Gå til innhold

Finnes det noen kraftige 11-13" bærbare?

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er å få tak i en slik i Norge?

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1367203

Fant de kun hos Elkjøp og lefdal, men når jeg trykker på linkene så får jeg ikke opp varen!

Leverer egentlig toshiba kvalitet? Siden jeg har hatt fryktelig dårlig erfaring med Acer, og de er jo som kjent ikke alt for god på kvalitet.

Ser at speccsa er relativt gode i forhold til pris, og lurer på om det kanskje er for godt?

Har dere andre forslag?

Er egentlig på jakt etter en så kraftig som mulig 11-13"(vet at toshibaen er 15", men den var så kraftig til en rimelig pris!) til en maks pris på 7500kr som skal brukes til skole, så den må være helt stille og kald under office+chrome, under gaming kan den bli så varm og bråkete den vil, så lenge den klara å lever ytelsen som trengs!

Skal hovedsaklig game GW2 og viss den takler GTA5 så hadde det vært strålende.

Ønsker helst Intel og Nvidia, og egentlig 11" men, tror ikke det finnes noen 11" som er kraftig nok :(! og den bør ha så mye batteri som mulig, mtp at den skal bli brukt på skolen også!

er takknemlig for alle forslag!

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhom...620m-13-3-w7hp/

Vel:P Skal du ha en laptop må du inngå kompromisser. pris/vekt/størrelse/yelse/batteri etc etc.

Dette er en god blanding. Har litt av alt. Skal kjøre GW2. Mulig den vil slite med gta 5:P gta 4 går fint på medium

http://www.youtube.com/watch?v=h5dz5qJAbhI

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750932#extra

Et 15" alternativ. dårligere speccs en toshibaen men bedre byggekvalitet, penere design og bedre skjerm. Denne vil ha dårligere batteritid en zenbooken men høyere ytelse.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/...ku=756224#extra

Ikke at jeg foreslår den, var bare svar på det første spørsmålet.

Og du får opp pcen du linker til på lefdal.com hvis du søker på den. Du kan derimot ikke trykke inn på den. Det betyr nok bare at de ikke har fått den inn på lager enda/planlegger å ta den inn og kan derfor ikke bestilles.

http://www.lefdal.co...bar+PC+P850-30P

Men det er nå uansett tull å vente på den over den på mpx uansett mtp pris.. Eneste forskjellen jeg ser er 2GB mer RAM og 640GB vs 750GB harddisk.

Endret av Mistrael
Lenke til kommentar

@Vitty

Takk for tipset, men har hatt en MBA med SB, og den bråket og blei kokende varm ved bare spilling av noen enkle indie games! Den ble også relativt varm ved bare avspilling av youtube streams! Når jeg nesten betalte 10 000 kr så forventer jeg nok at en maskin skal ha en god nok kjøleløsning for en slik enkel oppgave! Men ellers takk for tipset!

@ Mistrael

Der ja! Den fra mpx var jo den jeg var opprinnelig ute etter. Men lurte på hvilken meninger dere her på forumet har om denne modellen og generelt sett om toshiba?

@ Jada-jada

Har sett på den, men siden dinside skriver at den blir relativt varm under enkle oppgaver, så tviler jeg at det er noe for meg, mtp at med tiden som går vil det neppe bli bedre, og jeg kan ikke ha en pc som bråker, mtp at jeg skal sitte i en lesesal, hvor folk ønsker stillhet! detter er også Dealbreakeren dessverre!

Kjenner noen som ønsker å selge en alienware M11X R3 med I7 SB + GT540M, og lurte på hva dere synes om den? Vil den takle GTA5? Hva ville dere ha betalt for den? Stand: Strøken, så godt som ny!

Siden den ville ha vært den perfekte løsningen, den er relativt kald og stille under surfing+office, og har en akseptabel grafikkort, i og med at jeg spiller kun på 24" eksterne skjermen, så det er ingen problem at den kun er 11". 11" er også en av kjøpargumentet mitt til en AW! Siden jeg føler at den er rimelig perfekt til mitt bruk, siden det tyngste jeg kommer til å spille er GTA5. Men så er det prisen, jeg vet ikke helt hva som er bra og betale for en brukt maskin, selv om den er helt strøken!

Så valget står egentlig i mellom AW og toshibaen

Ytelses messig vil jo selvfølgelig toshibaen vinne, men så er det spørs om kvaliteten holder opp? I og med jeg kommer til å ha den med på skolen hver dag, så tror jeg kanskje AW'en vil holde lengst ut?

Men så er toshibaen 15" noe jeg føler er litt i det største/tyngste laget som kan være en dealbreaker :(!

Noen som vet hvor mye kraftigere GT640 er i forhold til GT540?

TUSEN TAKK for all hjelpen så langt! Håper jeg får like gode svar på de siste spørsmålene her også! :)

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

Apple har aldri vært god på kjøling:P... Asus derimot.... min blir ikke varm før jeg gamer på den...

Det er vel som man ser det...mange vil nok mene at det Apple ofte gjør, med å innpasse rimelig god ytelse innenfor svært lite volum, er ganske imponerende ingeniørkunst.

Sitter her med en ganske kraftig MacBook Pro på fanget, og den er både tynn, nærmest lydløs og akkurat passe behagelig lunken - og den kjører lett 7+ timer på batteri med vanlig surfing. Klart den blir både varm og støyende med fullt gamingkjør, men det har den da til felles med bærbare som har atskillig større plass til kjøling. ;)

Lenke til kommentar

Apple har aldri vært god på kjøling:P... Asus derimot.... min blir ikke varm før jeg gamer på den...

Det er vel som man ser det...mange vil nok mene at det Apple ofte gjør, med å innpasse rimelig god ytelse innenfor svært lite volum, er ganske imponerende ingeniørkunst.

Sitter her med en ganske kraftig MacBook Pro på fanget, og den er både tynn, nærmest lydløs og akkurat passe behagelig lunken - og den kjører lett 7+ timer på batteri med vanlig surfing. Klart den blir både varm og støyende med fullt gamingkjør, men det har den da til felles med bærbare som har atskillig større plass til kjøling. ;)

macbook pro er en svært god maskin... jeg snakker generelt sett i forhold til godt kjølte maskiner

Lenke til kommentar

Det er jo bare tull, målingene til Notebookcheck viser at UX32VD er betydelig varmere enn MBA selv under de enkleste oppgavene. Som det fremgår av linkene i mitt forrige innlegg er UX32VD 4-5 grader varmere selv i idle.

Joda, UX32VD har dedikert GPU (som ikke er spesielt kraftig), og kompenserer slik sett godt for en noe svakere CPU - men når maskinen kan bli over 50 grader på undersiden under load begynner det å bli ubehagelig varmt, og det tyder på at Asus ikke er noe bedre enn Apple på design av gode kjøleløsninger.

Lenke til kommentar

svakere cpu? Når ble det svakere cpu på ux32vd enn air`? Videre vil gpuen fortsatt utvikle varme da den ikke er 100% skrudd av når den ikke er i bruk. UX32VD har videre en HDD fra fabrikk som vil utvikle varme. Skal vi sammenligne kjøleløsninger så må vi samenligne ultrabookene med unibody... ux31A prime og air. For å bruke samme side som du refererte til viser notebookcheck.

UX31A har samme temperaturer som air i testene deres men Air throttler ned under load fordi den ikke klarer å kvitte seg med varmen. Ja UX32VD blir varm Men under load throttler den ikke ned. Den throttlet på stress test men ikke under load. .

Jeg gjentar påstanden min om at ASUS generelt sett har bedre kjøleløsninger på sine laptops enn apple.

Lenke til kommentar

Doh! Siden når ble Core i5-3317U svakere enn Core i5-3427U? Jo, det har den alltid vært.

Problemet er ikek at GPU i UX32VD utvikler varme i tide og utide, eller at HDD utvikler varme, problemet er at Asus ikke har utstyrt maskinen med kjøling som tar tilstrekkelig hensyn til dette.

Du har selv valgt å bruke din egen maskin, altså UX32VD, som eksempel på hvor "gode" Asus er på kjøling. Jeg ser da ingen grunn tl å begynne å dra inn andre Asus-makiner, bare fordi eksempelet ditt feiler. Særlig ikke når det nye Asus-alibiet ditt også feiler, siden UX31A også er vesentlig varmere utenpå enn MBA både idle og under load.

Du kan gjenta påstanden din til du blir grønn, den blir ikke riktig av den grunn.

Lenke til kommentar

nei der har du helt rett. i5-3317U er svakere enn i5-3427. eneste problemet er at min UX32VD har i7 3517U. som sagt tidligere når mba må klokke ned under load så har den ikke tilstrekkelig kjøling.

Det stemmer at ux32vd blir varmere utenpå men kjøleløsningen klarer å kvitte seg med varmen slik at den IKKE throttler ned under load noe notebookcheck registrerte at mba gjorde.

ux32vd klarer å kjøle ned både gpu og cpu. mba klarer ikke kjøle ned cpu uten å throttle ned. ja ux32vd blir varmere på utsiden men komponentene inni blir ikke kokt.

du må gjerne linke til den testen du har sett der mba har bedre temperaturer.

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Diskusjonen om "throttling" under stresstesting er ikke veldig interessant av den enkle grunn at dette i hovedsak var noe som oppsto under stresstesting i Windows, og dessuten ikke er et reelt problem som gir seg utslag i merkbar ytelsesreduksjon. Notebookcheck fastslår at: "We did not ascertain any negative effects of throttling on Apple's MacBook Air's performance using Mac OS either."

Linken min til test av MacBook Air, med bl.a utvendige temperaturer under load og idle, står fortsatt i innlegg #9 i tråden her. Jeg har også linket til tester av UX32VD og UX31A med sammenlignbare målinger.

Så vidt jeg kan se er det da jeg som i hovedsak har bidratt til å briinge objektive fakta på bordet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...