Dassen Skrevet 30. september 2012 Rapporter Del Skrevet 30. september 2012 Stakkars oss som bor i Oslo. Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Isåfall, var det en litt gammel spørsmålsquiz fra BT eller? Ufattelig mange av de glosene som en brukte for flere år siden og noen jeg aldri har hørt før! Enig i at et par av glosene gjerne er litt eldre og kanskje brukt mer av den eldre, erkebergenske typen, men har da i det minste hørt de før Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Andre utrykk som brukers mye i Bergen av ungdom er nedsig, oppsig og pyy. Nedsig og oppsig brukes kanskje flere plasser nå? Men nå som jeg bor i Østfold (Ja er Bergenser) så opplever jeg at så og si ingen fra Sarpsborg og Fredrikstad skjønner hva jeg mener med de utrykkene... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Nedsig og oppsig har jeg hørt om gjennom nettstedet nedsig.no, men jeg har aldri hørt det brukt i en vanlig samtale. Er fra Oslo. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Det brukes veldig mye i Bergen.. Endret 6. oktober 2012 av aleksanderro Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Sliter med å vende meg til at folk på østlandet ikke vet hva "boss" betyr! 2 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Hehe, må si jeg kjenner meg litt igjen. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Det brukes veldig mye i Bergen.. Det var et svar til at du mente det brukes andre steder også. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Sliter med å vende meg til at folk på østlandet ikke vet hva "boss" betyr! Sjef? 3 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Boss = Søppel Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2012 Boss = Søppel Snakket med en kompis på skype for en tid siden, og sa at jeg måtte ut med gomi-posen. Han forsto nada. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 9. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2012 Hehe, "eg ska bare ut me gomi-posen og kaste nokke boss" Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Vet ikke om gomi betyr noe på noen norsk dialekt, men det er hvert fall japansk for søppel. Bor i japseland atm. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Trodde du tenkte på gummi, jeg Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Bergensere har jo vært så stolte av Fisketorget sitt i mange år, og har i tillegg fått en Mathall. Nå har det åpnet en Mathall i Oslo, og den danker ut den bergenske motparten så til de grader. Det er en fryd å gå der inne, med et sinnsykt godt utvalg, utrolig kompetente folk som er lidenskapelig opptatt av maten de selger og til helt overkommelige priser. Edit: En annen veldig hyggelig ting ved Oslo, er vårt forhold til ordfører Fabian Stang. Nå aner jeg ikke hvordan det er i Bergen, men jeg tviler på at Drevland er like samlende og elsket av folk fra hele det politiske spekteret som det Stang er i Oslo. Han er rett og slett en skikkelig godgutt som alltid smiler og er glad. Elsker den fyren! Endret 31. oktober 2012 av Olum Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 Selv ei venninne jeg har som sverger til SV, må innrømme at Stang er den beste ordføreren vi kunne hatt. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 En mann kunne vært bedre, Carl I. Hagen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 En mann kunne vært bedre, Carl I. Hagen Til og med han hadde vært bedre enn Fru Drevland, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå