennesker som hjelper hverandre. Vi vet vi skal til være hos Gud når vi dør, og inviterer de vi kan til det samme. En Gud som har ydmyket oss og hjelpt oss på måter vi ikke forstår, men forståelsen kommer, og den er full av nådefull kjærlighet. Den sekulære verden forstår ikke dette, den er oppbygd av et pengesystem som holder på å falle, ingen godhet uten baktanke, for når du dør så skjer ingenting, ingen vits i å være god. Gud har laget vår egoisme til fall, men også til å velge himmelen og et bedre liv, og stiger du inn i den nåden, så vil Gud rense vekk din egoisme. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2012 Å herregud så mye sludder... ^ Tøffhet? Må man virkelig være tøff for å tro på jesus eller må man være tøff for å la det være? Eller ingen av delene? Nei, jeg har ikke lurt meg selv til å ikke tro på gud, det kom faktisk av seg selv da jeg leste bibelen. Mulig jeg ikke hadde tykke nok glass i jesus brillene mine og at jeg derfor leste det som står der, sort på hvitt, men det gjorde ihvertfall sitt til at jeg begynte å trekke påstandene i bibelen i tvil og det har på en måte bare styrket seg i snart førti år... For jeg har ikke sett noe til noen gud, enten det er snakk om min gamle syndebukk yahwe eller noen av de andre påståtte guden vi mennesker har trodd på, men det er helt riktig som du sier, at man ikke kan vite, men sannsynligheten for en gud, ihvertfall for yahwe i alle sine tre hoved former, er helt utelukket. Et visst intellekt må selv guder ha og der kommer yahwe guden til kort over hele linje. syntes du burde lest bibelen og sett med selvsyn hvor ufattelig dum og klønete og uærlig denne guden din fremstår, i sin egen bok til og med.. Gidder ikke å gå inn på evolusjon her, da den står fjell støtt uten at jeg belærer en kreasjonist om hva det er, (noe jeg mistenker ikke er mulig...), men at kommunismen falt pga ateismen sier jo litt om uærligheten din, og andres, når dere påstår noe slikt. Men heller ikke dette gidder jeg å lære deg, for du vil antagelig ikke skjønne det allikevel. Til de andre som måtte lese tråden, Ærlig talt, var det ateismen eller kommunismen kommunistene fulgte? Ateisme er som kjent, ihvertfall for de fleste, kun fravær av gudetro... Som dere ser så tar maxy boy helt feil her også... Og USA, den største kristne nasjonen av alle nasjoner, der noe slikt som 80% er kristne, forlater gud? De tror vel ikke på samme gud som deg dea, eller feil varsjon kanskje? Det er jo kun du som vet hva som er riktig å tro på av alle disse versjonene ikke sant? For en tåpelig påstand. statistikken sier sitt den, det er i de mest kristne statene, der de blodkristne, helt på tryne bibeltro kristne, kriminaliteten er verst. Høyere aborttall, mer hjemme relatert vold, voldtekter, ja alt du som kristne faktisk setter så himla høyt at de anser seg selv som foregangs figurer for at slikt IKKE skal skje... Men hjelper det? Nope... Problemet til disse ignorante kristne som tror de får moralen fra bibelen er at de ikke forstår, ikke VIL forstå, at ingen moral noensinne har kommet ut av bibelen. moral evolverer som alt annet og kommer fra samfunnet rundt oss, fra mor og far, søsken og venner til arbeids kolleger og resten av samfunnet vi lever i. Og ikke fra gamle hårreisende bøker med bestialske lover og regler det ikke er mulig å følge uten å ta livet av folk.. De mest egoistiske jeg vet om er faktisk religiøse, for heller ikke de hjelper uten baktanke (Historien er full av kristne som tror de har "hjulpet" folk som klarte seg helt fint frem til jødeliket ble presset opp i ræva på dem, med all den umoral og vrengbilde mentaliteten det har medført. Er ikke for ingenting at kristne misjonærer ble nektet å gå inn i jungelen for å "frelse" den siste stammen de fant der nede, har de klart seg frem til nå klarer de seg ihvertfall fint uten jødeliket og den påtvungne fattigdommen som følger i kjølevannet av slik "frelse", både matrielt og mentalt. For hvem andre enn dere selv er dere kristne velvillige mot? Ja nettopp, dere hater og forakter folk som ikke tror på påstandene om jødeliket og den eneste grunnen til at dere i det hele tatt nærmer dere noen andre er fordi dere håper å presse jødeliket opp i ræva på dem også. Så kom ikke til meg å snakk om egoisme, for der må kristne være noe bortimot frontfigurer alle som en i hva egoisme angår der dere støtt og stadig skal innføre såkalte "kristne" verdier uten at noen av dere har den minste anelse hva de verdeiene faktisk er, langt mindre om de er bedre enn de vi allerede har. Jeg mistenker at det ikke har noe med verdier å gjøre i det hele tatt, jeg tror at det hele er et unisont ønske fra kristne om å la kristendom styre samfunnet igjen og dermed true jødeliket på alle igjen. For noen kristne verdier finnes ikke. Der har du invitasjonen din... Eventyrlig... Nestekjærlighet? Her har du det kristne egoet igjen, for det går FINT an å være nestekjærlig selv om man ikke tror på gamle påstander, det går an å ha en god moral også. Jeg vil faktisk påstå at ALLE jeg kjenner har en langt bedre moral enn dette jødeliket dere hele tiden holder frem som eksempel, for hans moral er under enhver tvil. Gud har laget vår egoisme til fall, men også til å velge himmelen og et bedre liv, og stiger du inn i den nåden, så vil Gud rense vekk din egoisme. Da er mitt forslag at han begynner rensingen med deg, for du er toppen av egoisme i det du sitter og tror du er på grunn av påstandene du tror på!! Hadde jesus kommet igjen like mange ganger som dere kristne har påstått det så hadde vi hatt flere zillioner med jesuser på jorden, men hvor er denne over påståtte mannen hen? Kommer han ikke snart? Han skulle jo komme før noen av tilhørerne ville smake døden, men kanskje han har mer enn nok for å vise seg for kristne rundt om i verden? Kan det være grunnen til at jesus ikke kommer igjen......? Vet du, du kunne like gjerne truet med med at bergtrollene, eller selveste dovregubben, kom å satte seg på meg om jeg ikke tror på påstandene om jødeliket, det ville hatt samme nytta. Mulig du er livredd for å havne i heisen med kun nedknapper (les: Ned i det kristne helvette) når du dør, men den frykten må du være kristen for å føle, den er ikke overførbar til andre som ikke tror på eventyret skjønner du, akkurat som dovregubben og slikt ikke er overførbart for å skremme deg til å tro på evolusjon. (Som om du må skremmes til å akseptere det liksom). Min påstand er at det ikke finnes noen gud. Jeg er nemlig SIKKER på at den kristne/jødiske/muslimske gud ikke finnes, men det kan være en vi enda ikke har sett. Hvem vet. Men desto mindre grunn er det til å tro på noen av disse gude påstandene på forskudd ihvertfall... Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Nestekjærlighet? Her har du det kristne egoet igjen, for det går FINT an å være nestekjærlig selv om man ikke tror på gamle påstander, det går an å ha en god moral også. Jeg vil faktisk påstå at ALLE jeg kjenner har en langt bedre moral enn dette jødeliket dere hele tiden holder frem som eksempel, for hans moral er under enhver tvil. Jeg tror ikke på menneskers moral, hvem får man menneskers moral fra, jo fra mennesker, og jeg velger å være god for at et menneske har lært meg å være god, hei, noen mennesker er onde, kan denne moralen brytes ned mon tro, man kan jo velge å være ond som det andre menneske. men den frykten må du være kristen for å føle, den er ikke overførbar til andre som ikke tror på eventyret skjønner du, akkurat som dovregubben og slikt ikke er overførbart for å skremme deg til å tro på evolusjon. (Som om du må skremmes til å akseptere det liksom). Den frykten vet jeg mennesker har, derfor blir de forbannet som du når noen forteller deg at Gud skal dømme dem. De forteller egentlig noe de ser i naturen. The wrath of God is being revealed from heaven against all the godlessness and wickedness of men who suppress the truth by their wickedness, 19since what may be known about God is plain to them, because God has made it plain to them. 20For since the creation of the world God’s invisible qualities—his eternal power and divine nature—have been clearly seen, being understood from what has been made, so that men are without excuse. Derfor prøver dere å tviholde på evolusjonsteorien. Slik aksepterte jeg også evolusjonsteorien uten å vite noe særlig om den fra jeg var 13 ca til jeg ble kristen som 20-åring. Hadde jesus kommet igjen like mange ganger som dere kristne har påstått det så hadde vi hatt flere zillioner med jesuser på jorden, men hvor er denne over påståtte mannen hen? Kommer han ikke snart? Han skulle jo komme før noen av tilhørerne ville smake døden, men kanskje han har mer enn nok for å vise seg for kristne rundt om i verden? Kan det være grunnen til at jesus ikke kommer igjen......? First of all, you must understand that in the last days scoffers will come, scoffing and following their own evil desires. 4They will say, “Where is this ‘coming’ he promised? Ever since our fathers died, everything goes on as it has since the beginning of creation.” 5But they deliberately forget that long ago by God’s word the heavens existed and the earth was formed out of water and by water. 6By these waters also the world of that time was deluged and destroyed. 7By the same word the present heavens and earth are reserved for fire, being kept for the day of judgment and destruction of ungodly men. Bare fordi du klarer å høvle av deg store spottende ord som virker tøffe, i den store sammenhengen fungerer denne tøffheten bare i en veldig liten boble. Jesu nåde kan forandre deg og alle mennesker til å leve et rikt meningfullt liv der man ser andre som sine brødre og velger å hjelpe der man hjelpe kan, dette kan leve i en stor boble like stor som jorden. Så ja, jeg tror ikke mesteparten av amerikanere påvirkes av Jesus, for de påvirkes av ugudeligheten som de ser i media, og eliten som styrer det landet med makt og begjær. Norge og mange andre vestlige land følger nå etter prakteksempelet og lekelandet for eliten USA. Men Jesus menighet har utviklet seg like raskt til å bekjempe denne ondskapen, og har brukt media til å spre dette like raskt. Det står at meningheten vil renses over tid, og drive ut alle løgner som måtte finnes, så de som vil lage menigheter med løgner vil raskere bli avslørt at dette har blitt skapt av onde tjenere som egentlig ikke tror, men ville utnytte som ulven i fåreklær. Kommunisme og all annen doktrine vil aldri gjør menneskeheten noe godt om de ikke vil tro Jesus. Jesus er et bilde på hva som er godt. Derfor står det at Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Fordi de som egentlig vil verden godt, ville ikke korsfestet Jesus istedetfor en morder. Når du leser evangeliet og velger Jesus fremfor Barrabas i korsfestelsen viser til at du også tenker som jødene den gang, "det er bedre at dette menneske dør enn at hele verden vil tro på han" Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg tror ikke på menneskers moral, hvem får man menneskers moral fra, jo fra mennesker, og jeg velger å være god for at et menneske har lært meg å være god, hei, noen mennesker er onde, kan denne moralen brytes ned mon tro, man kan jo velge å være ond som det andre menneske. det er ikke noe som heter objektivt godt eller ondt, det er bare ignorante religiøse som tvinges til å tro slikt. For det er ikke gitt at alle situasjoner så blir godt bare godt og ondt bare ondt... Ta noe fra annen verdenskrig, da amerikanske og russiske soldater kom over konsontrasjons leirene til tyskerne og fant utsultede mennesker, som de ga mat fordi de mente det var en god ting, noe det også er, men som drepte omtrent halvparten av de syltynne fangene da de rett og slett åt seg ihjel... Var det en ond eller god handling når så mange døde av det i dine øyne? Jesus er et bilde på hva som er godt. Derfor står det at Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Påstander, påstander og atter påstander, de fleste av dem er ikke engang i nærheten av noen sannhet. Men du durer i vei om dette og tror i all din ensfoldhet at alle er like godtroende som deg, men her tar du feil. For til mer jeg leser om kristendom til mer ser jeg også at vi helt totalkt kan ekskludere den kristne guden og avkommet hans som noen guder i det hele tatt. Hadde bibelen vært skrevet eller inspirert av en gud så er det vel ikke for mye forlangt at det han mente skulle være krystalklart og ikke gi rom for så ufattelig mange tolkninger som bibelen har i dag, der det omtrent er en tolkning pr troshode... Bortimot. En slik gud ville holdt seg for god til å sette skylden på menneskene i det hele tatt, helt fra adam og evas tid, der de fikk skylden for guds sviktende allmektighet, fyren er jo bent frem dum jo og dette tror du på? Men alt for jesus ikke sant? Det er jo den eneste grunnen til at du tror på fri vilje, objektiv moral og slike ting også... Og på at moralen forringes om de ikke følger såkalte kristne verdier, hva enn disse verdiene er... Noe objektivt ihvertfall, som sikkert kunne kjøres på folk før i tiden, men som i dag ville gjort samfunnet ensrettet og trist Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror ikke på menneskers moral, hvem får man menneskers moral fra, jo fra mennesker, og jeg velger å være god for at et menneske har lært meg å være god, hei, noen mennesker er onde, kan denne moralen brytes ned mon tro, man kan jo velge å være ond som det andre menneske. det er ikke noe som heter objektivt godt eller ondt, det er bare ignorante religiøse som tvinges til å tro slikt. For det er ikke gitt at alle situasjoner så blir godt bare godt og ondt bare ondt... Ta noe fra annen verdenskrig, da amerikanske og russiske soldater kom over konsontrasjons leirene til tyskerne og fant utsultede mennesker, som de ga mat fordi de mente det var en god ting, noe det også er, men som drepte omtrent halvparten av de syltynne fangene da de rett og slett åt seg ihjel... Var det en ond eller god handling når så mange døde av det i dine øyne? Jesus er et bilde på hva som er godt. Derfor står det at Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Påstander, påstander og atter påstander, de fleste av dem er ikke engang i nærheten av noen sannhet. Men du durer i vei om dette og tror i all din ensfoldhet at alle er like godtroende som deg, men her tar du feil. For til mer jeg leser om kristendom til mer ser jeg også at vi helt totalkt kan ekskludere den kristne guden og avkommet hans som noen guder i det hele tatt. Hadde bibelen vært skrevet eller inspirert av en gud så er det vel ikke for mye forlangt at det han mente skulle være krystalklart og ikke gi rom for så ufattelig mange tolkninger som bibelen har i dag, der det omtrent er en tolkning pr troshode... Bortimot. En slik gud ville holdt seg for god til å sette skylden på menneskene i det hele tatt, helt fra adam og evas tid, der de fikk skylden for guds sviktende allmektighet, fyren er jo bent frem dum jo og dette tror du på? Men alt for jesus ikke sant? Det er jo den eneste grunnen til at du tror på fri vilje, objektiv moral og slike ting også... Og på at moralen forringes om de ikke følger såkalte kristne verdier, hva enn disse verdiene er... Noe objektivt ihvertfall, som sikkert kunne kjøres på folk før i tiden, men som i dag ville gjort samfunnet ensrettet og trist Jeg sa nettopp at jeg tror ikke på objektiv moral Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Så bra for deg. Hva med fri vilje? Tror du på den kristne mytene om fri vilje eller har du forkastet det også? Du er kristen, eller? Lenke til kommentar
kwah Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 jesus liv og forkynnelse er grunnlaget for det nye testamentet, og særlig for de fire evangeliene. Han ble dømt til døden og henrettet av romerne ved prokurator Pontius Pilatus i begynnelsen av det første århundre i jerusalem. i følge den kristne troen er han guds sønn, og gjennoppstod fra døden. han inngår i de fleste varianter av kristendommen i den hellige treenighet sammen med gud fader og den hellige ånd. i islam er han en profet. Maria var mor til jesus. markusevangeliet forteller ikke noe om hvem som var faren. johannesevangeliget skriver at jesus er josefs sønn. matteus og lukasevangeliene har en annen oppfatning, ved at maria skal ha blitt rgavid ed den hellige ånd. josef, marias mann, var i så fall ikke biologisk far til jesus. Josef arbeidet som tømmermann, og jesus har trolig fått opplæring som tømmermann. familien fulgte de jødiske tradisjonene, og kan da ha besøkt jerusalem hver påske. hovedberetningen om jesus begynner når han er omkring tretti år. dette var alderen da en person i israel på den tiden ble regnet for myndig. det har vært gjettet på at det kan være grunnen til at et sies lite om han tidlige liv. jesus offentlige virksomhet kan ha begynt med at han lot seg døpe av døperen johaannes. jesus skal ha utfført flere mirakler eller undere: omvandlet vann til vin. vekking av lasarus etter at han hadde vært død i flere dager. stillet en storm. gått på vannet- matet en stor folkemengde med svært lite mat. jesus ble pågreået i getsemane og forhørt av blant andre ypperstepresten, kong herodes antipas og landshøvdingen pontius pilatus. han ble dømt til døden, og henrettet. ifølge matteus, lukas og johannesevangeliene sto jesus opp fra de døde etter korsfestelsen. seieren over døden er ifølge kristendommen et avgjørene tegn på hans guddommelige natur. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Alt sammen på et grunnlag så tynt at det egentlig er helt utrolig at noen faktisk får seg til å tro det!!! Hadde denne "pakka" kommet uten kirker, prester, liturgi og påtvunget tradisjon så ville den blitt ledd loddrett ut av et hvert samfunn med respekt for seg selv.... Latterlig, selvmotsigende, klønete, bent frem dum er noen av det mer flatterende tingene man kan si om bibelen egentlig, når man fjerner det "hellige" og ser på hva som faktisk står der... Tørr å vedde på at INGEN ville trodd dette om det hadde kommet i dag.... Ikke uten tradisjonen som dette er pakket inn i. no way.... 1 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jepp, sagt det samme selv RWS. Hadde det meste av religion blitt til i dag og folk hadde fortalt de samme idiotiske historiene ifra bibelen and what not, så hadde de blitt sett på som en gjeng med tullinger, noe de forsåvidt gjør. Endret 13. november 2012 av HylendeUlf Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Da må det i så fall være med triks og løgn, slik scientologien er prakket på folk. Den største skaden scientologi kirken opplevde var å fa lagt ut ALT tullet sitt på nett, der alle og enhver kunne lese seg opp på hva de forskjellige "level'ene" i scientologi går ut på... Diktet opp av en middelmådig science fiction forfatter som faktisk BLE steinrik på tullet sitt.... Så har du jo all verden new age da, med alt den overtroen som finnes der, som også er av nyere dato.... Tenk om folk faktisk kunne holdt seg åpne og nysgjerrige og faktisk undersøkt skikkelig isteden for å tro blindt på slikt tull...? Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ja å tro blindt er som å forkaste blindt. Er ikke for noen av delene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jepp, sagt det samme selv RWS. Hadde det meste av religion blitt til i dag og folk hadde fortalt de samme idiotiske historiene ifra bibelen and what not, så hadde de blitt sett på som en gjeng med tullinger, noe de forsåvidt gjør. Javel, men du synes kanskje mantraet: bare vi får økt kjøpekraften, handlet mer og kastet mer, så blir vi alle så lykkelige ... Jeg vet hva jeg synes er verst, og hva som er mest ødeleggende. Å det å bli sett på som tulling, er det ikke tullingen som har ansvaret for - han er jo bare en tulling Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Javel, men du synes kanskje mantraet: bare vi får økt kjøpekraften, handlet mer og kastet mer, så blir vi alle så lykkelige ... Du er tydeligvis på kant med denne oppfattningen du forstår jeg.... Og jeg er enig med deg i at økt kjøpekraft og forbruk IKKE kan fortsette, men jeg er mer på å finne en løsning som alle kan leve med enn å angripe denne heller dårlige formen for sløseri... For det kan rett og slett ikke fortsette med den sløsingen av alt mulig vi ser i dag... Hjemme hos oss har ALLE en stående regel om å vente en uke før man går å kjøper seg noe nytt, nettopp fordi man da har tid til å tenke seg godt om og faktisk veie for og i mot eller om man faktisk trenger å kjøpe i det hele tatt, nettopp fordi man kaskje finner ut av man kan klare seg med det gamle... For å ta meg selv: Jeg har en mobil jeg har hatt i to år, med sprukket glass ogmeget godt brukt. Klart jeg kunne tenkt meg en Iphone 5 eller whatnot disse flotte nye telefonene heter, men trenger jeg EGENTLIG gå å kjøpe meg en ny så lenge den jeg har fungerer? Nope... Så jeg fortsetter å ha den "gamle" telefonen jeg, nettopp fordi jeg overhodet ikke er noen tilhenger av å måtte kjøpe bare fordi det er nytt og spennende eller fordi venner og bekjente, reklamer og div annet liksom "krever" det av meg... Samme skjedde da guttungen knakk rammen på sykkelen sin... Da skulle han også ha ny, men siden jeg har to sveise apparat pluss ei full sunksjonell smie bleden ramme knekte sykkelen som ny igjen den, jeg forsterket til og med de andre punktene på sykkelen, som er så dårlig laget at den var punkt sveiset i skjøtene nettopp (Ihvertfall velger jeg å tro det!!) for at den skulle gå istykker etter en stund... Og den mentaliteten er jeg også forbannet på, der firmaer spekulerer i å levere LANGT dårligere varer for å øke salget når dritten går i stykker... For folk i dag, de aller fleste, klarer ikke å reparere det aller aller meste, ikke om det sto om livet deres engang og dette VET firmaene også, de vet at folk må ut for å kjøpe nytt og runddansen forsetter med vannvittig sløseri... Helt uten tanke på at vi faktisk bruker opp ressurser... Så det er en del du og jeg må kjempe i mot her tror jeg.. he he. For jeg reparerer det jeg har, siste jeg har reparert var en medbringer til parafin løfteren min, som var laget av PLAST og så og si garantert var designet til å brekke etter få år... Så jeg smidde en ny medbringer, som garantert ikke brekker på ti år og har i dag en parafin løfter som virker... Personlig må jeg dessverre medgi at jeg ikke kjenner noen som er i stand til å gjøre det samme.... Dessverre! Så kjøpefesten fortsetter.... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Dette hadde zip å gjøre med jesus, but who cares... The tread is dead anyway... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Du er tydeligvis på kant med denne oppfattningen du forstår jeg.... Og jeg er enig med deg i at økt Dessverre! Så kjøpefesten fortsetter.... Hehe, jeg har nok bestandig vært på litt høykant med den ordningen, men samtidig har jeg også nytt godt av den, og dermed er jeg like mye del av problemet som alle andre. For å løse selv problemet, betyr det å si fra seg alt som det overfladiske samfunnet forsøker å lokke meg til å bite på, men det er litt av et skritt å gå til ... Nei, det er ikke lett å bryte forprogrammeringen vår, selv om all fornuft er med en. Dette hadde zip å gjøre med jesus, but who cares... The tread is dead anyway... enig - kan like gjerne reflektere litt på frihånd. Lurer litt på hvor de turbokristne har gjort av seg!? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 For å løse selv problemet, betyr det å si fra seg alt som det overfladiske samfunnet forsøker å lokke meg til å bite på, men det er litt av et skritt å gå til ... Leste en bok som tok opp nettopp dette problemet, den heter "Det biologiske mennesket" , http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5347209 . Anbefales på det varmeste... Neii, det er ikke lett å bryte forprogrammeringen vår, selv om all fornuft er med en. Nei det er ikke det, for folk idag klarer seg ikke med mindre når de hele tiden blir fortalt at de må ha mer. Gikk ganske kraftig opp i lønn da jeg byttet arbeids giver for noen år siden og har LANGT mer enn til salt i maten, men jeg er ikke villig til å gjøre det alle andre ville ha gjort jeg, nemlig å kjøpe et større hus og en ny bil, selv om jeg faktisk har råd til det. For hva skal jeg med et større hus annet enn at det er mer å vedlikeholde, mer å gjøre rent og mer gjeld å betale ned? Hva skal jeg med en ny bil når den gamle jeg har faktisk har bevist at den virker i over 300 000 kilometer, og, med riktig stell og vedlikehold, kan kjøre i mange år til? Tror mye av problemet ligger i at vi TROR vi må ha det siste, det dyreste fordi det er det beste og innehar best kvalitet, men det er langt i fra tilfelle... Har kolleger som skryter uhemmet av sine flotte Audi A6 biler, (bilene er fine de, ....) men den sørgelige sannheten er at bilene deres er mer på verksted enn på veien på grunn av små feil som ikke er annet enn dårlig design og forsøk på å lage det så dårlig at folk må kjøpe nytt... eller kjøpe svindyre deler til det de har grunnet det samme dårlige designet.... Og Audi er IKKE alene her, så og si samtelige bilmerker i dag lages for å kastes før ti år er godt... for at folk skal kjøpe nye biler... Har selv en 91 modell Chevrolet Suburban som har ruslet i overkant av 450 000 kilometer og her finnes det ikke feil eller dårlig design. (Jeg har KUN byttet slitedeler på denne bilen, samt olje og automat filer og olje og slikt...) Dette er riktig nok en bil som SKAL tåle ekstrem hardt bruk, det er slik den er konstruert, men hvorfor blir ikke alle biler konstruert på samme måte da, til å vare i flere ti år? Hvorfor denne såpekopp formen på et elendig design? Greit nok, bilen ser gammel ut, men kjørekomforten er nydelig, helt fantastisk faktisk, noe av det bedre jeg har kjørt, diesel forbruket er, på den gamle bilen medden digre 6,2 liters V8 motoren, på knappe 0,95 liter pr mil på langkjøring!! (Jada, du kan la være å tro det, men det er faktisk sant! Dette er målt opp og ned til hytta og frem og tilbake til jobb over flere år!!) og her snakker vi om heavy duty bil med en tomvekt på 2865 kilo! Hvor lite kunne ikke en sånn bil med dagens teknologi ha brukt i drivstoff.... Har eid fire store amerikanske biler i mitt liv og kan faktisk ikke fatte hvor mytene om voldsomt drivstoff forbruk kommer fra... For det stemmer ikke--- Så hvorfor kjøper vi disse elendige bilene, biler som GARANTERT aldri kommer til å vare i noe serlig over 10 år grunnet elendig design (Som jeg faktisk er overbevist om er designet så elendig bare for å øke dele salget og nybil salget..) Hvorfor finner vi oss i det? Ville jo vært langt mer fornyftig å lage biler som holder i 20 år og ferdig med det... OG hellerdesignet dem slik at det gikk an å forbedre dem med ny teknologi foreksempel... Nei, ikke lett å forstå seg på dette.... Ikke annet enn at det hele bunner ut i sex.... (Les boken og se selv.. he he) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Har ikke lest gjennom tråden om andre har nevnt det, men ser ikke bort fra at han var en hybrid. Jomfru Maria ble kanskje befruktet av en Alien. Ikke noen motsetning i det kanskje. Alen påvår side er reperesentert i Ashtar kommandoen, der denne personen også er og har navnet Lord Sananda Ashtarkommandoen har vi hørt om i mange år. Jon Atle Lein er en av talsmennene for denne. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det er det ingen her som vet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 i Ashtar kommandoen, Please, si at dette ikke er seriøst..... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Please, si at dette ikke er seriøst..... Hvorfor det? Bl a Dr Luukanen snakket om Ashtar commandoen alt for lenge siden, og det er utbredt internasjonal bevegelse Her er den internasjonale siden: Ashtar Command Eller hvertfall en av dem. Det henger sannsynligvis sammen alt dette skjønner du. Aliens, Bibelen, ufoer, engler, det som foregikk hos Mayaer, nasca sletten, Von Daniken, signaler gjennom kornsirkler og alt dette her. Det er ikke vanskelig å se at her går det masse lignende ting igjen. Myndigeheter sitter på en masse hemmelig info, Majestic 12, project bluebook you name it. Noe er jo til og med frigitt såvidt jeg vet. Kan ikke gi noen garanti for hva dette går ut på, men det flommer så mye info og observasjoner at noe må det være i det. Det er jeg temmelig sikker på. Og hva er egentlig merkeligere med at der slikt, enn at vi er sånne vesener vi er her? http://www.youtube.com/watch?v=tAU14BAM9og Endret 8. januar 2013 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå