ixa Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Har fått i oppdrag av en kamerat å skaffe kamera til bedriften hans, men har funnet ut at det blir litt for vanskelig å skille mellom gode og dårlige produkter basert på produktbeskrivelser fra forhandler. Det skal primært brukes for å overvåke et samlebånd (20-30 meter langt utendørs, og 10-20 meter innendørs), samt et par punkter innendørs. Jeg tenkte også å bruke et kamera eller tre på å overvåke plassen ute (på dagtid vises det på skjerm, og på kveldstid blir det lagret f.eks.), men dette kan godt gjøres senere eller kjøres adskilt. Jeg ser axis blir anbefalt til overvåkning - gjelder dette mitt tilfelle også? Ser f.eks. at gdx har systemer til rundt 10k (som jo er innenfor budsjett). http://gdx.no/overva...k-opptaker.html Noen som kjenner firmaet og/eller produktene evnt. har andre tips? Jeg er blank på emnet, så jeg setter stor pris på all info. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Har bare erfaring med Axis selv. Bruker det til live overvåking over forskjellige samlebånd, roboter og CNC. Fungerer veldig bra til vårt bruk, selv om det ikke er verdens beste bilde på våre kameraer. Vi lagrer ikke video med mindre vi holder på å teste forskjellige nye løsninger, eller har noen problemer vi må dokumentere ovenfor leverandører. Har Axis 212 PTZ, og Axis 215 PTZ. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Det så jo veldig bra ut så langt. Hvor lange avstander dreier det seg om hos dere? Jeg trenger ikke veldig klare detaljer - vi snakker mer om å kontrollere mengde fra avstand, men hadde vært greit om bildet ikke hakket. Hva bruker dere for å styre det i andre enden? Rett på en PC, eller har dere annet utstyr tilkoblet? Husker du sånn ca. pris og hvor dere handlet? Regner med det er endel dyrere enn de på gdx.no. Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Selv har jeg dette settet: http://www.dustin.no...hProvider_dacsa Dersom man trenger lengre kabler enn de som følger med (15m), så har du 50m kabel her: http://www.dustin.no...hProvider_dacsa Legger du til en HDD, så kan du også velge å ta opp video, hvor du kan sette at det mellom 16-08 skal tas opp dersom kameraene registrer bevegelse (kan styres per kamera). Du kan også sjekke kameraene ved hjelp av Android/iPhone Apps, samt at det følger med en DVR Klient samt at du kan følge kameraene via nettleser (kun IE, da det går på en ActiveX kontroll). 2 av kameraene er for utendørs bruk, 2 for innendørs bruk. Du kan sjekke på www.deltaco.se for flere kameraer og en DVR enhet som støtter mer enn 4 kanaler samtidlig, og sjekke med Dustin om de kan ta inn produktene. Alle kameraene har inntil 10m IR belysning i mørket, hvilket er et pluss. Minuset med kit'et jeg linket til ovenfor er at det ikke er motor på kameraene sånn at du kan panne og tilte de fra DVR klienten. Dersom du klarer deg uten det, vil jeg anbefale det. Endret 9. november 2012 av martinbn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå