Gå til innhold

Nettbrett, maks 3000 kroner!

maskot

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et nettbrett til maks 3000 kroner, og vil selvsagt ha mest mulig for pengene.

Trenger ikke 3g, og det må være et noe fremtidsrettet produkt, mtp kvalitet og hardware.

Bruken vil være surfing, lesing av bøker, film og fotballkamper.

Må selvsagt kunne bruke diverse apper osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har tenkt en del på om jeg skal ha 7" eller 10", og har egentlig ikke komt til noen konklusjon enda, så foreløpig er jeg open for begge.

Hvordan er forresten grensesnittet i forhold til kompibalitet til PC og filer du har til pc osv? Jeg tenker på ting som word dokument, pdf-filer, streaming program som sopcast, torrentprogram, osv.

Lenke til kommentar

Sopcast kan du nok ikke forvente å få på noen av brettene, men såvidt jeg vet så funker sopcast som en proxy. Så hvis du klarer å koble deg til sopcast-streamen via pc'n? :)

Både android og ipad klarer vel å lese både word og pdf. Når det gjelder redigering av de bør du vel ikke ha så store vyer... Styring av downloadere er enklest via webinterface, men på ipad har man iallefall myNZB for styring av sabnzbd.

EDIT: I stand corrected ;)http://www.sopcast.com/download/android.html

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

galaxy nexus er jo nyere og bedre og billigere. dog mindre skjerm. Noe jeg forsåvidt ikke ser på som minus. samsung er veldig trege med oppdateringer virker det som. samsung brettene har veldig nylig fått android 4.0. Jeg fikk 4.0 til min asus transformer for et halvt år siden tror jeg.

og med nexus så slipper du all samsung bloatwaren. og får oppdatering fra google med en gang, ikke et år etterpå

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

På min fulgte det med google play store og jeg har lastet ned mange apps som fks youtube og facebook. Har ikke hatt noe problemer med skjermen eller wifi, og jeg kan bruke den opptil 10 timer med surfing og spilling før batteriet ryker..

En kammerat av meg som bruke Galaxy Tab 2 sier at denne fungerer mye bedre enn hans :p

Vet at det finnes en gammel versjon av u30gt med dårlig antenne, men den nye fungerer utmerket og alle google play apps har funket hitill :)

kjøpte den her for rundt 2100, men ser at den koster ca 1900 nå :)

http://pchandel.no/products/u30gt

Endret av Nissenor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...