Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3 Dårlig tomgang og drar dårlig

300benz

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har et stort problem med min Vw Golf 3 95` med ADY motor.. Problemet har komt helt uten videre. Bilen går ikkje slik som den skal, den går ikke på tomgang når den er kald, må holde den litt på turtall før den går på tomgang. Vet at det er noe galt med tenningslåsen, at jeg må presse nøkkelen inn for og starte, men det skal ikke ha noe og si vel. Når jeg kjører går bilen skikkelig ræva, akselerasjonen er dårlig, og den fjusker mellom 1000-3500omdr og det smeller i eksospotta. føles ut som om bilen kveles den rykker og napper. Bensinlukt er der nok av. og forbruket har steget.

har byttet/Sjekket

Rotor, fordeler, plugger, sjekka for falskluft ,bensinfilter, rensa gasspjeld.

PS : gasspjeldet tikker når jeg sløkker bilen i noen minutt. Høres ut som om den kalibrerer seg. Er det normalt etter bilen har sløkt ?

Håper for rask hjelp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg noen erfaring med motoren du nevner, men kan da ramse opp det jeg kommer på.

Første jeg mistenker er LMM (luft menge/masse måler). Den sitter i innsuget og måler hvor mye luft motoren får, slik at den kan justere bensinmengden der etter.

Eventuelt kan du jo sjekke tennkabler eller TPS (throttle position sensor / gassjeld sensor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...