orginal Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Hei. Er student og har en deltidsjobb ved siden av. Kommer til å tjene omkring 70,000 på den i år. I fjor vinter kjøpte jeg meg leilighet, og kommer til å betale ca 120,000 kr i renter på den iløpet av året (leier ut en liten hybel skattefritt, så derav denne skjeve fordelingen). Har jeg skjønt det rett, får jeg 28% av renteutgiftene i fradrag, dvs 37,000. Dette er vel mer enn det jeg totalt må skatte av inntekten på 70,000? Vil det si at jeg da kan be arbeidsgiver ikke trekke noe skatt fra lønna mi, uten at jeg går på en restskatt-smell? Endret 23. august 2012 av orginal Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg tror ikke du vil gå helt i 0 og må betale litt i skatt. Du kan sjekke selv ved å legge inn tallene dine på Skatteetatens kalkulator. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Nei, det vil ikke si det. Arbeidsgiveren din vil fortsatt måtte trekke trygdeavgift (som for deg vil være den største skatteposten). 1 Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Du får null i skatt på alminnelig inntekt, men slipper ikke unna skatt på personinntekten. Du må betale trygdeavgift på 7,8 % av lønnsinntekten din. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå